رفتن به مطلب

توزیع مواد مخدر به شکل شکلات و آدامس


ارسال های توصیه شده

تغيير شكل «

آمفتامين»ها براي جذب مشتريان تازه

ماجراي تغيير شكل دادن مخدرها براي افتادن در تور علاقه مصرف‌كنندگاني كه دائمي نيستند اما به ضرب بسته‌بندي و عرضه ويژه، مصرفش را تجربه مي‌كنند مدت‌هاست كه مطرح شده و هر روز هم شكل پيچيده‌تري به خود مي‌گيرد.

حالا حرف‌هاي رئيس انجمن مبارزه با آسيب‌هاي رفتاري مثل يك آژير قرمز دوباره ماجراي مخدرهاي تغيير شكل يافته را مطرح كرده است. بهرام يگانه از توزيع داروهاي محرك با منشأ «آمفتامين» به صورت شكلات‌هاي مخصوص رژيمي و آدامس‌هاي مخصوص خبر داده و در اين باره به مسئولان هشدار داده كه سودجويان مواد مخدر بسيار پرسرعت‌تر از ما در ايران در حال سودجويي از راه آلوده كردن جوانان ما هستند. يگانه با هشدار نسبت به روند پرسرعت شيوع مصرف اعتيادآورهاي صنعتي و روانگردان‌ها در كشور، گفت: متاسفانه طبق ارزيابي‌ها، از دو هزار و 500 نوع اكستازي كه در دنيا به اشكال مختلف وجود دارد، يك‌هزار و 800 نوع آن معادل 72 درصد از مجموع انواع شناسايي شده از اين روانگردان‌ها در ايران وجود دارد و مصرف مي‌شود كه اين موضوع هم جاي تعجب دارد و هم تاسف.

داروي محرك «شيشه» نيز داراي چهار نوع مختلف در دنياست كه با كمال تاسف هر چهار نوع آن نيز در ايران وجود دارد. رئيس انجمن مبارزه با آسيب‌هاي رفتاري اعلام كرده از چهار گروه آمفتامين‌ها نيز اعم از «آمفتامين‌هاي اساسي»، «مت آمفتامين‌ها» و دو نوع «آمفتامين‌هاي توهم‌زا» هر چهار گروه در ايران موجود است و مصرف مي‌شود. بخشي از آمفتامين‌ها در بازار ايران به صورت «شكلات رژيمي» (يابا) و بخشي ديگر به صورت «آدامس» در ايران توزيع شده است كه اين موضوع شدت خطر موجود در مورد شيوع مصرف اعتيادآورهاي صنعتي در ايران را مي‌رساند. به گفته يگانه، متاسفانه هنوز بسياري از خانواده‌ها از توزيع آمفتامين‌ها به‌صورت «شكلات» و «آدامس» آگاهي ندارند و اين در حالي است كه «شكلات‌هاي آمفتامين» با تبليغات كاذبي چون «بدون قند» و... در بازار مصرف ايران توزيع شده‌اند و عمدتا در مهماني‌هاي شبانه جوانان، همچون «تنقلات» عرضه و مصرف مي‌شوند.

اين كارشناس آسيب‌هاي اجتماعي و اعتياد همچنين گفته بر اين اساس با كمال تاسف قاچاقچيان، سودجويان و گردانندگان شبكه‌هاي قاچاق اعتيادآورهاي صنعتي و روانگردان‌ها بسيار خلاقانه در ايران در حال فعاليتند. جالب اينكه هم اكنون قاچاقچيان ديگر اصراري بر اينكه «اعتيادآور نبودن» مواد اعتيادآور صنعتي را به جوانان القا كنند، ندارند بلكه امروز آنها از راه‌هاي جديدتر وارد مي‌شوند و با توزيع اين مواد اعتيادآور به‌صورت تنقلات و... كه شكي نيز ايجاد نمي‌كند، راه سودجويي خود را باز مي‌كنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...