رفتن به مطلب

پرخطرترين دامنه‌هاي اينترنتي در سال ۲۰۱۰


ارسال های توصیه شده

blank.gif

پسوند .COM (تجاري يا Commercial) پرترافيك‌ترين دامنه سطح اول است؛ حدود 31.3 درصد از سايت‌هاي متعلق به اين دامنه، در زمره سايت‌هاي پرخطر سال 2010 بوده و عنوان پرخطرترين دامنه سال 2010 را به اين دامنه داده‌اند.

corner_lid.gif در شرايطي كه به نظر مي‌رسد كه هر ساله مرور وب به مساله‌اي خطرناك‌تر تبديل مي‌شود؛ شايد شناخت و آشنايي با پرخطرترين دامنه‌هاي جهان در سال 2010 جالب باشد.

ميانگين كلي سايت‌هاي خطرناك از 5.8 درصد در سال 2009 به 6.2 درصد در سال 2010 رسيده است، در حالي كه در سال‌هاي 2007 و 2008، صرفا حدود 4.1 درصد از وب سايت‌ها در رده قرمز (سايت‌هايي كه بايد از آن‌ها دوري كرد) و زرد (سايت‌هايي كه بايد در استفاده از آن‌ها احتياط كرد) قرار داشتند.

طبق گزارش مركز امداد و هماهنگي رايانه‌يي كشور (ماهر) كه به نقل از شركت امنيتي McAfee منتشر شده، با بررسي بيش از 27 ميليون دامنه فعال اينترنتي، پرخطرترين دامنه‌ها اين گونه معرفي شده است:

پرخطرترين دامنه‌هاي سطح اول پسوند .COM (تجاري يا Commercial) پرترافيك‌ترين دامنه سطح اول است؛ حدود 31.3 درصد از سايت‌هاي متعلق به اين دامنه، در زمره سايت‌هاي پرخطر سال 2010 بوده و عنوان پرخطرترين دامنه سال 2010 را به اين دامنه داده‌اند.

پيش‌تر، اين عنوان به دامنه .CM (كامرون) تعلق داشت كه در سال جاري به مكان چهارم دامنه‌هاي پرخطر تنزل يافته است.

در مقابل دامنه .INFO از مكان پنجم در سال 2009، به مكان دوم فهرست دامنه‌هاي پرخطر در سال 2010 حركت كرده است.

اروپا، خاورميانه و آفريقا، هفت دامنه در ميان 20 دامنه پرخطر سال 2010 را به خود اختصاص داده‌اند. شش دامنه از اين مجموعه نيز به بخش آسيا-اقيانوسيه تعلق دارد. اين در حالي است كه دامنه‌هاي عمومي مانند .NET، در مجموع پنج دامنه از 20 دامنه پرخطر سال 2010 را تشكيل داده‌اند.

در بررسي خطر و منطقه خطر، مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه دامنه‌هاي عمومي و پشتيباني شده، بيش‌ترين ميانگين خطر را دارا هستند. ميانگين خطر اين دامنه‌ها (يعني 7.9 درصد) از ميانگين كلي بالاتر است. اين در حالي است كه دامنه‌هاي متعلق به آسيا و اقيانوسيه از ميانگين 13 درصد در سال گذشته به ميانگين 4.9 درصد در سال جاري رسيده‌اند.

اما دامنه .SG كه متعلق به كشور سنگاپور است، از مكان دهم دامنه‌هاي پرخطر در سال گذشته، به مكان هشتاد و يكم تغيير جايگاه داده است. دامنه .VE متعلق به كشور ونزوئلا نيز از جايگاه بيست و يكم دامنه‌هاي پرخطر در سال 2009 به جايگاه هشتاد و هشتم در سال 2010 رسيده است. همچنين دامنه .PH متعلق به كشور فيليپين نيز از مكان ششم اين فهرست در سال 2009، به مكان بيست و پنجم در سال 2010 تغيير كرده است.

مراقب اين دامنه‌ها باشيد

در اين گزارش، صرفا دامنه‌هايي مورد بررسي قرار گرفته اند كه بيش از 2000 نمونه سايت فعال از آن دامنه در دسترس بوده‌اند. اما درصورتي كه تمامي دامنه‌ها مورد بررسي قرار مي‌گرفتند، احتمالا دو دامنه ديگر نيز در مجموعه پنج دامنه پرخطر جهان قرار مي‌گرفتند:

SN. متعلق به كشور سنگال، حدود 33 درصد از سايت‌هاي متعلق به اين دامنه در مجموعه سايت‌هاي پرخطر قرار دارند، بنابراين اين دامنه در رده اول دامنه‌هاي پرخطر قرار مي‌گيرد. اين موضوع احتمالا به اين علت است كه براي ثبت اين دامنه هيچ نوع محدوديتي وجود ندارد.

هم‌چنين IO. حدود 11.5 درصد از سايت‌هاي متعلق به اين دامنه جزو سايت‌هاي پرخطر هستند كه باعث مي‌شود اين دامنه نيز در رده پنجم اين فهرست قرار بگيرد.

اما امن‌ترين دامنه در سال 2009 يعني GOV. (دولتي)، در سال جاري به رده بيست و سوم دامنه‌هاي پرخطر تغيير مكان داده است. تمامي سايت‌هاي پرخطر متعلق به اين دامنه، در رده «قرمز» قرار دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...