رفتن به مطلب

Retinyl palmitate موجود در کرم های‌ ضدآفتاب با بروز سرطان پوست ارتباط دارد


pashaa

ارسال های توصیه شده

هشدار درباره وجود ماده آر.پی در کرم‌ های ضدآفتاب

 

پژوهشگران علوم پزشکی اعلام کردند ، ماده آر.پی یا Retinyl palmitate که در بسیاری از کرم های‌ ضدآفتاب وجود دارد با بروز سرطان پوست در ارتباط است.

 

 

 

4563709754765476-300x199.jpg

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، سازمان غذا و داروی آمریکا اطلاعات حاصل از چند تحقیق را بازبینی کرد که رابطه بین ماده آر.پی که یک ماده افزودنی است و در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب معمولی یافت می‌شود و سرطان پوست را روشن می‌کند.

این تحقیقات نشان می‌دهد این ماده ممکن است باعث ایجاد سرطان پوست شود و سازمان غذا و دارو باید به سریعت برای محافظت از مصرف کنندگان این کرم‌ها وارد عمل شود.

مرکز تحقیقات سم شناسی ملی سازمان غذا و دارو تحقیقاتی را انجام داده است که نشان می‌دهد این ماده می‌توان باعث بروز سرطان پوست در مصرف کنندگان شود.

این اطلاعات در پی درخواست یک سناتور از سازمان غذا و دارو جهت انتشار اطلاعات در رابطه با وجود ارتباط بین یک ماده شیمیایی که در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب وجود دارد و ابتلا به سرطان پوست انتشار یافت .

.

سناتور چارلز شامر در این باره گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا اطلاعات حاصل از چند تحقیق را بازبینی کردند که رابطه بین ماده آر.پی که یک ماده افزودنی است و در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب معمولی یافت می‌شود و سرطان پوست را روشن می‌کند.

این تحقیقات نشان می‌دهد این ماده ممکن است باعث ایجاد سرطان پوست شود و سازمان غذا و دارو باید سریعا برای حفاظت از مشتریان این کرم‌ها وارد عمل شود.

این سناتور اعلام کرده بود فصل تابستان نزدیک است و به همین دلیل به طور قطع استقبال از کرم‌های ضد آفتاب افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین سازمان غذا و دارو باید به سرعت اطلاعات کافی را در مورد مصرف کرم‌های ضد آفتاب در اختیار مشتریان این محصولات قرار دهد.

آر.پی که مخفف Retinyl palmitate است یکی از مشتقات ویتامین A است و در صدها کرم ضد آفتاب پرطرفدار استفاده می شود و این درحالی است که نتایج یک بررسی نشان می‌دهد سرعت رشد تورمورها در حیواناتی که کرم‌های حاوی این ترکیبات را استفاده کرده‌اند تا ۲۱ درصد افزایش می یابد.

 

 

 

 

 

 

سایت پزشکان بدون مرز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...