رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مدیریت از موضوعاتی است که تا کنون نظریات مختلفی پیرامون ماهیت و چگونگی اعمال آن ارائه شده است. از دیدگاه نظری بعضی معتقدند که مدیریت ، علمی است که با فراگرفتن آن می توان در اداره یک مجموعه موفق بود ، بعضی دیگر می پندارند که مدیریت چیزی جز تجربه افراد نیست ، و عده ای هم بر این باورند که مدیریت یک استعداد ذاتی بوده و از درون افراد می جوشد ، و برخی دیگر مدیریت را یک هنر می دانند ، با این همه به نظر می رسد که مدیریت آمیزه ای از علم و تجربه و استعداد و هنر است که با تلفیق و استفاده بهینه از آنها می توان به بهترین شکل، مجموعه های مورد نظر را در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده هدایت کرد . در کتب مدیریت شیوه های مختلف اعمال مدیریت مورد بحث و بررسی قرارگرفته و بعضاً مزایا و معایب هر کدام از آنها ذکر شده است . در دهه های اخیر شاخه های متعددی از علوم، تحت عناوین مرتبط با مدیریت اطلاعات رسانی و ... توسعه فراوانی یافته اند و اکنون در اغلب دانشگاهها ، علم مدیریت در رشته های مختلفی همچون مدیریت صنعتی ، مدیریت دولتی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت آموزشی و مدیریت عمرانی ارائه میشود. مدیریت طرحهای عمرانی از مواردی است که در کشور ما کمتر مورد توجه قرارگرفته و اغلب متون مربوط به این رشته ، در مقالات و رساله ها و کتب مختلف پراکنده است. در تهیه این کتاب سعی بر آن بوده که مجموعه ای از مقررات ، آئین نامه ها ، روابط کاری ، تجربیات ، اعمال تدابیر لازم مدیریت ، روشهای برنامه ریزی و کنترل هزینه و بعضی دیگر از موارد مربوطه ارائه شود تا یک مدیر بتواند نقش خود را در جریان شکل گیری و اجرای یک پروژه عمرانی بخوبی شناخته و ایفاء نماید.

 

در فصول اول تا سوم کتاب حاضر به ترتیب ( مراحل شکل گیری طرحهای عمرانی) (روابط کارفرما ، مشاور و پیمانکار و تعهدات متقابل آنان) و (مناقصه و انواع قرارداد ) مورد بحث قرارگرفته است . مباحث مربوط به (نیروی انسانی ، ماشین آلات و مصالح ساختمانی و کنترل هزینه) و (برنامه ریزی کنترل پروژه و تحقیق در عملیات ) و ( مدیریت و اجزای متشکله کارگاهی ، قانون کار ، حافظت و ایمنی ) در فصول چهارم تا ششم کتاب آمده است. در فصل هفتم کتاب بر اساس آخرین دستاوردهای بهینه نمودن طرحهای عمرانی"از لحاظ فنی – اقتصادی" ، به موضوع مهندسی ارزش پرداخته شده است. همچنین جهت آشنائی بیشتر ، بخشی از آئین نامه ها، مقررات و دستورالعملهای مورد لزوم به صورت پیوست ارائه شده است . در این کتاب به منظور تمرکز مطالب حول مسایل مدیریت طرحهای عمرانی ، به مباحث دیگر مدیریت ( از قبیل اصول و روشهای مدیریت ، تکالیف انسانی و اسلامی مدیران ، رفتار سازمانی و ... ) پرداخته نشده است . لذا توصیه می شود که علاقمندان محترم با توجه به اهمیت این گونه مباحث ، به کتابهایی که در این زمینه ها نوشته شده است مراجعه فرمایند.

 

فصول كتاب :

مراحل شكل گیری طرحهای عمرانی

كارفرما ،مدیر طرح،مشاور،پیمانكار،ذیحساب

مناقصه ، انواع قراردادهای اجرائی

نیروی انسانی ،ماشین آلات ساختمانی وكنترل هزینه

برنامه ریزی وروشهای كنترل پروژه

خلاصهای از وظایف مدیریت و بخشهای متشكل كارگاهی

نگاهی اجمالی به مهندسی ارزش

 

دانلود

 

پسورد: http://www.noandishaan.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...