رفتن به مطلب

بيهوشي نوزادان زير يك سال وسالمندان بالاي۷۰ سال خطرناك است


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

يك متخصص بيهوشي: , بيهوشي نوزادان زير يك سال وسالمندان بالاي۷۰ سال خطرناك است , هنگام بيهوشي به وضعيت بدن افراد از جنبه‌هاي مختلف توجه شود

 

يك متخصص بيهوشي گفت: سن زير يك سال و بيش از 70 سال به خودي خود براي بيهوشي ريسك محسوب مي‌شود. البته سن، ريسك چندان تعيين كننده‌اي براي بيهوشي نيست.

 

دكتر محمد عاشوري در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا افزود: ريسك ناشي از بيهوشي محدود به گروه سني خاصي نيست و عوامل زيادي باعث افزايش اين گونه ريسك براي بيماران مي‌شود كه ابتلا به بيماريهاي زمينه‌اي، سابقه عمل جراحي و سن بيمار از جمله آنهاست.

 

وي با بيان اينكه عاملي به عنوان ريسك در بيهوشي مطرح است، گفت: متخصصان بيهوشي پيش از عمل جراحي ابتدا ميزان ريسك بيهوشي براي بيمار را تعيين مي‌كند. ريسك بيهوشي به 5 دسته تقسيم مي‌شود كه ريسك 5 بيشترين خطر را براي بيمار به همراه دارد به گونه‌اي كه او به احتمال زياد زنده نخواهند ماند.

 

دبير انجمن بيهوشي استان خراسان رضوي با اشاره به داروها و تكنيك‌هاي بيهوشي اظهار كرد: دوز و نوع داروها و تكنيك بيهوشي براي كودكان و سالمندان، متفاوت است. به عنوان نمونه بي‌حسي نخاعي يا موضعي، روشي ايمن‌تر براي برخي از اعمال جراحي مانند آپانديست و پروستات در مردان سالمند است.

 

عاشوري تاكيد كرد: نوسانات فيزيولوژيك زيادي در بدن انسان از بدو تولد تا دوره سالمندي رخ مي‌دهد بنابراين به منظور بيهوش كردن يك بيمار بايد به وضعيت بدن او از جنبه‌هاي مختلف توجه شود.

 

وي در ادامه گفت: يكي از تفاوتهاي اساسي متخصصان بيهوشي و جراحان اين است كه يك جراح تنها به عضوي كه قرار است تحت عمل جراحي قرار گيرد، توجه مي‌كند اما متخصص بيهوشي تاثير عملكرد ساير اندامها بر روند بيهوشي را زير نظر دارد.

 

عاشوري در پايان با اشاره به بيهوشي سالمندان اظهار كرد: بيماري‌هاي سيستميكي مانند فشار خون، عوارض قلبي و ريوي در ميان سالمندان شايع است بنابراين بيهوش كردن اين گروه سني با مخاطراتي همراه است و همين امر باعث تمايز بيهوشي آنان با افراد گروه‌هاي سني ديگر مي‌شود.

 

 

ايسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...