رفتن به مطلب

بررسي رابطه صنعت و سكونت در توسعه شهري


ارسال های توصیه شده

نخستين همايش منطقه‌اي نحوه تعامل صنعت و سكونت در مقوله توسعه شهري، همزمان با روز پژوهش با حضور استادان دانشگاه، مديركل دفتر مطالعات اجتماعي و فرهنگي، مشاور فرهنگي شهردار تهران و مديران شهري و مراكز صنعتي در منطقه21 برگزارشد.در اين همايش ابتدا سيد محمد موسوي شهردار منطقه 21 و رئيس همايش به ويژگي‌هاي مهم منطقه21 كه از جمله آنها همجواري صنعت با بخش مسكوني است اشاره كرد و گفت: رابطه متقابل صنعت و سكونت در منطقه21 در3 آيتم اولويت بندي شده است؛

مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي، اقتصادي و زيست‌محيطي ناشي از سكونت از نگاه متوليان صنعت در منطقه و شناخت نقص همجواري صنعت در توسعه يا عدم‌توسعه سكونت ، موضوعي است كه در اين همايش به آن پرداخته مي‌شود.

وي تصريح كرد: 80درصد بافت منطقه21 فرامنطقه‌اي و صنعتي بوده و تنها 20درصد آن مسكوني است كه از اين حيث به لحاظ قرار گرفتن در طرح جامع شهري شايد بي‌نظير باشد.

شهردار منطقه 21 با اشاره به اهداف اين همايش گفت: شناخت رابطه متقابل صنعت و سكونت در منطقه، بررسي نقش مديريت شهري و نهادهاي غيردولتي در ساماندهي مسائل صنعت و سكونت و ارائه راهكارهاي عملي به‌منظور كاهش مسائل و آسيب‌هاي صنعت و سكونت از جمله اهداف اين همايش است.

در ادامه اين همايش، سيدرضا مصطفوي مديركل دفتر مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: يكي از وظايف دفتر مطالعات، شناسايي مشكلات شهروندان و ارائه آنها به مديران شهري است كه به اين منظور تاكنون 100 هم‌انديشي در سطح مناطق برگزارشده است.

وي افزود: علاوه بر هم‌انديشي‌هاي محلي، 17همايش منطقه‌اي در حوزه اجتماعي و فرهنگي پيش‌بيني شده است كه اين همايش‌ها در سطح مناطق در حال برگزاري است و همايش منطقه‌اي صنعت و سكونت در منطقه21 از جمله اين همايش‌هاست.

 

 

منبع: همشهری آنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...