رفتن به مطلب

ممنوعیت پخش تبلیغات ایرانسل از صدا و سیما


ارسال های توصیه شده

20101220141949t350-wimax%20copy.jpg ممنوعیت پخش تبلیغات ایرانسل از صدا و سیما

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای رسمی به شركت ایرانسل – MTN خواستار توقف فروش سیم كارت‌های این اپراتور شد.

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای رسمی به شركت ایرانسل – MTN خواستار توقف فروش سیم كارت‌های این اپراتور شد.

در این نامه كه خطاب به مدیرعامل اپراتور دوم نوشته شده، آمده است، با توجه به پر شدن سقف تعداد مشتركان این اپراتور، ایرانسل باید فروش سیم‌كارت‌های خود در بازار كشور را متوقف كند.

اپراتور دوم موظف است پس از دریافت این ابلاغیه نسبت به توقف تبلیغات و فروش سیم‌كارت‌های خود اقدام كند و در صورت تمكین نكردن اپراتور به ابلاغیه سازمان، براساس بندهای جریمه‌ای در‌نظر گرفته شده در پروانه، رگولاتوری با اپراتور متخلف برخورد می‌كند.

در این نامه همچنین آمده است: اپراتور ایرانسل – MTN در صورت درخواست افزایش تعداد مشتركانش می‌تواند طرح توجیهی خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه كند و نهایتا كمیسیون تنظیم مقررات در این‌باره تصمیم‌گیری می‌كند.

گفتنی است، براساس قانون، سازمان صدا و سیما موظف است برای پخش تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه از سازمان تنظیم مقررات تائیدیه دریافت كند كه گفته می‌شود در صورت به تمكین نكردن ایرانسل به ابلاغیه رگولاتوری، این سازمان با اتكا به قانون و اهرم‌های نظارتی از ادامه تبلیغات فروش سیم‌كارت و فروش سیم‌كارت‌های ایرانسل جلوگیری می‌كند.

حال مشخص نیست كه با توجه به تبلیغات انبوه ایرانسل در صدا و سیما آیا این سازمان به قانون عمل كرده و از خیر سود كلان پخش تیزرهای ایرانسل می‌گذرد یا همچنان به روند قبلی خود ادامه خواهد داد؟

 

این اقدام سازمان تنظیم مقررات در حالی است كه چندی پیش، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پروانه ایرانسل نیز همانند سایر اپراتورها سقف دارد و ایرانسل نمی‌تواند بیش‌تر از 15 میلیون و 800 هزار مشترك جذب كند كه اپراتور دوم با توجه به مشتركان فعال خود فاصله زیادی تا رسیدن به سقف پروانه‌اش ندارد.

محمد كرم‌پور افزوده بود: طبق قانون، تمامی اپراتورها سقف مشخصی دارند، چون بدون تعیین سقف امكان كنترل و نظارت بازار وجود ندارد.

 

همچنین معاون نظارت رگولاتوری نیز در این باره گفته بود: به دلیل این كه در پروانه اپراتور دوم صراحتا ذكر نشده بود كه ایرانسل چه تعداد سیم‌كارت فعال می‌تواند داشته باشد، به منظور رفع این ابهام شورای اقتصاد در زمان واگذاری پروانه موردی را به طرح تجاری افزود كه براساس آن ایرانسل می‌تواند حداكثر 15 میلیون و 800 هزار مشترك داشته باشد.

 

گفتنی است چندی پیش در برخی از بیلبوردهای سطح شهر ایرانسل تصویری نا مربوط و شبیه به علائم شیطان‌پرستی درج شد كه مایه تعجب و تاسف مردم شده بود .

هر چند تیزرهای تلویزیونی‌، تبلیغات شهری‌، تبلیغات مكتوب و درج بنر در برخی از سایت‌های اینترنتی باعث شده است كه ایرانسل با قوت به كار خود ادامه دهد اما شفاف‌سازی مسئولین از ادامه این روند تبلیغاتی با توجه به ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی ضرورت دارد .

 

ماهنامه دنیای مخابرات ارتباطات- عباس زندباف

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...