رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بررسی پدیده خوردگی در خودروهای دوگانه‌سوز

سعید آریائیان - كارشناس ارشد مهندسی مواد ، اداره مهندسی قطعات متالورژی شركت سايپا

Aryaeian@saipacorp.com

 

چکیده:

 

خوردگی سرسیلندرها یكی از مشكلات خودروها می‌باشد. این خوردگی كه در صفحه اتصال سرسیلندر به بلوك سیلندر اتفاق می‌افتد ، سبب بروز مشكلات عدیده‌ای می‌گردد. كاهش نیروی خودرو ، روغن‌سوزی و داغ كردن خودرو از پیامدهای این خوردگی می‌باشد. برای توجیه این خوردگی دلایل متعددی می‌تواند وجود داشته باشد ؛ همچون گازسوز شدن خودروها ، بالارفتن دمای كاری موتور ، ناكارآمد بودن واشر سرسیلندر و خورنده بودن ضدیخ‌های مورد استفاده. هر یك از این عوامل به نحوی در این خوردگی می‌توانند تأثیرگذار باشند. از جمله راهكارهای پیشنهادی برای جلوگیری از این مشكل می‌توان به استفاده از واشر سرسیلندر و ضدیخ‌های مناسب ، تغییر آلیاژ مورد استفاده در سرسیلندر و عدم گازسوز كردن این خودروها اشاره كرد .

 

 

872af5859b.jpg

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...