رفتن به مطلب

تی بی ام


EN-EZEL

ارسال های توصیه شده

تی بی ام

تونل سازی به روش TBM(Tunnel Boring Machine) یکی از پیشرفته ترین روشهای تونلینگ است. استفاده از این ماشینهای حفار در ایران نیز مقبولیت یافته است و در حال حاضر پروژه های زیادی به روش TBM در ایران انجام می شود .قطعات پلاستیکی که در این روش بکار می رود . دارای استانداردهای خاص در طراحی و نوع مواد است.

در روش حفاری با TBM برای لاینینگ تونل از سگمنتهای بتنی پیش ساخته استفاده می شود این سگمنتها در کارگاه سگمنت تهیه می شود و برخی قطعات پلاستیکی در آنها قرار داده می شود .این قطعات وظایف مختلفی بر عهده دارند .قطعات راهنما برای اتصال دقیق و راحت سگمنتها و قطعات باربر برای تحمل وزن سگمنتها استفاده می شود .جنس و تعداد این قطعات متناسب با نوع دستگاه و روش کار متفاوت است .

* conex برای سگمنتهای لاینینگ

* پلی آمید

* مطابق با استانداردهای Cooper & Tunner , Sofrasar

* مقاومت کششی > 60 kn

* برای تونلهای با قطر 8 متر

 

conex جزو قطعات راهنماست . هدایت سگمنتها برای اتصال به هم در تونل توسط conex انجام می شود . تحمل بار در لحظات اولیه اتصال از خواص مهم

conex است.

 

Threaded Lifting Socket در میان سگمنت قرار می گیرد و برای بلند کردن و انتقال از آن استفاده می شود .جنس آن پلی آمید یا پلی اتیلن مخصوص است تا بتواند فشارهای زیاد را تحمل کند و Duracility لازم را دارا باشد.

 

مجموعه Dowel Connecting Systems جزو قطعات باربر است .این قطعه در میان سگمنت مدفون می شود و هنگام بلند کردن و انتقال سگمنت از آن استفاده می شود .تزریق بتن نیز از مجرای این قطعه انجام می شود.

25gng.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...