رفتن به مطلب

آسیا های گلوله ای ( Ball Mill )


.MohammadReza.

ارسال های توصیه شده

این آسیاب معمولا به شکل استوانه است که در آن حجم معینی گلوله فولادی یا سرامیکی با سایز مشخص وجود دارد. کل حجم این استوانه توسط موتور و گیربکس بسیار قدرتمند حول یک محور به چرخش در می‌آید و در اثر غلطیدن و برخورد این گلوله‌ها به روی مواد اولیه آنها را به صورت پودر تبدیل می‌کند.

از اين نوع آسياب در توليد پودرهاي ميكرو‌نيزه(خشك و مايع) با مش‌هاي مختلف جهت استفاده در صنايعي مانند رنگ‌سازي- كاشي‌سازي- دارو‌سازي و غيره استفاده می‌گردد. از محاسن بزرگ این آسیاب توليد پودر ميكرونيزه با مش يكدست مي‌باشد. این مزیت دستگاه باعث شده در صنایعی مانند سیمان، داروسازی، رنگسازی و لعاب کاری بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشد.

آسياب گلوله‌اي يا بال‌ميل در دو نوع خشك ( داراي ورودي و خروجي همزمان ) و نوع مايع ( ظرف بسته ) ساخته مي‌شود .

در نمونه خشك مواد اوليه از يك سمت وارد مي‌شود و پس از فرايند آسياب شدن و به مش مورد نظر رسيدن، محصول از سمت ديگر خارج مي‌شود. ظرفيت آن بر مبناي مش متغيير است و براي مثال يك دستگاه با ظرفيت 500 كيلو در ساعت با مش 200، توليدي به ظرفيت 30 كيلو در ساعت مش 1500 خواهد داشت.

نوع ديگر اين آسياب يا نوع مايع آن که بيشتر شبيه گوي ساخته مي‌شود داراي يك ورودي و خروجي مي‌باشد و غير از آن مواد به بيرون راه ندارد. مصرف اين دستگاه در مواردي است كه بخواهند مايعي ( امولسيون ) با مش يك دست بدست آورد. مانند لعاب سراميك. از اين دستگاه كمتر جهت مواد خشك استفاده مي‌شود زيرا در آسياب نوع خشك محصول اغلب توسط مكنده تفكيك كننده ( سپراتور ) جدا مي‌شود و از آسياب خارج مي‌گردد اما در اين نوع آسياب مواد اوليه را وارد دستگاه كرده درب آنرا مي‌بندند و پس از مدت زمان معين درب آنرا باز و مواد را خارج مي‌كنند.

در زمان‌هایی که ظرفیت تولید در پودر خشک نیز کم باشد و دقت در سایز محصول زیاد مورد اهمیت نباشد نیز از شکل استوانه‌ای آن استفاده می‌گردد.

آسیاب بال میل در کارخانه‌های سیمان، سرب، مس، روی و . . . داروسازی، اسید و امثال آن کاربرد فراوانی دارد. استفاده از گلوله‌های سرامیکی و زره داخلی سرامیکی در صنایع داروسازی و رنگ سازی و اسید و ... می‌باشد. چون در این صنایع معمولا وجود فلزات ناشی از استهلاک مورد قبول نمی‌باشد و محصول را خراب می‌نماید.

r3d2qca2e9d89wt6javb.jpeg

 

 

00ay39sz1uxkdpn6j4id.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...