رفتن به مطلب

تصاويري از كهكشان راه شيري در پهنه آسمان زمين


ارسال های توصیه شده

به گزارش خبرگزاري مهر، اين تصاوير خيره كننده تنها با استفاده از يك دوربين ديجيتال استاندارد و يك سه پايه گرفته شده اند و وسعت و بزرگي كهكشان راه شيري را كه در فاصله 25 هزار سال نوري از زمين قرار دارد نشان داده اند.

يك عكاس 25 ساله انگليسي به نام "درو باكلي" كهكشان راه شيري را كه منظومه شمسي ما در آن قرار دارد از نزديكي خانه خود در "پمبروكشاير" در ولز انگليس به تصوير كشيده است.

تصوير اول كهكشان راه شيري را در پهنه آسمان منطقه "سي- وويد هات" نشان مي دهد و تصوير دوم كه تابستان گذشته در "الگاگ استاكس" در كنار صخره هاي والش گرفته شده است راه شيري را همراه با 200 تا 400 ميليارد ستاره اش نشان مي دهد.

اين عكاس خوش ذوق، اين تصاوير را در خط ساحلي "پمبروكشاير" كه بدون آلودگيهاي نوري است گرفته است. وي زماني كه در اكتبر سال گذشته براي قدم زدن در شب به كنار ساحل رفته بود با نگاه كردن به آسمان درخشان به فكر تهيه اين عكسها افتاد.

درو باكلي در اين خصوص گفت: "من تا پيش از گرفتن اين تصاوير هيچ پيش زمينه ذهني از نجوم نداشتم اما اكنون با ديدن اين تصاوير مي خواهم كه عكسهاي بيشتري از پديده هاي فضايي بگيرم."

براساس گزارش ديلي ميل، وي افزود: "من فقط حدود 20 دقيقه آنجا بودم و نتيجه آن عكسهاي اين چنين متحير كننده بود. شبهاي ولز واقعا درخشان است. اين بسيار شگفت انگيز است كه شب از خانه خود بيرون بروي و بتواني از كيهان عكسهايي با اين جزئيات دقيق بگيري اما بيشتر مردم اين كار را نمي كنند."

 

613887_orig.jpg

خيال انگيز

كهكشان راه شيري در كنار ساحل "پمبروكشاير" در ولز در شبي پرستاره در "سي- وويد هات"

613886_orig.jpg

ستاره هاي بسيار دور در كهكشان ما در بالاي صخره هاي والش در ولز

 

613910_orig.jpg

"درو باكلي" و دوربين كوچكي كه اين تصاوير متحيركننده را گرفته است

 

منبع : خبرگذاري مهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...