رفتن به مطلب

ده گجت خوش اقبال که در سال آینده میلادی می درخشند


ارسال های توصیه شده

بازار گجت های الکترونیکی یکی از بزرگترین بازارها همراه با هزاران گجت مختلف و شناخته شده می باشد .تقریبا هر روز خبرهایی در رابطه با گجت های الکترونیکی جدید یا آپگرید نسخه های موجود می خوانیم و می شنویم و این نشان دهنده ی رشد سریع این تکنولوژی و تمرکز شرکت های بزرگ دنیا روی این مارکت می باشد .

سال ۲۰۱۱ سال مهمی برای تبلت ها و دنیای سه بعدی یا ۳D و همچنین دوستاران گجت ها خواهد بود و باید در سال آینده میلادی شاهد ظهور محصولات جدید و متنوعی در زمینه این تکنولوژی ها باشیم .در زیر ده گجت که در سال آینده میلادی هر کدام می توانند یکی از بهترین ها و پر فروش ترین ها باشند را بررسی می کنیم.

 

۱ . BlackBerry Playbook

 

blackberry-playbook.jpg

بلکبری تبلت Playbook خود را با یک سیستم عامل جدید به زودی روانه بازار می کند .RIM BlackBerry PlayBook به طور کامل با HTML5 سازگاری دارد و سیستم عامل آن که فعلا QNX نامیده می شود از open GL ، PSIX ، فلش ۱۰٫۱ و Adobe AIR هم پشتیبانی می کند .پردازنده ی آن ۱GHZ ، رم یک گیگابایت ، دوربین جلو ۳ مگاپیکسل ، دوربین عقب هم ۵ مگاپیکسل با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ ، Bluetooth 2.1 + EDR و همچنین دارای پورت های micro-USB و micro-HDMI و صفحه نمایش ۷ اینچی .Playbook فقط ۰٫۴ اینچ ضخامت دارد و وزن آن ۴۵۰ گرم است .با استفاده از بلوتوث قابلیت ارتباط داده ها بین Playbook و اسمارت فون های بلکبری هم وجود دارد .این تبلت می تواند رقیبی سر سخت برای آی پد باشد !

لینک به دیدگاه

۲ . Nintendo 3DS

 

nintendo-3ds.jpg

اگر تبلت ها در سال ۲۰۱۰ نبودند بدون شک این سال ، سالی پر خبر و خوب برای ۳D و دیوایس های استفاده کننده از این تکنولوژی می بود .

 

اولین کنسول های بازی سه بعدی در سال ۲۰۱۱ منتشر خواهد شد . یکی از مشکلات موجود بر سر راه نینتندو، ساخت صفحه نمایش سه بعدی بود که بتواند واسط کاربری قابل لمس کارایی را نیز به کاربر ارئه دهد و فراهم کردن این دو امکان به طور هم‌زمان دارای دشواری‌هایی بود. به همین دلیل در ۳DS ها فقط صفحه نمایش بالایی برای نشان دادن تصاویر سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و صفحه نمایش پایینی نقش واسط کاربری لمسی را ایفا می‌کند.

 

هم‌اکنون بازی‌های مختلفی برای این کنسول در حال ساخت است که از جمله آن‌ها می‌تواند به رزیدنت اویل ، بت‌من، Assassin’s Creed Lost Legacy و Metal Gear Solid اشاره کرد.شانس موفقیت این کنسول سه بعدی نینتندو هم در سال ۲۰۱۱ زیاد است .

لینک به دیدگاه

۳ . Chrome OS netbooks

chrome-cr48.jpg

برای کسانی که نت بوک ها را به تبلت ها ترجیح می دهند گوگل در سال جدید میلادی برنامه ی ویژه ای با لپ تاپ Chrome OS خود دارد .

همچنین سیستم عامل جدید این نت بوک با نام برندی بزرگ مثل گوگل در کنار آن می تواند جایگزینی برای ویندوز و Mac OS X باشد به خصوص که در زمینه سرویس های Cloud هم این سیستم عامل قدم های خوبی برداشته است .

لینک به دیدگاه

۴ . PlayStation Phone by Sony

 

sony-psp-phone.jpg

سونی که پیشتاز نوآوری در تکنولوژی است، در سال جدید میلادی گوشی پلی استیشن خود با نام Zeus Z1 را وارد بازار می کند .سیستم عامل گوشی سوئز اندروید ۳٫۰ است ، از امکانات این PlayStation Phone می توان به پشتیبانی از SD card ، پردازنده یک گیگاهرتزی،۵۱۲ مگابایت رم و ۱ گیگابایت رام ، همراه با تاچ پد و صفحه نمایش ۳٫۸ اینچی اشاره کرد.با این پلی استیشن فون می توانید بازی های مختلف را دانلود کنید.اگرچه آیفون بازی های مختلف با گرافیک بالا دارد اما گیمرها گاهی اوقات نیاز به دکمه و کنترل بهتر در بازی هم دارند و چه شرکتی بهتر از سونی که کنسول های بازی آن طرفداران بسیار زیادی در سطح جهان دارد . بنابراین این گوشی بهترین انتخاب برای خوره های بازی خواهد بود.

لینک به دیدگاه

۵ . Motorola Android 3.0 tablet

 

motorola-android-tablet.jpg

چندی پیش در کنفرانسی ، اندی روبین یکی از مهندسین رده بالای گوگل برای نمایش Android 3.0 از این تبلت موتورلا استفاده کرد .هنوز اطلاعاتی درمورد قیمت یا تاریخ عرضه این تبلت موتورلا در دست نیست .این تبلت با پردازنده Nvidia 3D dual-core احتمالا صفحه نمایشی بین ۷ تا ۱۰ اینچ خواهد داشت .

اندروید ۳٫۰ با کدنیم شانه ی عسل (Honeycomb) برای تبلت ها بسیار بهینه شده است و طبق گفته ی کارشناسان این تبلت زیبا رقیبی بسیار جدی برای آی پد اپل است .

لینک به دیدگاه

6 . آی پد ۲

 

ipad-2.jpg

شایعات زیادی در مورد iPad 2 وجود دارد .قبلا در پستی به بررسی آی پد جدید پرداختیم اما به طور خلاصه وجود دوربین ، پشتیبانی از فیس تایم ، پردازنده ی سریع تر ، طراحی بهتر و نازک تر و همچنین سازگاری با دیگر محصولات اپل از جمله آیفون ۴ می تواند از تغییرات مهم آی پد جدید باشد که در سال ۲۰۱۱ روانه باز می شود.

لینک به دیدگاه

۷ . LG Star

 

lg-star.jpg

قصد داشتم در این مورد اسم گوشی Nexus S را بیاورم ، اما این اسمارت فون LG حامل خبرهای بسیار خوبی است .اولین اسمارت فون با چیپست بسیار قدرتمند Tegra 2 شرکت nvidia . بنا به گفته خود انویدیا این پردازنده ی ۲ هسته یی آینده ی پردازش در اسمارت فون ها است و سرعت Web Browsing را تا ۲ برابر افزایش خواهد داد ! پخش فیلم های HD با کیفیت ۱۰۸۰p و بسیاری امکانات دیگر با Performance بسیار بالا در دل این CPU است که اسم آن در کنار هر اسمارت فونی آن گوشی را کاملا یک سر و گردن از بقیه ی گوشی ها بالاتر خواهد برد.

 

پشتیبانی از اندروید ۲٫۳ ، صفحه نمایش ۴ اینچی ، دوربین ۸ مگاپیکسلی ، ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p و خروجی HDMI هم از دیگر مشخصات این سوپر اسمارت فون ال جی هست .احتمالا طرفداران آیفون هنوز قانع نشده اند ، پیشنهاد می کنم این ویدئو را که مقایسه LG Star با آیفون ۴ از نظر سرعت و عملکرد هست را ببینند.

 

lg-star-vs-iphone.jpg

چند روز پیش در پستی خبر همکاری شرکت VMware با LG برای ایجاد قابلیت نصب سیستم عامل مجازی در اسمارت فون های اندرویدی را دادم و البته برای اجرا کردن ۲ سیستم عامل همزمان روی گوشی نیاز به پردازنده ی قوی می باشد .حدس می زنم احتمالا LG Star اسمارت فونی است که به زودی با قابلیت مجازی سازی روانه بازار خواهد شد و توانایی اجرای ۲ سیستم عامل احتمالا مختلف ( در صورت پشتیبانی آن OS ) را خواهد داشت و خیلی مزایای دیگر !

لینک به دیدگاه

۸ . Lenovo IdeaPad U1

 

Lenovo-IdeaPad-U1.jpg

این تبلت ۱۱٫۶ اینچی که بر پایه لینوکس می باشد هم تبلت هست و هم نت بوک ! صفحه مولتی تاچ این نت بوک می تواند جدا شود و به عنوان تبلت هم استفاده شود .پردازنده ۱٫۳ گیگاهرتزی ، رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل ، صفحه ی LED و باتری با حداکثر استفاده تا ۵ ساعت از مشخصات این تبلت Lenovo است .

لینک به دیدگاه

۹ . Palm Pre 2

 

palm-pre-21.jpg

نوبت به HP می رسد . با اینکه تبلت HP Slate 500 هم می تواند در این لیست باشد به نظر گوشی Palm Pre 2 اچ پی شانس بیشتری برای قرار گرفتن در این لیست دارد .طراحی و استایل این اسمارت فون به نظر من در سطح دیگر اسمارت فون های این کلاس نیست . اگر چه پشتیبانی از سیستم عامل HP یعنی WebOS جای مانور زیادی برای HP روی این گوشی گذاشته است .ضمنا باید در نظر گرفت که قیمت آنلاک این گوشی ۳۹۹ دلار است .

لینک به دیدگاه

۱۰ . iPhone 5

 

new-iphone.jpg

خوب نوبت به گل سرسبد اپل رسید .آیفون ۵ اپل دارای مکانیزم تشخیص صورت است ، از نظر طراحی هم از آیفون ۴ باریک تر خواهد بود .آیفون جدید اپل شامل حافظه ۶۴ گیگابایتی با صفحه OLED است همراه با خاصیت نویگیشن GPS که قابلیت انطباق با iTunes را دارد و کیفیت صدای HD برای زنگ گوشی و پیغام اس ام اس .با iPhone 5 شما می توانید با استفاده از ۳G ویدئو چت کنید که فعلا این امکانات در ایران مثل رؤیاست .صفحه نمایش آیفون ۵ ضد خش است و همچنین گرافیک و پردازنده ی آن نیز بهبود یافته است .از دیگر امکانات آیفون ۵ می توان به pico projector اشاره کرد که بوسیله آن می توانید ارائه ی خود را روی دیوار یا یک سطح صاف بندازید .(البته عکس بالا عکس رسمی از آیفون ۵ نیست )

 

 

منبع:ویز ویز.نت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...