رفتن به مطلب

زبان فرانسه


ارسال های توصیه شده

dozfx2yzxtxw17amgnmw.jpg

 

 

زبان فرانسوی, پس از زبان‌های اسپانیایی و پرتغالی سومین زبان پرگویش ور از خانوادهٔ زبان‌های رومی است.

 

جمعا حدود 128 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند اما تنها 67 میلیون نفر آنان گویش وران مادری این زبان هستند.

 

با این حساب از لحاظ تعدد گویش وران مادری, زبان فرانسوی رتبهٔ هجدهم در جهان را داراست اما از لحاظ گویش وران روزمره رتبهٔ نهم را دارد.

 

زبان فرانسوی, زبان رسمی 29 کشور است و می‌‌توان گفت پیش از جنگ جهانی دوم بخصوص در زمینه‌های مثل دیپلماسی,تجارت, و حمل و نقل, زبان بین المللی به حساب می‌‌آمد.

 

بسياري از آثار بزرگ ادبيات دنيا به زبان فرانسه است و شاعران ،نمايشنامه نويسان ، فيلسوفان و هنرمندان بزرگي آثار جاودانه اي به اين زبان از خود به يادگار گذاشته اند .

 

زبان فرانسه يك زبان بسيار رومانتيك و شاعرانه است و بر خلاف اكثر زبانهاي ديگر داراي لحني خوش و آهنگين در هنگام شنيدن و صحبت كردن مي باشد .

 

در كشور ما از ديرباز زبان فرانسه آموزش داده مي شده و در دوره قاجار به عنوان زبان دوم بعد از فارسي بكار مي رفته است ، با اعزام دانشجويان به كشور فرانسه براي تحصيل در رشته هاي مختلف

 

در زمان رضا خان اين اعتبار و گسترش بيشتر از قبل قابل مشاهده بوده است ، تا آنجا كه دانستن زبان فرانسه در خانواده هاي متمول و رجال يك ضرورت محسوب شده و اكثر فرزندان اين

 

خانواده ها از معلمين خصوصي براي آموزش اين زبان بهره ميبرده اند .

 

 

در سالهاي اخير نيز استقبال فراواني از اين زبان بعمل مي آيد و دانشگاهها و موسسات خصوصي و غير خصوصي زيادي به آموزش اين زبان مي پردازند ، كه از جمله مي توان كانون زبان ايران را نام برد

 

كه در حال حاضر معتبرترين موسسه با استاندارهاي روز دنيا براي فراگيري زبان فرانسه در ايران محسوب مي شود و در حال حاضر در كليه سطوح خدماتي را به زبان آموزان ارائه ميدهد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...