رفتن به مطلب

وقتي بچه‌ها همديگر را مسخره می كنند


ارسال های توصیه شده

مسخره كردن در بین بچه‌ها اتفاقی طبیعی و حتی پذیرفته شده‌است. این وظیفه والدین است كه شیوه برخورد مناسب و كنارآمدن با این شرایط را به آنها بیاموزند. البته به این شرط كه پدر، مادر یا معلم تا زمانی كه ضرورتی نباشد، در امور مربوط به بچه‌ها دخالت نكنند.

هر پدر و مادری به شیوه‌ای خاص با این شرایط مقابله می‌كنند. گاهی ممكن است آنها هر دو نفر را محكوم كرده و تنبیه كنند یا این‌كه با طعنه و كنایه با آنها برخورد كنند.

اما مسلما این شیوه‌ای رضایت‌بخش نیست. بچه‌ها باید یاد بگیرند ناراحت كردن دیگران برای تفریح و سرگرمی كار درستی نیست. از سوی دیگر، كودكی كه مورد تمسخر قرار می‌گیرد باید بیاموزد با شرایط كنار آمده و هر دفعه گریان به سمت پدر و مادرش ندود.

نكاتی برای برخورد با این شرایط:

ـ به یاد داشته باشید كه مسخره كردن میان بچه‌ها مساله‌ای كاملا طبیعی است. بنابراین سعی نكنید با خشونت و دعوا، این كار را متوقف كنید.

ـ باید برای فرزندی كه در حال مسخره كردن است توضیح دهید كه این كار باعث ناراحتی دیگری می‌شود. از او بخواهید این كار را كنار گذاشته و سعی كند رفتارش را تغییر دهد.

ـ اگر كودك شما از مسخره شدن توسط دوستانش ناراحت است، به او بگویید و بیاموزید با شرایط كنار بیاید. به او بگویید با واكنش نشان دادن و ناراحت شدن، تنها اوضاع را بدتر می‌كند. همچنین برایش به زبانی كودكانه توضیح دهید گریه كردن، مسخره كردن یا پناه بردن به پدر و مادر، فقط نشانه ضعف اوست. او باید بی‌اعتنا بوده و به راحتی از دوستانش جدا شود تا آنها متوجه كار اشتباهشان بشوند.

ـ اما زمانی كه مسخره كردن با كلماتی نامناسب هم همراه شود، باید وارد عمل شده و آنها را متوقف كنید. باید به او توضیح دهید كه دیگر رفتارش قابل تحمل نیست و باید فكری برای این برخورد نادرست بشود.

ـ هیچ وقت طرف یكی از بچه‌ها را نگیرید، حتی كودكی كه مورد تمسخر واقع شده است.

ـ وقتی آنها مشغول مسخره كردن هم هستند، كاری جدید مانند بازی و سرگرمی به آنها نشان دهید تا با آن مشغول شوند.

ـ آنها را تشویق كنید تا به جای حس رقابت نسبت به هم حس همكاری داشته باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...