رفتن به مطلب

شکال درطراحی خورو مینیاتور


ارسال های توصیه شده

گزارش پیمانه به نقل از ايسنا ، گروه خودروسازي سايپا سال گذشته 12 هزار دستگاه از اين خودرو را به عنوان اولين خودرو ملي توليدي خود در سه مرحله پيش فروش كرد كه قرار بود حدود هشت هزار دستگاه (دو سري 4 هزار دستگاهي) از آن پاييز و زمستان سال گذشته و چهار هزار دستگاه نيز در بهار امسال تحويل مشتريان شود با اين حال سايپا تاکنون موفق به توليد انبوه اين خودرو و تحويل آن به مشتريان نشده است که در اين زمينه برخي كارشناسان مسائلي از قبيل عدم انطباق برخي از قطعات اين خودرو با يكديگر را مطرح كرده‌ و از آن به عنوان عامل تاخير در توليد اين خودرو نام برده‌اند.

** سست شدن جاي پاي خودرو جايگزين پيکان

همچنين در اين هفته خبري اعلام شد که حکايت از سست شدن جاي پاي خودروي سواري جايگزين پيکان در ايران دارد.

اواخر سال گذشته مسوولان ايران خودرو اعلام كرده بودند كه خودرو چيني جايگزين پيكان در مرحله تست استانداردهاي 55 گانه بوده و تا دو سه هفته بعد با اتمام تست‌ها، مجوز توليد آن صادر خواهد شد.

به اين ترتيب تاكنون بايد مجوز توليد اين خودرو صادر مي‌شد با اين حال بر اساس برخي اخبار حاشيه‌هاي حضور وزير صنايع و معادن در تعميرگاه مركزي ايران خودرو و نارضايتي وي از كيفيت پايين قطعات چيني موجب ترديد برخي مسوولان در خصوص تاييد توليد اين خودرو چيني در ايران شده است.

بنا بر گزارش‌هاي رسيده، هيات مديره ايران خودرو با وجود گذراندن استانداردهاي 55 گانه اين خودرو چيني، از صدور مجوز توليد آن خودداري كرده است.

** فولکس گل از ايران رفت

خبر خداحافظي فولکس گل از ايران نيز در اين هفته اعلام شد.

به گفته مازيار شوندي - مديرعامل خودروسازي بم - آخرين دستگاه خودرو فولكس گل اواخر سال گذشته توليد و خط توليد آن در ايران جمع‌آوري شد.

با اين حال وي تاکيد کرده که با وجود توقف توليد فولكس گل در ايران سيستم خدمات پس از فروش و تامين قطعات يدكي آن همچنان پابرجا مانده و به خودروهاي موجود خدمات‌رساني خواهد كرد.

به گفته شوندي، در مدت زمان فعاليت خط توليد فولكس گل در ايران 11 هزار دستگاه از اين خودرو در كشور توليد شد.

** تقابل انجمن خودروسازان ايران و جهان

اما در اين هفته انجمن جهاني خودروسازان با بيان آماري اعلام کرد که توليد خودروي سواري ايران در سال گذشته ميلادي کاهش داشته و ايران به رتبه هجدهمين خودروساز جهان سقوط کرده است. با اين حال چند روز پس از انتشار تازه‌ترين گزارش انجمن جهاني خودروسازان درباره توليد خودرو ايران در سال 2009 ميلادي، انجمن خودروسازان ايران به اين گزارش واكش نشان داده و آمار انجمن جهاني خودروسازان را نادرست اعلام كرد.

انجمن خودروسازان ايران اعلام کرد که آمار سالانه در ايران از اول فروردين (معادل 21 مارس ميلادي) تا پايان سال شمسي ارايه مي‌شود، در حالي که آمار توليد ساير کشورهاي عضو انجمن جهاني خودرو بر اساس سال ميلادي محاسبه مي‌شود. همچنين با توجه به اين‌که انجمن خودروسازان ايران اخيرا به عضويت انجمن جهاني خودرو پذيرفته شده است، از اين پس آمار توليد خودرو در ايران توسط انجمن خودروسازان ايران براي انجمن جهاني ارسال خواهد شد.

انجمن خودروسازان ايران همچنين افزايش توليد سال 2009 ايران نسبت به سال 2008 را برابر 9.5 درصد اعلام و در عين حال عنوان كرده كه اين اطلاعات عينا براي انجمن جهاني خودروسازان ارسال شده تا نسبت به اصلاح آمار خود اقدام كنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...