رفتن به مطلب

جدول فروش تلفنهای همراه در سال 2010


ارسال های توصیه شده

معرفی پرفروش ترین گوشی‌ها یک موسسه آمریکایی تحلیلگر بازار موبایل در گزارش سالانه خود نشان داد که تا پایان سال 2010 در سطح جهانی 1.4 میلیارد گوشی تلفن همراه فروخته شد.

 

 

 

همانند هر سال، ژانویه ماه طبقه بندیهای و ارزیابی 12 ماه گذشته است. در این راستا، موسسه IDC آمریکا با تحلیل بازار موبایل در سطح جهانی نشان داد که در سال قبل 1.4 میلیارد دستگاه تلفن همراه در این بازار به فروش رفت.

 

نتایج این ارزیابیها حاکی از آن است که در سه ماهه چهارم سال 2010 بازار موبایل 18 درصد (برابر با 401 میلیون دستگاه تلفن همراه) نسبت به سال 2009 رشد داشت. تحلیلهای دیگری که موسسه Strategy Analytics انجام داده بود رقم رشد این بازار را 16 درصد محاسبه کرده بود.

 

این بررسیها نشان می دهد که فروش "آی- فن" اپل (آی- فن 4) در سه ماهه آخر سال گذشته 86 درصد نسبت به سال 2009 رشد داشت درحالی که شرکت RIM موفق شد 35 درصد "بلک بری" بیشتری نسبت به سال 2009 بفروشد.

 

IDC با مطالعه بر روی وضعیت 5 تولید کننده بزرگ تلفن همراه نشان داد که شرکتهای نوکیا با 32.6 درصد رشد، سامسونگ با 22.2 درصد و "ال. جی" با 8.4 رشد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند و برای اولین بار شرکت چینی ZTE موفق شد با پیشی گرفتن از اپل در رتبه چهارم این جدول قرار گیرد و اپل در رتبه پنج جدول متوقف شود.

 

باوجود این، رشد اپل در سال 2010 با توجه به اینکه تنها یک مدل تلفن همراه عرضه می کند برابر با 90 درصد بوده است.

 

براساس گزارش رویترز، شرکت ZTE با فروش 16.8 میلیون دستگاه تلفن همراه موفق شد نسبت به سال قبل از این دوره یک رشد 77 درصدی داشته باشد.

 

این تحلیلها نشان می دهد که در سال گذشته گسترش پدیده ای با عنوان "ساخت چین" در بازار جهانی موبایل موجب شد که فروش این بازار نسبت به سال 2009 افزایش یابد.

 

به طوریکه علاوه بر ZTE مارکهایی گمنامی چون "میکروماکس" و "اسپایس" توانستند رقم فروش این بازار را با عرضه تلفنهای همراه ارزان در کشورهای چین، هند، آفریقایی و آمریکای جنوبی افزایش دهند.

 

goshi.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...