رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

1292172429_minyab.jpg

در مسابقات ربات مین یاب معمولا رقابت بسیار شدید است و تیم های زیادی در این رشته شرکت می کنند . رشته مین یاب معمولا در دو بخش ربات های دستی و ربات های هوشمند برگزار می شود . در رشته ربات های هوشمند ربات نباید با خارج از زمین مسابقه هیچ ارتباطی برقرار کند و تمام پردازش درون ربات می بایست انجام گیرد . سختی این ربات در الگوریتم اسکن زمین است .

در رشته ربات مین یاب دستی ربات با یک رایانه در خارج از زمین در ارتباط است در واقع بصورت بی سیم اطلاعات سنسور ها را برای رایانه در بیرون از زمین ارسال می کند . بخاطر قدرت بالای برنامه نویسی در رایانه قدرت این ربات بالاتر است ولی ممکن است بخاطر ارتباط بیسیم مشکل باشد .

این ربات ها برای تشخیص مین از یک سیم پیچ در جلوی ربات استفاده می کنند . در واقع در صورت قرار گرفتن فلز زیر سیم پیچ میدان مغناطیسی تغییر کرده و ربات تشخیص می دهد .

امتیاز ویژه ای که برای این ربات ها در داوری محسوب می شود توانایی ربات در کشیدن نقشه مین هاست . همچنین سرعت بالا در اسکن و پیدا کردن مین ها از ویژگی های ربات قوی است .

اگر قصد شرکت در مسابقات دارید بهتر است قبل از شروع به طراحی نگاهی به قوانین مسابقه بیاندازید . این آخرین قوانین مسابقات رباتیک خوارزمی است . در اکثر مسابقات قوانین مشابه می باشند و فقط در بعضی از نکات و اندازه ها متفاوت هستند .

 

 

 

 

---------------------------------------------------

حجم فایل: 600KB

---------------------------------------------------

---------------------------------------------------

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

---------------------------------------------------

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...