رفتن به مطلب

10 بمب افکن تاريخ صنعت هوايي


Ali.Akbar

ارسال های توصیه شده

در رده بندي 10 بمب افکن تاريخ صنعت هوايي، عواملي چون، سرعت هواپيما، ميزان مسافتي که بدون سوخت گيري طي مي شود، حداکثر ميزان حمل مواد منفجره و سقف پرواز توسط کارشناسان ارشد نظامي شبکه ديسکاوري در نظر گرفته شده است. اين رده بندي را از رتبه آخر آغاز مي کنيم :

10. بوئينگ B-17، Flying Fortress : zr22422pu0x7mo8ce2qb.jpg

 

در سال 1937 شرکت هواپيماسازي بوئينگ، اولين هواپيماي تمام فلزي 4 موتوره آمريکا را معرفي کرد. مدل افسانه اي B-17، مجهز به 13 مسلسل بود و توانايي اين را داشت که 2 هزار و 800 کيلوگرم ماده منفجره را با خود حمل کند. در طول جنگ جهاني دوم نيروهاي آمريکايي بارها مناطق اشغالي توسط نازي ها را با هزار فروند از مدل B-17 هدف حملات سهمگين خود قرار دادند.

لینک به دیدگاه

Handley Page 0/100.9

 

zoq90rpcvhmi7kfh0t80.jpg

 

صنعت هواپيمايي در دنيا هنوز دهمين سال تولد خود را جشن نگرفته بود که جنگ جهاني اول آغاز شد، با اين وجود بروز اين جنگ ويرانگر بهانه اي شد تا اين صنعت گام هاي پيشرفت را با سرعت بيشتري بردارد. بريتانياي کبير با ساخت مدل Handley Page 0/100، اولين هواپيماي جنگي خود را براي مقابله با زپلين هاي آلماني که خسارات زيادي به لندن وارد کرده بودند را معرفي کرد. قدرت اين جنگنده را دو موتور رولز رويس تامين مي کردند و حداکثر سرعت آن 132 کيلومتر در ساعت بود. طول بال هاي Handley Page به 33 متر مي رسيد و قادر بود 907 کيلوگرم ماده منفجره را در خود جاي دهد.

لینک به دیدگاه

Junkers Ju-88. 8

oa1jefojde4iyg1t2rqb.jpg

 

به اعتقاد کارشناسان نظامي مدل Junkers Ju-88، يکي از مهم ترين جنگنده هاي جنگ دوم جهاني محسوب مي شود که در تمام مدت اين نبرد به نيروهاي نازي در خطوط مقدم خدمت مي کرده است. طراحي منحصر به فرد اين جنگنده باعث مي شد تا انواع حملات هوايي و مانورها را به خوبي اجرا کند. اگر چه اين مدل از جنگنده هاي ديگر آلمان مانند Heinkel 111 و Dornier وزن بيشتري داشت اما لقب سريع ترين جنگنده ناوگان هوايي نازي ها را از آن خود کرده بود. اين جنگنده مجهز به 303 قبضه مسلسل و قادر به حمل 3700 کيلوگرم ماده منفجره بود.

7.توپولوف Tu – 95 :

sqvslehry4ssmh8dm6td.jpg

 

اين بمب افکن عظيم الجثه روسي که لقب خرس را به آن داده اند با آغاز جنگ سرد، و براي مقابله با آمريکا طراحي شد. طراحي اين هواپيما به گونه اي بود که مي توانست 4 بمب اتمي را حمل کند. در سال 1955 در نمايشگاه هوايي مسکو از خرس عظيم الجثه روس ها پرده برداري شد. با رونمايي از آن کارشناسان و طراحان آمريکا به فکر طراحي و ساخت بمب افکني بودند که بتواند با آن مقابله کند و به اين ترتيب توپولوف Tu-95 ، تا مدت 30 دهه تهديدي جدي براي نيروهاي بلوک غرب قلمداد مي شد.

لینک به دیدگاه

6.Boing B-47 Stratojet :

6pac4ruyddnpvwir4mjk.jpg

 

در سال 1947 زماني که براي اولين بار B-47 در آسمان به پرواز درآمد، فقط طراحان بوئينگ از طراحي اين بمب افکن راضي بودند. بوئينگ در مدلB-47 فناوري Swept-Wing را که از نازي ها اقتباس شده بود براي اولين بار به کار برد. ارابه فرود اين بمب افکن که به صورت 3 چرخ طراحي شده بود باعث مي شد که اغلب کارشناسان تصور کنند که B-47 تنها به عنوان يک نمونه آزمايشي باقي خواهد ماند. اما در نيمه سال 1948 اين هواپيما به ناوگان هوايي پيوست و سرعت بالاي آن (1018 کيلومتر در ساعت) باعث شد تا در اکثر ماموريت هاي مهم هوايي به کار گرفته شود.

 

لینک به دیدگاه

5. Avro Lancaster :

9yox9qzllrdced66pqtm.jpg

 

لنکستر به عنوان محبوب ترين و قدرتمندترين بمب افکن بريتانيا در جنگ دوم جهاني به شمار مي رود. قابليت پرواز در شب و حمل نزديک به 10 تن ماده منفجره باعث شده بود تا مناطق مسکوني و کارخانه هاي مهم آلمان در طول جنگ دوم جهاني، از حملات اين بمب افکن در امان نمانند.

4. De Havilland Mosquito :

aeltmyi541k37g49vef.jpg

 

از آنجايي که اين هواپيماي تمام چوبي به عنوان سريع ترين هواپيما در طول جنگ دوم جهاني شناخته شد، لقب اعجوبه چوبي را به آن دادند. بدنه چوبي آن باعث مي شد که توسط رادارها رديابي نشود و از آن جايي که سرعت زيادي داشت از حملات پدافندها هم در امان مي ماند. با آن که ماسکيتو يا پشه، وزن کمي داشت اما قادر بود تا 907 کيلوگرم بمب را با خود حمل کند و به علت طراحي فوق العاده آن، مي توانست بين ارتفاع 3 متري از سطح زمين تا 31 هزار پايي پرواز کند.

 

لینک به دیدگاه

3. بوئينگ B-29 Super Fortress:

imcpt830w7zjqge4qwdw.jpg

 

بوئينگ B-29 با توانايي پرواز 5845 کيلومتر و سقف پرواز تا ارتفاع 31 هزار و 850 پايي مي تواند با حداکثر سرعت 600 کيلومتر در ساعت پرواز کند. اين بمب افکن به 12 مسلسل کاليبر 50 و يک توپ 20 ميليمتري مجهز است و اين توانايي را دارد که 9 تن ماده منفجره را با خود حمل کند. در طراحي اين هواپيما از بدنه فوق العاده آيروديناميکي و شيشه هاي ضد گلوله استفاده شده است.

شنيدن نام اين هواپيما ژاپني ها را به ياد حمله هوايي و پرتاب بمب هاي اتمي بر فراز ناکازاکي و هيروشيما و پايان تلخ جنگ جهاني دوم مي اندازد.

لینک به دیدگاه

2. B2 بمب افکن رادارگزير:

m44h0h495wa20u2ui2ij.jpg

 

به علت پوشش کامپوزيت بدنه B-2 که به شبح هم شهرت دارد، امواج رادار را به خود جذب مي کند و اغلب به صورت شي ء کوچکي در صفحه رادارها به ديده مي شود. هر فروند B2، ارزشي معادل 2 ميليارد و 200 ميليون دلار دارد.

البته بايد گفت آمريکا روي بمب افکن جديدي از اين نسل کار مي کند که در سال 2018 رونمايي مي شود.

 

1.بوئينگ B-52 Stratofortress :

0lx0vig7513ce0b8kir.jpg

 

حداکثر سرعت اين بمب افکن،1085 کيلومتر در ساعت اعلام شده و مي تواند بدون سوخت گيري مسافت 13 هزار و 360 کيلومتر را بپيمايد. توانايي حمل 32 تن بمب، B-52 را ميان بمب افکن ها به يک اسطوره تبديل کرده است. B-52 در خلال جنگ سرد معرفي شد و در بمباران هوايي شمال ويتنام مورد استفاده قرار گرفت. اين بمب افکن غول پيکر در حمله هاي اخير آمريکا به عراق و افغانستان هم به کار گرفته شد و با توجه به اين که فناوري آن به دهه 50 ميلادي باز مي گردد، اما به گفته کارشناسان نظامي به نظر مي رسد تا سال 2045، قصد رفتن نداشته باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...