رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

20963418941814523340620103415239.jpg

کانون توجه این ساختمان سفیدی کامل و نهایت حداقل فضا در آثار است. هیچ چیز به فولاد اجازه نمی دهد، که به آثار هنری نورافکنی کند. نما با سنگ خاکستری تیره درشت پرداخت شد، نمای ساختمان توسط قاب فلزی که دربرگیرنده دو طبقه پنجره های بلند با درهای صفحه فلزی بزرگتر از اندازه است ،نفوذ پذیر گردیده است. برای به حداکثر رسانیدن تاثیر آثار هنری با اهمیت در دیوار بلند 6 متری، تمام پنجره ها ناگزیر به پشت ساختمان منتقل شد.یک ستون نیز که در مرکز یک دیوار بزرگ قرار داشت ، حذف شده بود. بویژه در شب ، با صفحات فلزی خاکستری براق قاب گرفته شد ، کارهای هنری به روی دیوار با نور غیر مستقیم از سقف امتداد یافته، به آرامی می درخشد. نه تنها این حالت جذاب است، بلکه بسیار فرصتی کمیاب برای هنرمندان است که آثارشان را زیر نور spotlight در معرض نمایش بگذارند.در طبقه ی اول ، در پشت دیواری که راه پله را در بر دارد، فضای نمایشگاهی است که در آن ،طرفین جعبه ی سقف کاذب روشن است. نور غیر مستقیم با سیستم dimming و spotlight از خطوط روی سقف آویزان می شود و به قابل انعطاف شدن فضا در پاسخ به سلیقه های مختلف و سبکهای هنرمندان کمک می کند. راه پله ی بلند و باریک بین دو دیوار بلند 6 متری که صفحه ای برای رسانه های هنری فراهم کرده است ، شما را به طبقه ی دوم که تقسیم می شود به دیگر فضای نمایشگاه و فضای اداری برای کارمندان ،هدایت می کند.

20963418942043642475020102316429.jpg 2

 

 

20963418942174639121420103416399.jpg 3

 

 

20963418942225934683220102519349.jpg 4

 

 

20963418942243949847020104319499.jpg 5

 

 

20963418942286261263820102612619.jpg 6

 

 

20963418942346900336420102619009.jpg 7

 

 

2096341894238196193882010119619.jpg 8

 

 

20963418942473256476620103312569.jpg 9

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

123634107598727250000201052297255.jpg

دانشجويان دانشگاه كالسروهه Karlsruhe در آلمان يك كار در قالبي كاملا جديد در زمينه ي خانه سازي مدولار را تجربه كردند. رُلیت Rollit يك خانه ي استوانه اي آزمايشي ست كه شامل تمام چيزهاييست كه يك نفر در خانه به آنها احتياج دارد.ساكن اين یونيت كه تا حدودي شبيه به موشي در يك چرخ است با راه رفتن در مركز اين يونيت آن را مي چرخاند تا ساختارش را به شكل مطلوب خودش در آورد.به راحتي با صرف كمي انرژي مي توان به تخت خواب،صندلي راحتي،يك ميز،محتويات انباري،دوش،سرويس بهداشتي و حتي به سينك ظرفشويي آشپزخانه دسترسي پيدا كرد. اين يونيت از 4 حلقه ي اصلي در اطراف توده ي صلب داخلي تشكيل شده،در حالي كه يك پوسته ي مات استوانه را پوشانده و مي توان روي اين پوسته آگهي هاي تبليغاتي چاپ كرد.يك تخته ي باريك چوبي دور تا دور اين يونیت به كار برده شده تا يك سطح صاف و مناسب را براي حركت پا در جهت چرخاندن آن فراهم كند و بازشو هاي اطراف و پنجره هاي باريك هم به نور اجازه ي ورود به فضاي داخلي خانه را ميدهند.متكاها و تشك ها،زماني که استفاده نمي شوند به وسيله ي چسب هاي پارچه اي نگهداشته مي شوند يا اينكه مي توان آنها را در كابينت ها گذاشت.فضاي داخلي با پانل هاي چوبي OBS به ضخامت 15 ميليمتر پوشانده شده است. رلیت كه با همكاري موسسه ي طراحي صنعتي و محصولات سازه اي (IFIB) برنده ي مسابقه ي طراحي شد،بسيار با دقت طراحي شده و پيكربندي آن به گونه ايست كه استفاده هاي چند گانه را در يك فضاي زندگي كوچك جاي مي دهد.ميز،صندلي راحتي و تخت،همگي در انتهاي يونيت با يكديگر همبند شده اند.صندلي براي نشستن بالاي ميز است،در حالي كه تخت خواب دقيقا در بالاي سر آنها ست.فقط اطمينان حاصل كنيد كه با آسودگي روي زمين مسطح قرار داريد-در غير اين صورت وقتي كه شروع به چرخاندن ان روي يك سطح شيبدار كنيد همه چيز از كنترل شما خارج خواهد شد.

12363410759893053125020101329535.jpg -

 

 

123634107599196937500201039296935.jpg -

 

 

12363410759942943750020102299435.jpg -

 

 

123634107599756781250201035296785.jpg -

 

 

123634107599967875000201056297875.jpg -

 

 

123634107600209125000201020299125.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

2146341905212146037502010124609.jpg

موزه کـُـلـُـمبا Kolumba Museum شاهکار طراحی پیتر زُمــتـُـر Peter Zumthor در کلنِ المان واقع شده است، شهری که طی جنگ جهانی دوم به کل ویران شد، موزه مکانی است که در ان مجموعه هنری متعلق به اسقف نشین کاتلیک رمی را نگهداری می کنند، اثار هنری ایی که عمری بیش از هزاران سال دارند. طرح زمتــُر اگاهانه و با رعایت تمامی الزامات به گونه ایی سحر اور بر خرابه های کلیسای گوتیک متاخر بنا شده است و از این حیث درکی بی نظیر نسبت به ذات طرح اولیه و روایت مستتر در بافت را نمایان می سازد. اسقف نشینان به ارزش های به ذات هنر، توانمندی هنر در به فکر واداشتن و القا درک از پیرامون و ارزش های معنوی اش باوری عمیق داشتند، بر این سیاق ان گونه که زمتـُـر که مزه اش را می توان به گفت و گوی گذشته و حال تشبیه کرد در مراسم افتتاح موزه بیان داشت :"طرح از درون مبتنی بر روح مکان و پتانسیل های مستتر در ذات تـُـپوس و روایت های تاریخی تعریف کننده اش متبلور می گردد". زمتر که اثارش همیشه به سبب استفاده متفکرانه از مصالح و پرداخت دقیق به جزییات ساخت شهره بوده است در این جا از اجر خاکستری برای هم بند ساختن اجزای متلاشی شده سایت استفاده کرده است. این اجزا شامل قطعات به جای مانده از کلیسای دوره گوتیک، خرابه های سنگی متعلق به دوره های رمی و قرون وسطا و اثار به جای مانده از نمازخانه "بانوی خرابه ها Madonna of the Ruins " ساخته معمار المانی گاتفرید بوم Gottfried Böhm به سال 1950 می باشند. نمای حاصل از اجرهای خاکستری بقایای نمای کلیسا را در نمای جدید طراحی شده برای موزه معاصر ترکیب می کند. اجرها که پرداختی متخلل و دارای خلل و فرجی هستند، نور را در فضاهای مشخصی از موزه توزیع می نمایند. با تغییر فصل لکه های نور تغییر مکان داده و در جای جای خرابه ها فضاهایی متنوع ایجاد می کنند، سیاست طراحانه ایی که محیطی ملایم و همیشه در حال تغییر می افریند و روحی تازه در کالبدی می دمد که زیر بار تاریخ تخریب شده است. موزه از 16 سالن نمایش متفاوت تشکیل شده و در مرکز ان باقی مخفی؛ فضایی ارام برای تامل و مراقبه طراحی شده است تا ذات درون نگر و منزوی تفکر رهبانی اروپا را تجدید کند. طرح کلی شدیدا از سیاست مصالح materiality تاثیر پذیرفته است، زمتر هم که به صرف زمان زیاد برای تعریف و بازتعریف مجدد پروژه هایش مشهور است، در این پروژه نیز زمان زیادی را صرف یافت مصالح کامل نمود و اجرهای دست ساز پترسن تگلِ Petersen Tegl دانمارکی که صرفا برای این پروژه طراحی و ساخته شدند را برای رنگ گیری در اتش حاصل از زغال چوب پخت.

214634190521420072500201022279.jpg -

 

 

21463419052157976000020103729769.jpg -

 

 

2146341905218088225002010028829.jpg -

 

 

21463419052198272875020101822729.jpg -

 

 

21463419052214882250020103428829.jpg -

 

 

21463419052235132250020105521329.jpg -

 

 

21463419052282679125020104226799.jpg -

 

 

21463419052311585375020101125859.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

21763419147570116625020105031169.jpg

نمایشگاهی از مهم ترین اثار، طرح ها و ماکت های اصلی و نسخه اخیرا بازسازی شده ماشین دایمکسینِ Dymaxion Car باک مینستر فولر Buckminster Fuller ـ که اولین بار در سال 1933 طراحی شده است ـ که برای اولین بار به نمایش عموم در می اید به سرپرستی نورمن فاستر Norman Fosterو لوییز فرناندز ـ گالیانو Luis Fernández-Galiano از اول سپتامبر تا انتهای اکتبر در مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد. لرد فاستر در مورد فولر و تاثیرش و هم چنین چرایی برگزاری این نمایشگاه می گوید:"برای من باعث افتخار است که در 12 سال اخر حیات باکی همکار او بودم، او تاثیری عمیق بر تفکر و کار من گذاشته است. من از نگاه او به مسائل، فلسفه زندگی و اهدافی که در زندگی شخصی و حرفه ایی اش تعقیب می کرد بسیار اموخته ام، این نمایش گاه نیز که با کمک لوییز فرناندزـ گالیانو برگزار شده است تلاش دارد شمایی از گستره وسیع اثار باکی را در بستر زمانی ایی که در ان می زیست تصویر کند"

21763419147623772875020104337729.JPG -

 

 

21763419147637132250020105731329.jpg -

 

 

2176341914764796037502010739609.jpg -

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

21663419133221397875020104133979.jpg

طرح نیایشگاه وداع توسط Ofis arhitekti، عنوان "ساختمان سال 2009" را در ردة ساختمان های مذهبی دریافت کرد.این بنا در روستایی نزدیک به لیوبلیانا Ljubljana-اسلوونی- در کنار قبرستانی زیبا واقع شده. سه دیواره های منحنی، احاطه کننده و تقسیم کنندة برنامه ها هستند. منحنی خارجی، نیایشگاه را از تپه های محصور در آن جدا می کند و نقش یک دیوار حمایت کننده را دارد. منحنی داخلی، فضای اصلی و روشنِ وداع را در آغوش گرفته و به سمت دشت ( برای تجمعات تابستانی) باز می شود. سقف از خمیدگی خود پیروی می کند و ایوان بیرونی را تشکیل می دهد.صلیب به عنوان نماد کاتولیک ، بر پشت بام ، بالای فضای اصلی وداع قرار گرفته. این صلیب همچنین به عنوان یک عنصر نورانیِ پویا در سراسر فضا،در طول روز و نشانة روشنایی در طول شب است. خدمات مانند انبارها و اتاق های لباس و آشپزخانة کوچک درسمتِ درونی در طول دیوار قرار گرفته اند.

2166341913324113225002010131329.jpg نیایشگاه وداع

 

 

21663419133288929125020104839299.jpg نیایشگاه وداع

 

 

2166341913330760100002010736019.jpg نیایشگاه وداع

 

 

21663419133343460375020104334609.jpg صلیب به عنوان نماد کاتولیک

 

 

21663419133373429125020101334299.jpg صلیب به عنوان نماد کاتولیک

 

 

21663419133411507250020105135079.jpg نمای پشت بام

 

 

21663419133439163500020101931639.jpg .

 

 

21663419133462601000020104236019.jpg پلان

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

22163419216098163500020105841639.jpg

استادیوم زاگرب، یک سالن سرپوشیدۀ چند منظوره است، که در قسمت جنوب غربیِ زاگرب-کرواسی- در یکی از ورودی های اصلی شهر، واقع و به نماد این شهر تبدیل شده. معمار آن، آلن لئو پلستینا اهل کرواسی است.شکل منحصر به فرد این ساختمان ، به شدت از بافت شهر و خصوصیات سازه کلان، الهام میگیرد. ظاهر پوسته از منطق ساختار پیروی کرده و تا حدی فضای داخلی را با ستون های قوسی شکل پوشش می دهد.شکل پایه و عنصر ساختاری این استادیوم ، از ستون های قوسی شکلِ بتنی پیش ساخته و از پیش تنیده و مستحکم شده، با ارتفاع 39 متر هستند. ستون ها در محدودۀ سایت و با استفاده از بتن آرمه، در حالت افقی، درون قالب هایی پیش ساخته و با طراحی مخصوص،به منظور فراهم کردن سریعترین امکانِ استخراج از قالب ها، تولید می شوند.

22163419216149632250020104946329.jpg roof_view

 

 

22163419216176913500020101649139.jpg stand

 

 

22163419216214601000020105446019.jpg detail of roof structure

 

 

22163419216253304125020103343049.jpg roof montage_start

 

 

22163419216294210375020101442109.jpg roof_montage

 

 

2216341921634067912502010046799.jpg roof coating

 

 

2216341921637302287502010334229.jpg columns

 

 

22163419216399569750020105945699.jpg jarun view

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

2196341919793102287502010114229.jpg

تصور خانه ای در مکانی بسیار زیبا که در دامنه کوههای دهکده والس سوئیس Vals, Switzerland و طبیعت زیبای آن محو شده در حالیکه چشم انداز زیبای اطراف را هم از بین نبرد مشکل است. از طریق پنجره های بیضی شکل این خانه جذاب سنگی چشم انداز زیبایی از کوههای آلپ دیده می شود. زمانی که چنین فرصت کمیابی برای ساختن خانه ای که مطابق با گرمای معروف بهاری در والس داده شد، توسط کریستین سرچ و مولر Christian Search, Muller طراحی شد. خانه های ساخته شده در زیر زمین نمونه ای از ایده ساختمان هایی است که می توانند مطابق با شرایط مهم زندگی و در هماهنگی با محیط اطراف ساخته شوند. تمام ساختمان در زیر زمین و سازه بتنی آن تخم مرغی شکل است. حیاط آن از پله هایی که در تخته سنگهای سراشیبی جاسازی شده اند قابل دیدن است. بالاترین قسمت مرکزی تراس که با نمایی غیرمنطم احاطه شده به صورت پنجره بزرگی است که روشنایی را از میان دره ای باریک در چشم انداز آلپ بازتاب می کند. حمام خانه دارای نور طبیعی فراوان است. نورگیری این خانه بسیار بیشتر از نمونه های مشابه است و شامل تمام امکانات عمومی از قبیل : یک آشپزخانه کامل، اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن و سالن پذیرایی است. در عین حال ویژگی پناهگاه مانند زیرزمینی آن حس نظامی گری را القا می کند. با ساختن خانه زیرزمینی، معماران تقریبا می توانند نیاز گرما و سرما در زمستان و تابستان را برطرف کنند. در طرح پیشنهادی، اکثریت معماران مدرن والس را به دلیل خسارت زدن به جو محلی مورد تایید قرار نمی دهند. معماران مکانی زیبا را برای زندگی خلق کردند که به نواحی اطراف حمام آب گرم و چشم اندازهای آلپ آسیبی نمی رساند.

2196341919796908537502010494859.jpg Swiss House Underground

 

 

21963419197996460375020101644609.jpg Swiss House Underground Kitchen

 

 

21963419198025272875020104542729.jpg Swiss House Underground Dinningroom

 

 

21963419198052960375020101249609.jpg Swiss House Underground Building

 

 

21963419198078991625020103849919.jpg Swiss House Underground Bedroom

 

 

2196341919810614787502010641479.jpg Swiss House Underground Bathroom

 

 

21963419198136272875020103642729.jpg Swiss House Underground 2nd floor

 

 

21963419198182429125020102244299.jpg Swiss House buried under the ground

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

21863419164067647875020104746479.jpg

پاتوق جوانان ولور همپتن Wolverhampton Youth Space يكي از بي نظيرترين مجموعه سايبان/ پاتوق ها در رده ي خود در منطقه می باشد. که هر کدام از ان ها بازتاب یک واکنش متفاوت طراحانه به مردم محل و موقعیت مكاني ایی است که بنا در ان تعریف شده است و محصول نهایی نیز نتيجه ي همكاري بين معماران و هنرمندان و جوانان است. مشارکت هنرمند؛ گوین هی نِــی Gweb Heeney و معماران سلاندر دی کروز Sjolander Da Cruz طراح را حین برگزاری شماري از كارگاه ها كه جوانان در ان ها نقش اصلي ان را بر عهده داشتند به سرانجام رساند و از کار دراورد. ريخت طرح برگرفته از اناليز حركت هاي اسكيت سواران هنگام نمايش دادن فوت و فن و حركت هاي نمايشي خود می باشد این پاتوق بیانی است از انرژي و پويايي و سعی دارد تفاوت بين هنر و معماري را از میان بردارد. کف این سرپناه کفی است اجری و منحنی شکل که نشیمن گاهی مواج تولید می کند، این پا سنگ دست ساز همچون ساحلی ماسه ایی است که توسط فرم مواج مانند کنسول سایه بانی فولادی ایی که بر بالای ان قرار گرفته و بدنه سرپناه را تشکیل می دهد شکل گرفته است.

21863419164078413500020105844139.jpg -

 

 

21863419164108335375020102843359.JPG -

 

 

21863419164126319750020104643199.JPG

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

22463419318492944750020103259449.jpg

کوپ هیملب، جایزه بین‌المللی را برای طراحی این سازه در سال 2001 بدست آورد. یک آبدره بزرگ که سالن موسیقی در ساحل آن جایی که شهر و آبدره در هم جریان دارند، شناور است.این خانه به سه بخش تقسیم می‌شود؛ سالن‌های کنسرت، امکانات آموزشی وتحقیقاتی متصل به هنرستان هنرهای زیبا و موسیقی north Jutland، و دانشگاه و بخش آموزش موسیقی، معماری و طراحی.این سه بخش توسط یک سرسرای بزرگ و زاویه‌دار که با یک سقف شیشه‌ای اساسی پوشیده شده و 6 طبقه بالای زمین شناور است، به هم متصل می‌شود.مجموعه شامل سالن کنسرت ( سالن پرواز) ودو موسسه ( فراز آسمان) و ( ابر کریستال طلایی) می باشد. سالن کنسرت با گنجایش 1800 نفر برای خواص آکوستیکی سالن بزرگ طراحی شده است. موسسات موسیقی و معماری دانشگاه در دو ساختمان بار-شکل قرار دارد و کتابخانه بین این دو مانند پلی قرار گرفته است." ابر کریستال" که قسمتی شیشه‌ای در سازه فلزی است، سراسر فضاهای عمومی ساختمان را در بر می‌گیرد و عبورو مرور روان بین فضاهای خصوصی و عمومی و بین هندسه سخت و نرم طراحی را باعث می‌شود.

22463419318531585375020101155859.JPG خانه موسیقی (آلبورگ، دانمارک)

 

 

22463419318559476000020103954769.jpg خانه موسیقی (آلبورگ، دانمارک)

 

 

2246341931857005412502010505549.jpg خانه موسیقی (آلبورگ، دانمارک)

 

 

2246341931858681975002010658199.jpg خانه موسیقی (آلبورگ، دانمارک)

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

22363419287236444750020103654449.jpg

بر میگردد به سال 2005، ماتیاس لوئبرمان، یک غرفه ی نمایشگاهی موقت بوسیله ی تخته های چوبی پهن قابل حمل اصلاح شده ساخت. برای جام جهانی اسکی شمال اروپا در ابرستدورف آلمان. تخته های پهن قابل حمل در همه جا یافت می شد و برای یک ماده ساختمانی محکم و کم هزینه بوجود می آورد ، که طبق گزارشات برای افزایش قابل توجه Palletecture- که نشانه روند استفاده از مصالح ساختمانی قابل بازیافت است- به عنوان پروژه آخر سال ساخته می شود . لوئبرمان این غرفه را بواسطه ی 1300 تخته چوب پهن قابل حمل طراحی کرد و ساخت و تخته ها با استفاده از میله ی کش و کشش تسمه کنار هم نگهداشته شدند. در شب، داخل با یک لامپ روشن بود و انعکاسهای خیره کننده درخشان از طریق شکاف تخته ها تابش می کرد.دانشجویان رشته معماری از دانشگاه بیبراچ در ساخت غرفه ی نمایشگاهی همکاری کردند، که 6 متر ارتفاع، 8 متر عرض و 18 متر طول دارد. تخته های چوبی پهن قابل حمل، به روی یکدیگر در یک طراحی خمیده خط قرار گرفته اند. بوسیله ی میله ی کش با یکدیگر بسته شدند و با فشار تسمه ها محکم کشیده شدند. شکل هندسی نامنظم ، فضای داخلی غار مانند را برای استقبال از بازدید کنندگان آفریده است.غرفه موقت به عنوان محل ملاقات و اتاق رسانه ای برای ورزشکاران و وادارشان به آمدن به اینجا بعد از مسابقات ،استفاده شده بود. در زمان برگزاری مسابقات اسکی، زمستان مشهود بود و سازه اغلب در برف پوشانده شده بود. چون غرفه فقط با میله ی کش، تسمه ها و تخته ها ساخته شده بود ، پیاده سازی و بازیافت سازه بعد از اتمام مسابقه کاملا ساده بود .لوئبرمان از تخته ها جهت تشویق مردم به نگاهی به این آیتم رایج در یک نور جدید به عنوان مصالح ساختمانی استفاده کرد - بر می گردد به سال 2005، این مفهوم هنوز نسبتا برای بیشتر مردم جدید است.

22363419287256913500020105659139.jpg 2

 

 

22363419287274585375020101455859.jpg 3

 

 

22363419287300569750020104055699.jpg 4

 

 

223634192873240385000201045389.jpg 5

 

 

22363419287353241625020103352419.jpg 6

 

 

22363419287377163500020105751639.jpg 7

 

 

22363419287424960375020104459609.jpg loebermann

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

22263419251574569750020101455699.jpg

هانس هالن معمار اهل وین ، این ساختمان بلند مرتبـۀ اداری را برای شهر شن ژن در کشور چین طراحی کرده است . این ساختمان که به نام برج SBF خوانده می شود ، با 200 متر ارتفاع ، شامل 42 طبقه خواهد بود . این طبقات به قسمت های متناوبی تقسیم خواهند شد ؛ 6 طبقۀ شفاف شیشه ای که همانند و یکسان هستند و به دنبال آنها 5 طبقه با پلان بی قاعده و نامنظم که با تراس هایی محاط می شوند.

22263419251668835375020104858359.jpg این الگو در تمام ساختمان تکرار خواهد شد. در سطح همکف حول پایۀ برج ، قسمت های ورودی ،یک مرکز تجاری و رستورانی درجه یک ، جای می گیرند.

 

 

22263419251769132250020102951329.gif با توجه به اطلاعات به دست آمده از دفتر هانس هالن در اینجا به بررسی بیشتر برج SBF می پردازیم: این برج اداری موقعیت استراتژیک خاصی در داخل بافت شهری دارد. مجاورت با Town Hall و آکس شمال- جنوب اصلی آن و قرار گرفتن در خیابان شن نان،به این ساختمان موقعیت قطبی در مرکزربع شن ژن را داده است ، جایی که در قلب آن ساختمان تبادل سهام حکمفرمایی می کند .

 

 

2226341925186853850002010855389.gif برج SBF با ساختمان تبادل سهام در تضاد است . در واقع این ساختمان با تمام بلندمرتبه های مجاورش مغایرت دارد؛ چون متفاوت است . این ساختمان با طراحی جالب و ماندگار در گوشه ای آشکار، بین بلند مرتبه ها همانند حکم رانی قد علم کرده است.

 

 

2226341925198546037502010554609.gif پلان ساده ساختمان این برج ، به صورت مربعی با ابعاد 45متر*45 متر است ،که دارای 42 طبقه می باشد و روی هم رفته ارتفاعی برابر با 200 متر دارد .زیربنای این ساختمان در حدود 500/80 متر مربع در بالای سطح زمین برآورد شده است. در سطح همکف حول پایۀ برج ، قسمت های ورودی ،یک مرکز تجاری و رستورانی درجه یک ، جای می گیرند. ساختمان این برج در بالای رده بندی مجموعۀ باغ های عمودی در سازه های معماری ، قرار می گیرد . این باغ های عمودی چهره ای متفاوت به ساختمان ها می بخشند و از سبکی دیگر و نوعی مقاومت و ایستایی متفاوت صحبت می کنند .

 

 

2226341925222063225002010056329.gif در سطوح عمودی برج سازه ای لایه لایه است که این لایه ها به دو بخش متفاوت 5 طبقه ای و 6 طبقه ای تقسیم می شوند که هریک از این دو بخش به ترتیب 3 و 4 بار به صورت یک در میان تکرار می شوند.یکی از این دو بخش شامل 6 طبقۀ یکسان است که هر کدام با بیرون زدگی (تراس) منظم و مربعی شکل احاطه شده اند.

 

 

22263419252322351000020104253519.gif اما بخش دیگر که 5 طبقه ای است ، سیمای بیرونی بسیار پیچیده ای دارد.هر طبقه منفرد از قرار معلوم متفاوت است ؛ شکست های عمیق به سمت درون ، کنسول ها و بیرون زدگی های وسیع در حالیکه گیاه پوش شده اند ، در امتداد خطوط ذهنی نماهای بیرونی دائماَ جا به جا می شوند.

 

 

22263419252397835375020105758359.gif همچنین ، باغ های سطوح آسمان نیز دارای این مزیت هستند که ظاهر چند سوگرد و متنوع آنها بسیار انعطاف پذیر بوده و به راحتی جوابگوی موقعیت های ویژه می باشد . ورودی اصلی ساختمان در سمت شمال ، مسیری سر پوشیده خواهد داشت .

 

 

22263419252442257250020104252579.gif یک در سمبلیک فنگ شویی در گوشۀ جنوب شرقی بنا قرار خواهد گرفت .لابی ورودی و هال تجاری همجوار آن با ابعادی وسیع و مجلل ، ارتفاع های زیاد و فضاهای جذاب و دیدنی در نظر گرفته شده اند. مصالحی که در این بنا به کار گرفته خواهد شد ، سطوح زیبای چوب و سنگ در کنار شیشه و آهن خواهد بود .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

299634210418744631250201034254639.jpg

پرده های سایه انداز و یکرنگSilhouette Windows Shading توسط هانتر داگلاس Hunter Douglas ، با عملکرد و ظاهری منحصربه فرد، علاوه بر اینکه نور را ***** میکند، تشعشعات خیره کننده نور را کاهش می دهند، همچنین می تواند مانع از ورود نور شود و یک محیط محرمانه و خصوصی را ایجاد کنند. این پرده ها با روکشی از پلی استر خالص و پره های قابل تنظیم ، میتوانند مانند بقیه سایه اندازها بالا و پایین روند ویا باز و بسته شوند مانند پرده های افقی. آنها در حالت باز 88% و در حالت بسته 99% از ورود اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کند. همچنین از طرف قرارداد هانتر داگلاس Hunter Douglas Contract گارانتی مادام العمر دارند. این پرده ها باعث حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و همچنین در ذخیره کردن انرژی در فضای داخلی کارآمد است.

299634210419136037500201013256039.jpg این پرده ها باعث حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و همچنین در ذخیره کردن انرژی در فضای داخلی کارآمد است.

 

 

299634210419306818750201030256819.jpg این پرده ها باعث حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و همچنین در ذخیره کردن انرژی در فضای داخلی کارآمد است.

 

 

29963421042008056875020104825569.jpg این پرده ها باعث حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و همچنین در ذخیره کردن انرژی در فضای داخلی کارآمد است.

 

 

29963421042062041250020104225419.jpg این پرده ها باعث حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و همچنین در ذخیره کردن انرژی در فضای داخلی کارآمد است.

 

 

29963421042082681875020102256819.jpg این پرده ها باعث حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و همچنین در ذخیره کردن انرژی در فضای داخلی کارآمد است.

 

 

299634210421054318750201025254319.jpg این پرده ها باعث حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و همچنین در ذخیره کردن انرژی در فضای داخلی کارآمد است.

 

 

299634210421221037500201042251039.jpg این پرده ها باعث حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و همچنین در ذخیره کردن انرژی در فضای داخلی کارآمد است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

298634210111146506250201054256509.jpg

دریفت وود Driftwood یا تخته پاره اي شناور بر اب، نام پاويون تابستاني اِي اِي AA در سال 2009 است که توسط ايده ي طراح ان دنيژا سيبينگو Danecia Sibingo ؛ يك دانشجوي سال سوم و گروه او لين هايك ، يوجين كيم ، تي يانگ لي، شرام چوي ، كيونگتا جانگ ، جروم سوی ، فراس ال اتاي ، راما نيو وات ، كاميل استيرت ، هي ساشي كاتو و ريان فانفنسوفون طراحي شده است. ظاهرا پاویون یاداور ارتباط تاریخی و لاجرم بریتانیا با دریاست، فرم مواج و در هم پیچ ان متاثر از امواج دریا شکل گرفته که دریاهای خروشان را در نوردیده و در مرکز تجاری لندن پهلو گرفته.

29863421011188463125020108254639.jpg نما از ديد انسان

 

 

29863421011249478750020109254789.jpg فضاي داخلي

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

296634210086103068750201010253069.jpg

ساختمان بلند و جدید وست سایدِ جزيره ي منهتن Manhattan نيويورك در شمايل يك اسمان خراش توسط معمار فرانسوي معروف جان نوول Jean Nouvel طراحي شده است. سازه نمای ساختمان در اولين نگاه بیننده را متوجه خود می کند هر قاب پنجره با هدف توزیع نور تعریف شده اند، در حقيقت 20 جزء پنجره كوچك در یک پنل تعبیه شده اند. ديوار ها واقعا از داخل به بيرون طراحي شده اند. تيپ طبقات توسط هفت صفحه بزرگ تركيب شده اند و هر يك به یک اتاق متصل می شوند . بزرگترين اتاق چشم انداز شگفت اوري به خيابان دارد. فولاد براي سطح خارجي مورد استفاده قرار گرفته در صورتيكه فضاي دروني با يك لايه از نقره ـ الومينيوم اندوزاید پوشیده شده است.پوشش های شیشه ایی متنوعی لایه ایی دیگر برای تعمیق بخشیدن به نور ایجاد می کنند.

296634210087084162500201048254169.jpg نما

 

 

296634210087423693750201022253699.jpg نما

 

 

29663421008783775625020103257759.jpg چشم انداز از داخل ساختمان به بيرون

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

29363420967981494375020101244949.jpg

در سالهای اخیر ما شاهد پیشرفت های واقعی در مسائل تغییرات آب وهوایی هستیم، به کمک سازمانهای بزرگ و کوچکی که برای بهبود شرایط محیط زیست ما تلاش می کنند. رهبری سازمان هایی مانند : AIA , Architecture 2030, USGBC ، به معرفی طرح ها و مدل هایی نوآورانه با هدف تشویق ِ طراحی و ساخت و ساز ساختمان های سبز، پرداخته اند. در حالی که امروزه در دنیا، طرح ها و ابتکارات بزرگی، جنبش ساختمان سازی سبز را هدایت می کند، اما انرژی های تجدیدپذیر،موضوعی داغ تر از دیگر موضوعات است. یک گروه در حال ظهور از محصولات ، تکنولوژی ها، متریال ها و اصول طراحی وجود دارد که به نظر می رسد، در تعداد بیشماری از ساختمان های پراکنده در جهان ، در حال شکل گرفتن است.شما ممکن است اسم آن را" ساختمان سبز 2.0" بگذارید. این مرحله بعداز ساختمان سبز است، جایی که پیشرفت های اولیۀ انقلاب سبز در چندسال اخیر ،شروع به باهم بودن در پویایی و سیستم های هوشمند کرده است ، که تأثیر بسیار بیشتری در ساختمان های آنها دارد نسبت به سیستم های قبلی که هر کدام به طور مستقل عمل می کردند. افرادی که در این ساختمان ها زندگی می کنند، با محیط زیستِ اطراف خود، در ارتباطند که در آن قسمت هایی از ساختمان فکر میکند، جابه جا می شود، واکنش نشان می دهد و با شرایط زمانی ِکنونی منطبق میشود. همکاران هوبرمن Hoberman به طراحی یک پوشش عملی و کاربردی با همکاری فاستر و همکارانش برای سنترال مارکت ابوظبی پرداختند. یک سیستمی از باطری های مستطیل شکلِ باز و بسته شونده ، برای تنظیم نور خورشید و به دست آوردن انرژی خورشید و همچنین مانع شدن از ورود شن و ماسه و گردوغبار. ساختمان هایی با سیستم های انطباقی، انرژی کمتری مصرف میکنند، آسایش بیشتری فراهم کرده و قابلیت بهره وری بهتری از فضای ساختمان را دارد. این پیشرفت های تکنولوژیک به ما اجازۀ ایجاد ساختمان هایی بهینه را می دهند.

293634209685549318750201034249319.jpg . همکاران هوبرمن Hoberman به طراحی یک پوشش عملی و کاربردی با همکاری فاستر و همکارانش برای سنترال مارکت ابوظبی پرداختند.

 

 

293634209689866818750201046246819.jpg سقف هایی با قابلیت انعطاف پذیری در برابر نور

 

 

29363420969004978750020104249789.jpg . ساختمان هایی با سیستم های انطباقی، انرژی کمتری مصرف میکنند

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

292634209551229787500201042249789.jpg

یادمان رتاتاسک ratatosk توسط شرکت طراحی نروژی به نام هلن وهاردhelen and hard کارگذاشته شده، که در حال حاضر در مقیاس 1 به 1 نمایش داده شده است. معماران، فضاهای کوچک و موزه ی وی اند ام V&A در لندن را ساختند. رتاتاسک یک کلمه ی اسکاندیناوی قدیمی است به معنی دندان مته ای drill-tooth که به سنجاب اساطیری اسکاندیناوی اشاره دارد که بر روی درخت عظیم الجثه زبان گنجشک ایستاده در مرکز عالم هستی زندگی می کرد. به کار گذاشتن یادمان ، نکته قابل توجه باغهای قرن 18 بریتانیا را که شامل پنج درخت زبان گنجشک که از درازا شکافته شده و روبروی هم کاشته شده است را به یاد می آورد. بازدید کنندگان از میان درختان با سایبان بافته شده از شاخه های درخت بید در بالای سرشان راه می روند. درختان از نروژ آورده شده بودند که با استفاده از مدل سازی دیجیتال و فرز تراش کنده کاری شده بودند. مدیر طراحان هلن و هارد ، رینهارد کراپف reinhard kropf کانسپت کار را توضیح داد: هدف در حقیقت به راه انداختن تعامل مقدار زیادی شادی و سرزندگی است. هدف نهایی ما، اضافه نمودن قوه تخیل وتصورشما به حواس پنجگانه بوده است.

29263420955147197500020107241979.jpg 2

 

 

292634209551672756250201027242759.jpg 3

 

 

292634209551853225000201045243229.jpg 4

 

 

29263420955202666250020102246669.jpg 5

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

291634208937986662500201038246669.jpg

در طول قرن ها معماران از ساخت و سازهای کوچک مقیاس برای دوهدف استفاده می کردند، یکی تحربه ی فضاهای منبعث از فرم، مقیاس و گستره محدود و دیگری تجربه استفاده از مصالح غیرمترقبه و جزییات ساخت . از انجایی که ازمایشگاه های تحقیقاتی مجهز و مناسب وجود ندارند، تحقیقات بر روی مصالح توسط معماران صرفا به تمرکز بر پتانسیل های موجود در مصالح رایج که استفاده از ان ها غیر مناسب بنظر می آمدند محدود شده است.اقامتگاه موقتی که دفتر معماری هوت تی Hoogte Twee Architecten در هلند طراحی کرده یکی از همین تجربه هاست.تیوپ های پی وی سی طراحی شی خاصی را برای ما امکان پذیر ساخت که در ان مصالح دیگر به عنوان لوله دیده نمی شوند بلکه به عنوان سنگ ساختمانی تو خالی در نظر می ایند. این مصالح به واسطه مشخصات فضایی خود و با گذر از کاربرد همیشگی اش انتخاب شد. شفافیت در راستای طولی اش و دیواره های محکم در جهت عمود حالت فضایی محکمی را به وجود می آورد. بوسیله ی تعداد زیادی از لوله ها ی موازی که از آن ها به عنوان ساختمان سنگی استفاده می شود توده ی ساخته شده ای حاصل امد که با وجود اینکه خودش را از 4 طرف بسته نشان می دهد همچنین از سر و ته معلوم است.با ایجاد فضاهای تو خالی در این توده اقامتگاه خاصی ساخته خواهد شد که بواسطه نوری که از دو طرف می گیرد حضور در ان بی نهایت مشعوف کننده خواهد بود.

291634208938108850000201050248859.jpg -

 

 

29163420893822510000020102245109.jpg -

 

 

291634208938365725000201016245729.jpg -

 

 

291634208938492131250201029242139.jpg -

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

304634211119663225000201046263229.jpg

جایزه‏ی "استرلینگ" ریبا، سالانه به معماران بناهایی که در پیش‏برد معماری بریتانیا تأثیر گذاردند، اهدا می‏گردد. این جایزه که به نام "جیمز استرلینگ" معمار نام‏گذاری شده، امسال و در پانزدهمین سال خود، پنج بنا در لیست کاندیداهای نهایی دارد؛ دو موزه در آکسفورد و برلین، یک گالری هنر در رُم، بنایی مسکونی/اداری در شُرتِدیچ لندن و دو مدرسه در گیلفُرد و لندن. معماران تیس و کان، خانه و استودیو خود را در قالب "خانه‏ی ردیفی بـِــیتمـَـن" در شرق لندن بنا کرده‏اند.پاتریک تیس و ثریا کان، زوج معماری هستند که در سال دوهزار در شرتدیچ لندن، محل فعلی خانه-استودیوشان، ساختمانی دو طبقه و صنعتی با مساحت دویست متر مربع خریدند و استودیوشان را در طبقه‏ی اول قرار دادند. در طرح بازسازی این ساختمان، هدف خلق بنایی نو با کارکردی ترکیبی بود؛ نیمه‏ای تجاری و نیمه‏ی دیگر مسکونی. استودیو در طبقه‏ی اول و گالری و دفاتر اداری در طبقه‏ی همکف و زیرزمین جای گرفته‏اند. در طبقات دوم،سوم و چهارم نیز چهار واحد مسکونی طراحی شده است. در طراحی داخلی بنا از دیوارها و ستون‏های بتن اکسپوز و در نمای آن از آجر استفاده شده است. نمای ساختمان در تراز خیابان از آجر هلندی بوده و رنگ آن در کنتراست با آجرهای نمای طبقات فوقانی است. در واقع این بنا یک بازسازی هوشمندانه به دست کارفرما-معمار بوده و دستاوردی تأثیرگذار و غنی از نظر فضایی و زیبایی‏ شناختی است که ده سال به طول انجامیده. در پاسخ به محیط اطراف، مقیاس و کاربردهای ترکیبی این ساختمان، چشم‏اندازی را برای آینده‏ی شُرتِدیچ به تصویر می‏کشد؛ نه تنها محیطی برای زندگی خانوادگی در بستر زمخت شهری‏اش فراهم می‏کند، بلکه یک آپارتمان با کیفیاتی ارائه می‏دهد که شاید به راحتی نتوان آن‏ها را در یک خانه بازیافت.

30463421111988603750020108266039.jpg خانه‏ی ردیفی بـِــیتمـَـن

 

 

304634211120052443750201025262449.jpg نمای ساختمان

 

 

304634211120277600000201047267609.jpg خانه‏ی ردیفی بـِــیتمـَـن

 

 

304634211120549943750201014269949.jpg خانه‏ی ردیفی بـِــیتمـَـن

 

 

304634211120751975000201035261979.jpg خانه‏ی ردیفی بـِــیتمـَـن

 

 

304634211124463381250201046263389.jpg پلکان معلق در خانه‏ی بـِــیتمـَـن

 

 

30463421112469135000020109261359.jpg حمام

 

 

304634211124968381250201036268389.jpg نشیمن

 

 

304634211125922131250201012262139.jpg پلکان معلق در خانه‏ی بـِــیتمـَـن

 

 

304634211126093381250201029263389.jpg پلان همکف

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

30363421110543166250020103261669.jpg

فناوری های ساخت و ساز اچ دی ای HDA، با طراحی تیربرق های آینده با نام رقص با طبیعت Dancing with Nature ، برنده مسابقه ترنا Terna شد. ترنا یک تولید کنندۀ خصوصیِ برق ملی است که از شرکت کنندگان مسابقه ، طراحیِ تیربرق هایی با بالاترین کیفیت فنی و زیبایی شناسی، با حداقل تأثیر بر محیط زیست را خواستار بود. ساخت تیربرق هایی با ساختاری مصنوعی و همرنگ و در ترکیب با طبیعت. پاسخ طراحی HDA بر پایه تغییر شکل دادنِ درستی از تصویر ِ سربازهای صنعتی (تیربرق) به یک شکل برازنده و زیبا بود که فرم آن از طبیعت و شکل بخشیدن به یک گیاه جوان ، الهام گرفته است. ایجاد ساختاری که " تبدیل به نمادی از سازگاری و همزیستی ِ انسان در محیط زیست خود است." تنش و فشرده سازی سیستم ، به تیربرق یک قدرت الاستیک میدهد تا در برابر نیروهای باد مقاومت و ظرافت مطلوب را حفظ کند. سطوح مثلثی آنها برای تبدیل شدن به یک هواپیمای زیبا و فوق العاده با حداقل سایه، تمایل به انعکاس نور دارد.

303634211105604318750201020264319.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211105749006250201034269009.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211105919787500201051269789.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

30363421110607791250020107267919.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211106329631250201032269639.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211106573225000201057263229.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211106751193750201015261199.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211107047131250201044267139.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

30363421110727541250020107265419.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

30363421110750041250020103026419.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211107756506250201055266509.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211107943693750201014263699.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211108129006250201032269009.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211108354162500201055264169.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211108504787500201010264789.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211108676662500201027266669.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

303634211108816818750201041266819.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

30363421110896010000020105626109.jpg تیر برق های آینده ، طراح اچ . دی . ای ؛ رقص با طبیعت

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

302634211094771506250201017261509.jpg

مرکز کنفرانس بزرگ و تأتر لا لوتجا La Liotja با چشم اندازی کوهستانی دور از مرکز شهر لیدا La LIeida –در بارسلونای اسپانیا- واقع شده. معماران آن Mecanoo چشم انداز منطقه را به عنوان دکوری هیجان انگیز تفسیر می کنند که ساختمان در آن قرار می گیرد و یک رابط بین رودخانه و کوه است، یک ترکیب متعادل بین ساختار و فرم رودخانه. پیش آمدگی مرکز کنفرانس La LIotja در سطح خیابان ، یک پناهگاه و محافظ برای برای باران و خورشید ارائه می دهد.قسمت بیرونی ساختمان از سنگ و فضای داخلی آن عمدتأ سفید ، دیوارهای گچی یا چوبی، با کف هایی از سنگ مرمر پوشیده شده. کف سالن ورودی و سالن چند منظوره از سنگ مرمر است در حالی که متریالِ کف سالن انتظار ، مخلوطی از چوب های جنگلی می باشد. سالن تأتر با فضایی از یک باغستان و دیوارهایی با چوب های تیره است که درختانی از نور در آن برش داده شده اند. منطقه لیدا به سبب تولیدات میوه اش شهرت دارد، به همین دلیل، پالتی از رنگ های میوه در جزئیاتی کوچک در سراسر ساختمان تکرار می شود.

302634211094888381250201028268389.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211095032287500201043262289.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211095174631250201057264639.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211095339631250201013269639.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211095479787500201027269789.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211095668068750201046268069.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211097461350000201046261359.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

30263421109762291250020102262919.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211098193068750201059263069.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211098368381250201016268389.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211098529475000201032269479.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211098799631250201059269639.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211098964787500201016264789.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211099246037500201044266039.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

30263421109941119375020101261199.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

30263421110307931875020107269319.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

 

302634211103282131250201028262139.jpg مرکز کنفرانس لا لوتجا د لیدا، معماران مکانو ، اسپانیا

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...