رفتن به مطلب

نحوه نگهداری صحیح نوار ویدئو


ارسال های توصیه شده

سعی کنید محیط نگهداری نوارهای ویدیوئی دارای دمای ۲۵-۲۰ درجه سانتی‌گراد، رطوبت نسبی ۵۵ درصد باشد.

۱. نوار ویدیوئی را همیشه در جعبه مخصوص نگهداری کنید.

۲.از سر و ته قرار دادن نوار ویدئو در داخل بسته خودداری کنید (قسمت لبه نوار دارای محافظ متحرک باید در سمت داخل جعبه قرار داشته باشد).

۳. از روان بودن چرخ د‌نده‌ها اطمینان حاصل کنید.

۴. از قرار دادن نوارهای ویدیوئی مستعمل و ناقص، کثیف، دارای پاره‌گی و ترمیم، چروکیدگی و ... داخل ویدئو خودداری کنید.

۵. در هنگام ضبط بر روی نوار ویدئو سعی کنید در قسمت ابتدا و انتهای آن تکه‌ای اضافی قرار گیرد تا ضمن افزایش طول عمر نوار، از آسیب دیدن ویدئو نیز جلوگیری شود.

۶. منابع حرارتی و رطوبتی مانند رادیاتور، شوفاژ، تابش خورشید، کولرهای آبی، سماور و ... باعث آسیب دیدن نوارهای ویدیوئی می‌شود.

۷. گرد و غبار ضمن کاهش کیفیت تصویر و صدا به هد ویدئو آسیب می‌رساند، با نگهداری نوارهای ویدئو در فضاهای در بسته از صدمه دیدن آن جلوگیری نمائید.

۸. در هنگام ضبط نوار ویدئو سعی کنید در ابتدا و انتهای نوار همیشه تکه‌ای خالی در نظر گرفته شود تا ضمن افزایش طول عمر نوار به قسمت‌های مکانیکی ویدئو، بار اضافی وارد نشود.

۹. سعی کنید با پایان نمایش تصویری و شروع قسمت خالی قبل از آن‌که نوار به انتها برسد آن را خارج کنید، زیرا با اتمام طول نوار ممکن است چرخش ایجاد شده توسط چرخ‌دنده‌ها باعث کشیدگی یا پاره شدن قسمت اتصال نوار به چرخ‌دنده شود و به موتو ویدئو نیز در دراز مدت آسیب وارد کند.

۱۰. از تماس انگشت به سطح نوار خودداری کنید.

۱۱. نوارهای ویدئو، ضبط صوت و ضبط مغناطیسی را در محیط‌های دارای حوزه الکتریکی و آهن‌ربائی و یا مجاورت لوازم دارای قدرت یاد شده قرار ندهید.

۱۲. تا حد امکان از قفسه‌های فلزی برای نگهداری این‌گونه نوارها استفاده نکنید.

- تقسیم‌بندی ویدئو را بدانید

ویدئو به‌عنوان سینمای خانگی از لحاظ کارآئی، بدون در نظر گرفتن نشان کارخانه سازنده و مدل به ترتیب افزایش قیمت به‌شرح زیر است:

۱. ویدئو پخش: تنها یک قابلیت پخش نوارهای ویدئو را دارد. بیشترین آمار وجود ویدئو در میان خانوارهای مربوط به این بخش است. از ویژگی‌های این نوع، سادگی سیستم، هزینه کم برای خرید و استهلاک کمتر باشد.

۲. ویدئو پخش و ضبط بدون تیونر: علاوه بر توانائی پخش ویدیوئی، امکان ضبط برنامه‌های تلویزیونی از طریق خروجی تلویزیونرا دارد. این نوع ویدئو را نیز می‌‌توان در ضبط نوارهای ویدئو با کمک یک ویدیوئی دیگر به‌کار گرفت.

۳. ویدئوی پخش و ضبط با تیونر: ویدئو با مشخصات فنی یاد شده قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیون را به‌صورت مستقل و برنامه‌‌ریزی شده زمانی را دارد.

در همین تقسیم‌بندی نیز ویدئوهای حرفه‌ای برای کاربردهای آتلیه‌ای و ویرایش صدا و تصویر نیز گنجانده شده است که با توجه به قیمت بالا، پیچیدگی بهره‌وری و دارای دامنه مصرف استفاده در خانواده‌ها هستند.

- اگر می‌خواهید ویدئو بخرید

کارشناسان وسائل صوتی و تصویری حساسیت خرید ویدئو را به دلائل زیر مهم می‌دانند:

- امکان تبدیل کردن ویدئوهای استفاده شده و تعمیری به نو و دست نخورده توسط سودجویان

- تعویض قطعات اصلی کارخانه سازنده با قطعات تعمیری و کشورهای درجه ۲ صاحب این تولیدات

- با توجه به انتقال غیر قانونی لوازم خانگی از طریق دریا، باید کالای انتخاب شده را از لحاظ عدم آبدیدگی و رطوبت خوردگی دقیقاً بررسی کرد.

- مطابقت شماره سریال نصب شده روی کارتن با شماره درج شده در پشت دستگاه

نقل از سایت vista.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...