رفتن به مطلب

درمان پوكي استخوان با ورزش


پست های پیشنهاد شده

زندگي سالم

درمان پوكي استخوان با ورزش

 

 

 

جام جم آنلاين: پوکي استخوان يکي از دلايل اصلي ناتواني در زنان مسن است؛ ناتواني و حتي گاهي ترس از حركت و فعاليت. اگر شما نيز به اين مشکل دچار شده‌ايد، شايد بخواهيد بدانيد چگونه مي‌توان خطر ابتلا به مشکلات ستون فقرات و شکستگي استخوان‌ها را کاهش داد؟ جواب مشخص است:

 

ورزش.

 

 

 

100920923889.jpg

 

 

اگر شما هميشه فعال بوده‌ و فعاليت بدني داشته‌ايد که خوش به حالتان! اما پس از يائسگي نيز براي شروع ورزش خيلي دير نيست.

با شروع يک برنامه ورزشي مناسب، قدرت عضلاني شما افزايش يافته و تعادل بدن‌تان بهبود مي‌يابد. اينها به جلوگيري از سقوط شما کمک و همچنين استخوان‌هاي شما را از ضعيف‌تر شدن محافظت مي‌کند.

 

 

ديگر فوايد ورزش

- افزايش توانايي براي انجام وظايف و فعاليت‌هاي روزانه

- حفظ و بهبود وضعيت بدن

- تسکين يا کاهش درد

- افزايش حس تندرستي

نكته مهم در ورزش مناسب اين است که بي‌خطرترين و لذت‌بخش‌ترين فعاليت را با توجه به سلامت کلي و ميزان پوکي استخوان خود انتخاب کنيد. الگويي واحد براي همه افراد در اين زمينه وجود ندارد.

قبل از ورزش

دقت کنيد که حتما قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشي با پزشک خود مشورت کنيد. ممکن است شما ابتدا به يک آزمايش تراکم استخوان نيز احتياج داشته باشيد. در ضمن فکر کنيد که از چه فعاليت‌هايي بيشتر لذت مي‌بريد. اگر فعاليتي دلخواه را انتخاب کنيد، بيشتر به آن پايبند خواهيد بود.

 

 

تمرينات قدرتي

تمرينات قدرتي شامل استفاده از وزنه، طناب مقاومتي يا تمرين‌هاي آبي براي تقويت عضلات و استخوان‌ها در بازوها و قسمت بالايي ستون فقرات است.تمرينات قدرتي مي‌تواند به طور مستقيم روي استخوان‌ها کار کند تا سرعت از دست دادن مواد معدني كمتر شود.

 

 

ورزش‌هاي هوازي با تحمل وزن

اين ورزش‌ها شامل فعاليت‌هاي هوازي روي پاها، با حمايت استخوان‌ها از وزن بدن است. به عنوان نمونه‌هايي از اين ورزش‌ها مي‌توان از پياده‌روي، ايروبيک کم‌فشار و بالا رفتن از پله‌ها نام برد.اين ورزش‌ها به طور مستقيم روي استخوان‌هاي پا، لگن و قسمت پاييني ستون فقرات اثر مي‌کند تا از دست دادن مواد معدني را آهسته سازد.

 

 

تمرينات انعطاف‌پذيري

توانايي حرکت مفاصل در دامنه حرکتي خود به شما کمک مي‌کند تا تعادل خوبي داشته باشيد و از آسيب‌هاي عضلاني جلوگيري کنيد. افزايش انعطاف‌پذيري نيز مي‌تواند به بهبود وضعيت بدن کمک کند. توجه داشته باشيد كه اين تمرينات بايد به آرامي و بدون فشار انجام شوند.

 

 

حرکاتي که نبايد انجام شوند

اگر پوکي استخوان داريد تمرينات و ورزش‌هاي شديد مانند پريدن را انجام ندهيد. در کل از حرکات سريع و ناگهاني اجتناب کنيد و ورزش‌هايي با حرکات آهسته و کنترل شده را انتخاب کنيد.تمريناتي که در آن به جلو خم مي‌شويد، همراه با چرخش کمر مانند لمس انگشتان پا نيز به ستون فقرات شما فشار وارد مي‌کند.

به هر حال در هر سني، اگر از سلامت استخوان‌هاي خود مطمئن نيستيد با پزشک مشورت کنيد، ولي اجازه ندهيد که ترس از شکستگي شما را از فعاليت و لذت بردن باز دارد.

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...