رفتن به مطلب

مناسب سازی محیط شهری


ارسال های توصیه شده

مناسب سازی محیط شهری

 

معلول؛ علتی برای مناسب سازی فضا ومعماری

مهدی شعبانیان

 

مقدمه:

برای درك بخشی از شرایط یك معلول در جامعه كنونی كافیست سعی كنیم در مدت یكساعت درحالیكه بروی صندلی چرخ دار نشسته ایم به انجام همان كارهای عادی و همیشگی خود بپردازیم .

در این حالت دیگرتردد راحت در فضاها ، بالا وپایین رفتن از پله ها ویا برداشتن وسیله ای از درون قفسه كاری ساده به حساب نمی آید. علیرغم آنكه از آغاز خلقت انسان ، بیماری همیشه همراه او بوده و در مواردی همین بیماری برای او نقص ها و محدودیت هایی را به همراه آورده است ، اما كمتر تلاشی از مواجه منطقی انسان با این محدودیت ها و ارائه راهكار جهت تعدیل آنها به چشم می آید . باید پذیرفت كه این افراد نه بدلیل معلولیت خود بلكه بدلیل ناتوانی وضعف محیط انسانی و فضای زیستی اطراف خویش از بسیاری از فعالیت های فردی واجتماعی محروم گردیده اند . در بررسی این نارسایی دوركن اساسی یعنی معلول وجامعه را می توان شاهد بود كه هریك سهمی در بوجود آوردن این نارسایی دارند . بی شك تعامل منطقی بین این اركان و ارائه راه حل ها ، ضوابط و روشهای قابل اجرا، نقش بسزایی در تعدیل این موضوع خواهد داشت.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...