رفتن به مطلب

فعاليت بدني و افراد مسن


ارسال های توصیه شده

براي مردم در تمام سنين ، فعاليت بدني باعث بهبود کيفيت زندگي به طرق مختلف مي شود . فوايد جسمي شامل بهبود و افزايش تعادل ، قدرت ، هماهنگي ، انعطاف پذيري و تحمل مي باشند . فعاليت بدني باعث بهبود بهداشت رواني ، تنظيم حرکتي و عملکرد تشخيصي نيز مي شود . شيوه زندگي فعال باعث مي شود افراد مسن دوستان جديدي پيدا کنند ، در شبکه اجتماع باقي بمانند و با ساير مردم در سنين مختلف تعامل داشته باشند و انعطاف پذيري ، تعادل و قدرت عضلاني را بهبود مي بخشد که مي تواند از افتادن جلوگيري کند که علت عمده ناتواني در افراد مسن مي باشد . مشخص شده که شيوع بيماريهاي روحي و رواني در افرادي که از نظر جسمي فعال هستند کمتر است .

ااز فوايد فعاليت بدني حتي در صورتيکه دير نيز شروع شوند مي توان بهره برد . بيماريهاي شايع سالمندان شامل بيماريهاي قلبي عروقي ، آرتريت ، استئوپروز و فشار خون بالاست . با وجود اينکه فعال بودن از اوان جواني مي تواند از بسياري بيماريها جلوگيري کند ولي فعاليت منظم مي تواند از ناتواني و درد ناشي از بيماريهاي فوق نيز جلوگيري کند .

فعاليت بدني مي تواند در درمان بيماريهاي مغزي مثل آلزايمر و افسردگي کمک کننده باشد . جلسات ورزشي سازماندهي شده متناسب با سطح آمادگي فرد ، يا پياده روي ساده مي تواند شانس يافتن دوستان جديد و داشتن ارتباط با جامعه و کاهش احسا س تنهايي روحي و رواني لازم هستند افزايش مي دهد .

همانگونه که براي ساير سنين نيز مطرح است ، سالمندان مي توانند با مشارکت در فعاليت هاي بدني از آن لذت ببرند . هر کس با موقعيت يا ناتواني خاص که مي تواند توانايي وي را در فعال بودن تحت تأثير قرار دهد بايد قبل از انجام فعاليت بدني با پزشک مشورت کند . پياده روي شنا ، نرمش و کشش ، باغباني ، رقص ، گردش و دوچرخه سواري بهترين فعاليت براي سالمندان مي باشند .

تعداد افرادي که بالاي ٦٠ سال سن دارند تا ٢٠ سال آينده دو برابر مي شود. بيشتر آنها نيز در کشورهاي در حال توسعه خواهند بود . کاهش و به تاخير انداختن ناتواني مربوط به سالمندي يک مساله عمده در بهداشت عمومي است و فعاليت بدني مي تواند نقش مهمي در ايجاد و حفظ سلامت در تمام سنين داشته باشد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...