رفتن به مطلب

روانشناسی عطسه


ارسال های توصیه شده

فال و فالگيري از نظر اکثر قريب به اتفاق دانشمندان مردود است. حتي افرادي که به گرفتن فال خود علاقه‌مند

هستند هم آن را نوعي تفريح مي‌دانند. با اين حال هميشه يک نکته تفکربرانگيز وجود دارد: چرا فالگيرها بعضي حقايق را در مورد شخصيت افراد مي‌دانند؟! آيا آنها همه چيز را با دروغ و خيالبافي مي‌گويند يا با استفاده از روان‌شناسي واقعيت‌هايي را بيان مي‌کنند و سپس براي جالب شدن کار دروغ‌هايي را به آن اضافه مي‌کنند؟ ...

اخيرا پاتي‌وود يکي از متخصصان در زمينه زبان بدن جزييات جالبي در مورد نحوه عطسه کردن گفته است. پاتي‌وود معتقد است شخصيت هر فرد از نحوه عطسه کردن او قابل کشف است. اين متخصص براي اثبات خود حتي تستي ابداع کرده است. نام اين تست، iq عطسه است. البته جزييات اين تست مطرح نشده است ولي پاتي‌وود کلا عطسه‌ها را به چهار گروه تقسيم مي‌کند: خوب، صحيح، به سرانجام رسيده، اختصاصي. براساس اين طبقه‌بندي اگر فردي در محلي يک‌بار عطسه کند و سپس از آن محل برود جزو گروه عطسه خوب قرار مي‌گيرد. افراد اين گروه شخصيتي گرم، اهل کمک، پشتيبان و حمايتگر دارند.

حال عطسه بلند و صدادار چه معنايي مي‌دهد؟ به عقيده وودي‌ افراد با عطسه بلند جزو گروه به سرانجام رسيده طبقه‌بندي مي‌شوند. اين افراد بسيار سريع و قاطع بوده و معمولا بهترين مديران جزو اين دسته هستند. بعضي افراد هم به محض احساس عطسه دستمالي را آماده مي‌کنند و جلوي بيني خود مي‌گيرند. اين افراد گروه عطسه صحيح را تشکيل مي‌دهند. به عقيده وودي افراد محافظه‌کار، دقيق و ژرف‌انديش جزو همين دسته هستند. و اما دسته آخر! اين گروه عطسه‌هاي اختصاصي دارند. مثل همکاري که هر دفعه پشت سر هم عطسه مي‌کند يا مثلا افراد پيري که عطسه‌هاي آنها گاهي ترسناک است. اين افراد احتمالا اجتماعي و موفق هستند. آنها معمولا قادرند ديگران را به تحرک وادار کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...