رفتن به مطلب

..:: تکنیک ها و نکات مهم در طراحی پوستر ::..


Nightingale

ارسال های توصیه شده

سلام:icon_gol:

 

امروزه به دلیل اینکه افراد وقت و حوصله کمتری برای خوندن مطالب بسیار زیاد و طولانی در مورد یک محصول ، یک عنوان ، یک کالا و یا هر موضوع دیگه ای دارند ، علم و شاخه های زیرمجموعه ی گرافیک و هنر های بصری به کمک اومده تا برای نمایش دادن هدف هر موضوعی با زبان رنگ ها ، سمبلها و نشانه ها و دیگر المان های گرافیکی با صرف کمترین وقت، بیشترین بازدهی در تفهیم اون موضوع رو داشته باشه .....

 

uoghzuz20atrdzbohl6.jpg

 

در این تاپیک تکنیک ها، نکته ها و توضیحات مختصری از یک ابزار تبلیغ بسیار کارآمد و پر طرفدار یعنی پوستر ها رو آموزش میدیم و بعد در تاپیک دیگه ای یک نمونه طراحی پوستر رو آموزش میدیم.....

 

آموزش زیر کپی نیست و ترجمه و تلفیق مقالات و نظرات بسیاری از شرکت های بزرگ تبلیغاتی و گرافیست های برتر دیگر کشور ها هستش ....

 

البته از آموزش زیر و نکته ها ارائه شده در آن برای دیگر طراحی ها مثل بنر ها لوگو ها و ... هم میتوان استفاده کرد ولی در اینجا به طور خاص در مورد پوستر توضیح داده شده ....

 

تاپیک های دیگه در سایت با این عنوان وجود داره که از اونها هم میتونید استفاده کنید

 

ويژگي هاي يك پوستر موفق

هنر پوستر

پوستر چیست؟

 

 

 

کپی برداری از این متن تنها با ذکر منبع مجاز است !

 

 

 

 

.

لینک به دیدگاه

پوستر چیست ؟

پوستر عبارت است از تعریف یک موضوع یا عنوان با زبان رنگ ها، اشکال، سمبل ها و ... با شیوه ای زیبا و مناسب که در کمترین فضا ( کاغذ پوستر ) بهترین مفهوم را برای بیننده عام داشته باشد.

 

هدف پوستر این است که در یک فرم ساده مفهوم را به ببیننده توضیح دهد و ذهن بیننده را درگیر چالش و بحث کند در مورد موضوع اصلی پوستر و درواقع جذابیت ایجاد کند برای بیینده . مثل طرح یک معمای جالب برای کسی .....

 

نکات مهم در طراحی پوستر :

 

سادگی در طراحی پوستر یک کلید است

 

 

یک پوستر باید ساده باشد تا پیچیدگی در بیان موضوع باعث خسته شدن بیننده نشود و هدف اصلی پوستر که ایجاد جذابیت و بحث برانگیزی است را بی ثمر نگذارد

 

یک موضوع پیچیده اگر در قالب یک پوستر ساده بیان شود به مراتب تاثیر گذاری بیشتر دارد نسبت به یک کتاب چندین صفحه ای با توضیحات فراوان .

 

در واقع یک بیننده عام از هر قشری مثل معلم، کارگر، گرافیست، دانشمند، کودک، سالمند، فروشنده و هر فردی با هر سنی در هر موقعیت اجتماعی که دارد باید بتواند از پوستر استفاده کند و قادر به درک مفهوم اصلی پوستر باشد

لینک به دیدگاه

یافتن کلید ها و نکات مهم در موضوع

 

شما باید نکات اصلی موضوعی که میخواهید پوستری برایش تهیه کنید رو شناسایی کنید

حتی میتونید اونها رو به صورت لیستی تهیه کنید و اولیت بندی کنید

 

نکته : این کار شاید به ظاهر سخت و طاقت فرسا باشد و یا حتی از نظر برخی افراد کاری بیهوده و بسیار تئوری باشد ولی وقتی شما در حال طراحی پوستر هستید ذهنتون به چندین جهت حرکت و فکر میکنه ولی وقتی الویت بندی های نکات اصلی موضوع پوستر رو به صورت لیستی جلوتون داشته باشید بهتر میتونید تصمیم بگیرید که از کدام شکل و رنگو المان در طراحی الویت اول پوسترتون استفاده کنید ....

 

 

خود را جای یک بیننده عام بگذارید !

 

 

خود را جای یک بیننده عام بگذارید برای گرفتن ایده های اولیه و نحوه ارائه موضوع و نه فردی که میخواهد پوستری طراحی کند تا بدانید یک فرد عام از چه چیزهایی خوشش می آید و نسبت به چه چیزهایی علاقه ای از خود نشان نمیدهد

 

 

اگر شما در جایگاه گرافیست در همان اول کار شروع به طراحی کنید (مثلا یک پوستر تبلیغاتی ) مطمئن باشید طرحتان درنظر بسیاری از گرافیست های عادی مورد پسند قرار میگیرد ولی احتمالا شرکتی که براش تبلیغات کردید ورشکست میشه یا حداقل رشد مالی خوبی نخواهد داشت !

 

 

البته ذکر این نکته مهم هست که در گام های بعدی یعنی انتخاب رنگ ها، اشکال و دیگر تکنیک های طراحی همانند یک طراح عالی باید رفتار کنید تا بهترین انتخاب ها را برای اینکه بیننده را مجذوب کنید داشته باشید

 

 

ادامه دارد ....:girlhi:

لینک به دیدگاه

کمترین استفاده از متن

 

اگر چه تعداد بی سواد های سراسر دنیا بسیار کم هستند و مطمئنا این دلیلی بر این نمیشه که شما متن کم رو تنها به دلیل وجود تعدادی از افراد بی سواد و رعایت کردن قانون عمومیت در پوستر رو رعایت کنید، ولی همان با سواد ها در جامعه هم هنگامی که نوعی آموزش، اجبار ، تبلیغات و چیز های دیگری که در موضوع اصلی پوستر گذاشته شده رو بخواند مشاهده کنند، به یک بیسواد تبدیل میشوند !

علت این موضوع هم این هست که محل نمایش دادن پوستر ها بسیار از هم متفاوت است و درجه اهمیت این نکته با توجه به محلی که پوستر نصب میشه بسیار از همدیگه متفاوت هستش !

 

برای مثال تصور کنید پوستری تبلیغاتی یا آموزش یک نکته شهروندی رو در خیابانها نصب کنند

در این شرایط علاوه بر این که شرایط قبلی در عمومیت پوستر بسیار خوب باید رعایت شود، نکته استفاده از کمترین متن هم بسیار پر رنگ خواهد شد چون افرادی که در خیابانها تردد میکنند احتمالا دل مشغولی هایی دارند و یا به سرعت از کنار این پوستر میخواهند رد بشند برای همین وجود متن های طولانی عملا بی نتیجه هستش و وقتی برای خوندنش نیست !

 

خصوصا اگر موضوع دوم آموزش یک هنجار اجتماعی رو بخواهید آموزش بدید مثل نکشیدن سیگار که بسیاری از مردم در مقابل این نوع نصیحت ها همیشه مقاومت میکنند، چه برسه به اینکه جملات طولانی از مضراتش رو بنویسید !

 

 

زبان رنگ و نقش به جای شعار

 

 

در ادامه نکته قبلی که گفتیم از متن کمتر استفاده بشه به این نتیجه میرسیم که از چه چیزی به جای متن ها استفاده کنیم؟

 

همیشه رنگ های زنده و با نشاطی از طیف رنگی قرمز مثل زرد نارنجی شما رو یاد غذا و خوراکی میندازه و همین امر باعث شده در طراحی انواع رستوران ها از این طیف رنگی استفاده بشه

حتی ممکنه شما علاقه ای به خوردن در اون زمان نداشته باشید ولی نشون دادن عکس یک غذای خوشمزه با رنگ هایی از این طیف ممکنه نظرتون رو در مورد خوردن عوض کنه !

 

رنگ ها و مفاهیمشون باعث میشه تا چشم بیننده روی یک موضوع متمرکز بشه و استفاده از همین نکته در طراحی پوستر یک سکوی پرتاب برای رسیدن به موقیت در هدف و طراحی پوستر هستش

 

استفاده از رنگ های مناسب در قالب نقش ها و اشکال متناسب با موضوع یک پوستر بهتر هست تا نوشتن یک شعار به بهترین نحو در پوستر ....

 

در مورد روانشناسی رنگ ها در طراحی جدا گانه موضوعی نوشته خواهد شد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...