رفتن به مطلب

آیا دروغگو دیگردشمن خدا نیست!"؟!


alborzrad

ارسال های توصیه شده

... دروغگو دشمن خداست و بار كج به منزل نمی‌رسه. اینها مهمترین وصایای مادر بود قبل از اینكه برای همیشه از ما خداحافظی كند.البته اینها فقط وصیت نبود؛ سرمشقی بود كه در طول زندگی مدام به ما دیكته می‌كرد. اخلاقی زندگی كردن برای او وخیلی از قدیمی‌ها عین دینداری بود. اینطور فكر می‌كردند كه وقتی دروغ می‌گویند عرش می‌لرزد، دروغگو مقابل خدا سنگربندی كرده است ودروغ برای آنها واقعا گناه كبیره بود.

برای آنها اخلاق و به ویژه راست‌گویی نشانه دینداری و اعتقاد به خدا و پیغمبر بود و اساسا اگر كسی به آن متصف نبود و ادعای خداپرستی و پیغمبر دوستی می‌كرد، ریاكاری بیش نبود.

به خاطر همین حزم‌ اخلاقی كه داشتند، داستان چوپان دروغگو را هم ساختند تا به آیندگان بفهمانند كه دروغگو نه در عرش كه در فرش زمین هم آخر و عاقبت ندارد و دیر یا زود چرخ گاریش داخل انبوه پیامدهای دروغگویی گیر می‌كند و كارش جلو نمی‌رود وحتما به همین خاطر هم می گفتند كه بار كج به منزل نمی‌رسد.

اینكه می‌گویند توسعه وپیشرفت مسبوق به ارزش‌هایی است كه شاید با برخی اخلاق قدیمی سازگار نباشد حرف درستی به نظر می‌رسد اما نه با همه اصول قدیمی. راست‌گویی حتی اگر یك اصل قدیمی باشد بازهم یكی از خشت‌ بناهای توسعه است و سندش هم در كشورهای توسعه یافته موجود است. حتما یادمان هست چند سال پیش رئیس‌جمهور یكی از همین كشورهای استكباری را نه به جرم زنایی كه انجام داده بود كه به خاطر انكار آن به دادگاه كشاندند و رسوایش كردند كه چرا دروغ گفته است!

نتیجه اینكه اگر قدیمی‌های ما راستگوتر بودند فارغ از اینكه آخرت را داشتند، احتمالا به توسعه هم نزدیك‌تر بودند. اگرچه به اندازه امروز كارخانه، اتوبان، پل زال، برج میلاد، ادعای حمایت از ملت‌های مظلوم و... را نداشتند اما حتما از امروز ما امیدوارتر بودند وعلمای توسعه هم می‌گویند امیدواری به آینده، پلی به سوی توسعه است.

با این وصف از حال قدیمی‌ها، ما امروزی‌ها چطوریم؟ كلاهمان را قاضی كنیم و در خفاء یعنی جایی كه كسی نیست تا احتمالا اعتراف‌هایمان را بشنود، از خودمان بپرسیم كه واقعا دروغگو را دشمن خدا می شناسیم؟ این خودمان یعنی من و تو. من و تو یعنی من روزنامه نگار و توی راننده، یعنی من كاسب و توی مسئول، یعنی من و تو ایرانی.

اگر وجدانمان گفت كه نه دروغگو را دشمن خدا نمی‌دانیم چون مدام دروغ می‌گوییم یا اگر هم می‌دانیم، نمی‌توانیم به دلیل چشم پوشیدن از منافع دروغگویی دشمن خدا نباشیم، باز هم جای امیدواری هست زیرا اندیشمندی گفته" صدای وجدان همان صدای خداوند است".

 

آینده

لینک به دیدگاه

بستگی داره اون کسیکه دروغ میگه به چه خدایی باور داشته باشه؟

 

 

به خدایی دروغگو،به خدایی راستگو،به خدایی زورگو یا هر خدایی دیگه..........

لینک به دیدگاه

گاهی من دروغ میگم نتیجه دروغم به خودم برمیگرده

گاهی دروغ میگم نتیجشو خودم نمیبینم بلکه اطرافیانم متضرر میشن!

گاهی دروغ و دروغگو چنان محبوب میشن که دیگه دروغ به چشم نمیاد

گاهی این دروغ به ملت گفته میشه !

گاهی با تبلیغ یک دروغ اون دروغ راست راست و گوینده اون دروغ امین امین خطاب داده میشه !

امان از تبلیغ

امان از تبلیغ دروغ

مخصوصا زمانی که فقط یک مرجع باشه که بخاد خودشو و ماهیت خودشو برای جمع کثیری تبلیغ کنه و اونجاست که گندش زمانی در میاد که کاری از تبلیغ دیگه بر نمیاد به قول معروف وای به اون روزی که نمک بگنده !

 

........................

....................

..............

تلویزیون رو روشن کنید تا ببینید!!

لینک به دیدگاه
بستگی داره اون کسیکه دروغ میگه به چه خدایی باور داشته باشه؟

 

 

به خدایی دروغگو،به خدایی راستگو،به خدایی زورگو یا هر خدایی دیگه..........

 

وای به اون روزی که خود خدای انسان بهش دروغ بگه !!

کسی که خودشو نایب بر حق خدا روی زمین میدونه !

وای به اون روزی که خود نمک بگنده !!

اون روز که دروغ شرمنده میشه !

لینک به دیدگاه

دروغگو ضعیف والنفسه

این حرفم دیگه تأثیر نداره که : دروغگو دشمن خداست

مبنای دروغ دیگه عوض شده دشمنی هم قضیهش فرق کرده

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...