رفتن به مطلب

استفاده از باکتری معده نوعی حلزون در تولید اتانول زیستی


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران در پورتو ریکو با هدف یافتن روشهای نوینی در تولید سوختهای زیستی ارزان و انبوه در معده نوعی حلزون دریایی باکتریهایی را کشف کردند که می توانند مولکولهای سلولز چوب را نصف و آنها را مصرف کنند.به گزارش خبرگزاری مهر، ارگانیسمهای میکروسکوپی شامل باکتریها، سیانوباکتریها، قارچها و میکروجبلکها فاکتورهای بیولوژیکی هستند که به عنوان منابع موثر سوختهای زیستی در نظر گرفته می شوند. این سوختها که تداخل بسیار کمی با محیط زیست دارند می توانند در آینده جایگزین نفت و سایر سوختهای فسیلی شوند.

درحال حاضر مهمترین سوخت زیستی که در بازار آمریکا عرضه می شود اتانول است که در این کشور از تخمیر قند گندم تولید می شود. این نوع محصول با توجه با افزایش قیمت غذا در سطح جهانی انتقاداتی را برانگیخته است.

به همین منظور گروهی از دانشمندان دانشگاه پورتو ریکو که نتایج یافته های خود را در اجلاس انجمن میکروبیولوژی آمریکا در بوستن ارائه کرده اند به دنبال آزمایش توده های زیستی جدیدی هستند که از آنها برای تغذیه میکروارگانیسمهایی که باید قند را به اتانول تخمیر کنند استفاده شود.

تحقیقات این دانشمندان نشان می دهد که مناسبترین ماده، توده زیستی "لینگوسلولوزیک" است که می تواند از پسماندهای چوب، کاغذهای قابل بازگشت به چرخه طبیعت و زباله های محصولات کشاورزی در تولید انرژی استفاده کند.

در این روش قند لازم برای تخمیر از داخل سلولز چوب تامین می شود. این محققان در جستجوی اکوسیستمهای مجهز به ارگانیسمهای نادری هستند که توانایی تولید آنزیمهایی را دارند که می توانند این قندها را از پسماندهای چوب استخراج کنند.

در این خصوص این پژوهشگران توضیح دادند: "ما بعضی از حلزونهای اقیانوسی را یافتیم که از پسماندهای چوبهای ریخته شده در اقیانوس مصرف می کنند و این کار را با کمک باکتریهایی که در معده خود دارند انجام می دهند. این باکتریها آنزیمهایی تولید می کنند که مولکولهای سلولز را نصف می کنند و می توانند در تولید اتانول مفید باشند."

منبع : خبرگزاري مهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...