رفتن به مطلب

سردردهای ضربان دار، منشاء عروقی دارند


ارسال های توصیه شده

سلامت نیوز :سردردها دو دسته ضربان دار و فشار دهنده هستند که نوع ضربان دار، منشاء عروقی در بدن افراد دارند.

بهروز نیکنام، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: سردرد یکی از بیماریهای شایع در تمام جوامع است، به گونه ای که افراد در سنین متفاوت به آن مبتلا می شوند.

 

وی شروع سردردهای میگرنی را از سن 4 سالگی دانست و افزود: سردرد در تمامی جوامع پیشرفته و بزرگ به علت استرس، آلودگی هوا و نوع تغذیه بیشتر شایع است.

 

نیکنام، اظهار داشت: هر نوع سردرد را باید با متخصص مربوط به خود مطرح کرده و اقدامات لازم برای درمان آن را انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: سردردها را می توان به دو دسته ضربان دار، فشاردهنده تقسیم کرد که سردردهای ضربان دار معمولا منشاء عروقی دارند و به علت بالا رفتن هیستامین در مغز، است.

 

نیکنام عنوان کرد: سردردهای فشاردهنده به علت مشکلات عصبی و مشکلات سر و گردن ایجاد می شود.

 

وی سردردهای ضربان دار یاعروقی را میگرن معرفی کرد و گفت: این سردردها بیشتر در بانوان ایجاد می شود.

 

نیکنام عنوان کرد: سن شروع میگرن از کودکی و سنین پایین است و حداکثر تا 40 سالگی خاتمه می یابد و سردردهای بعد از این سنین، باید به دقت معاینه و علت یابی شود.

 

وی یادآور شد: سردردهایی که افراد را از خواب بیدار می کند و بیش از 2 مرتبه اتفاق بیافتد و همچنین سردردهایی که بعد از ورزش ایجاد می شود، باید توسط متخصص مغز و اعصاب مورد بررسی قرار بگیرد.

 

نیکنام، سردردهای همراه با حالت تهوع و استفراغ را از جمله سردردهای حائز اهمیت دانست و افزود: سردردهایی که برای اولین بار ایجاد شود و با مسکن قابل کنترل نباشد، باید مورد توجه خاصی قرار گیرد.

 

وی توصیه کرد: برای تسکین سردرد نباید از مسکن های مخدر استفاده کرد، زیرا نه تنها سردرد را درمان نمی کند؛ بلکه اعتیادآور نیز است.

 

این متخصص مغز و اعصاب، خاطرنشان کرد: جهت پیشگیری از سردرد، رعایت مسایل محیطی مانند استرس، بی خوابی، گرسنگی، ورزش های منظم، خستگی، رعایت رژیم غذایی و دوری از آلودگی هوا موثر است.

 

وی رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ابتلا به سردرد را استفاده نکردن از موادغذایی رنگ دانه دار و محرک مثل ترشی، ادویه، فست فود، سس، شکلات و موادغذایی مملو از هیستامین دانست.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

سر درد من ضربان داره ... سرم داغ میشه و خطوط سیاه میبینم اگر شدید بشه بالا هم میارم :ws3: اما با داروی گیاهی کاملا کنترل شده و خدا بخواد دارم از شرش راحت میشم ! ای کاش انجمن میگرن داشتیم :a030:

لینک به دیدگاه
سر درد من ضربان داره ... سرم داغ میشه و خطوط سیاه میبینم اگر شدید بشه بالا هم میارم :ws3: اما با داروی گیاهی کاملا کنترل شده و خدا بخواد دارم از شرش راحت میشم ! ای کاش انجمن میگرن داشتیم :a030:

 

 

:sad0:

 

الهی بمیرم برات گلم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...