رفتن به مطلب

اقدامات درماني اوليه بعد از آسيب هاي ورزشي


ارسال های توصیه شده

بعد از اينکه يک آسيب حادث مي شود ناحيه آسيب ديده پرخون شده و ملتهب مي شود . پديده التيام با جايگزيني بافت آسيب ديده توسط کلاژن شروع شده که بعنوان اسکار ( اثر زخم ) ناميده مي شود . که سخت و سفت است و قبل از شروع مجدد ورزش بايد اصلاح شود و با دقت درمان شود .

روش ( rice ) ( استراحت، يخ فشار، بالا بردن عضو صدمه ديده ) براي اداره کردن آسيب هاي مختصر و در مراحل اوليه توصيه مي شود . لطفاً به موارد زير توجه فرمائيد :

2. به منظور کاهش خونريزي از منطقه آسيب ديده بايد منطقه آسيب ديده را بالا برد و با استفاده از يک باند دور تا دور منطقه را محکم بست و با فشار از خونريزي بيشتر جلوگيري کرد .

 

3. استراحت مي تواند از توسعه و گسترش آسيب جلوگيري کند . استفاده از بريس – محافظ يا عصا و باندهاي کشي مي تواند در حين فعاليتهاي معمولي روزانه ما را از آسيب بيشتر محافظت کند . اين وسايل هم چنين هنگامي که در رفتگي درجه ۳ وجود داشته باشد نقش محافظتي دارند که البته بايد توسط پزشک تجويز شود .

 

4. ماساژ‌ خيلي خفيف هم حتي هنگام شروع خونريزي نبايد انجام شود . استفاده کردن از روغن از خراشيدگي پوست پيشگيري مي کند و مي تواند عملکرد بافت ترميم شده را اصلاح کند .

 

5. انجام حرکات کششي البته با احتياط کامل مي تواند عملکرد بافت در حال ترميم و شکل گرفتن آنرا اصلاح کند . که البته اين عمل براي ماهيچه ها و تاندونها بکار مي رود نه براي رباط ها که فقط از ماساژ بهره مي برند .

 

6. مصرف ويتامين c مي تواند به پيشرفت بهبودي و التيام کمک کند . که اين به علت نياز کلاژنها به ويتامين c مي باشد که در صورت مصرف درست ويتامين c مي تواند مفيد باشد .

 

7. بعد از اينکه آسيب و صدمه بافتي از مرحله حاد گذشت و خونريزي متوقف شد گرم کردن موضع براي افزايش جريان خون موضع و پيشرفت بهبودي و التيام ضروري است.

 

8. بعد از اينکه آسيب بهبود يافت و فروکش نمود مي توان ورزشهاي قدرتي را شروع کرد . استفاده از بريس و محافظ و مانند اينها در اين مرحله فوق العاده موثر است .

 

9. پيشگيري ، از درمان بهتر است يک محافظ دهان مي تواند از دندانها و فک محافظت کند .

 

چسبهاي جلوگيري از تاول طبي - ورزشي مي تواند از بروز تاول جلوگيري کند البته اگر فوراً و سريع به کار رود و استفاده از نوشيدنيهاي ورزشي که از نظر غلظت با خون يکسان هستند از بي آب شدن بدن جلوگيري مي کند .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...