رفتن به مطلب

سان شو


ارسال های توصیه شده

سان شو يک استيل از ووشو که يک هنر رزمي چيني محسوب مي شود به حساب مي آيد. اين هنر رزمي ترکيبي از تئوري ها و تکنيک هاي ووشو است که سبک جديدي را با توانايي ها و قوانين جديد در سطحي قويتر و پيشرفته تر ارائه مي دهد.

در اين رشته رزمي، يک مجموعه کامل از همه فنون نبرد بدون اسلحه، در چنگال گرفتن حريف، کشتي، مبارزه به روي زمين و دفاع در برابر حريفي که اسلحه بدست داريد ديده مي شود. سان شو در حقيقت نوعي از کيک بوکسينگ به حساب مي آيد که در آن ضربات لگد و مشت به يک اندازه مورد استفاده قرار مي گيرد اما همه اين ضربات در نهايت به در دام انداختن حريف منجر مي گردد.

در اين رشته، يک مبارز مي تواند براي افزايش هيجان در مبارزه، حريف خود را با دست از روي Leitai يا سکوي مسابقه پرتاب کرده و يا هل دهد. در دهه 1960 و همزمان با پيشرفت ورزش ووشو، سان شو نيز بهدستور و همت دولت چين تبديل به يک ورزش رسمي و مستقل جهاني گرديد. به منظور تعريف يک شيوه مشخص مبارزه در کونگ فو اساتيد اين فنون از سر تا سر چين جمع شده و ميراث به جاي مانده از مبارزان قرون قبل کشور خود را بسط و گسترش دادند. بعدها براي کمتر کردن ميزان آسيب در اين مبارزات، تدابير خاصي در نظر گرفته شد و هر ساله مسابقات قهرماني جهان را برگزار مي کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...