رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

● چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟

▪ ترشح با خارش شدید همراه است.

▪ ترشح پنیری، زرد یا سبز فام است.

▪ ترشح بوی شدید ماهی یا مخمر بدهد.

 

● ترشح مهبل نشانهٔ چیست؟

مقدار جزئی ترشح مهبل رطوبت طبیعی آن است که شما با آن احساس راحتی می‌کنید. حتی ترشح زیاد ناشی از تولید مخاطی گردن زهدان نیز در برخی زنان طبیعی و بی‌خطر است. اما اگر ترشح غیرعادی و همراه با خارش باشد، احتمالاً دچار عفونت مهبلی شده‌اید که نباید نادیده گرفته شود.

▪ یکی از شایع‌ترین عفونت‌های مهبل عفونت با کاندیدا آلبیکانس یا مونیلیا است که به نام عفونت مخمر معروف است. ترشح عفونت مخمر نوعی بافت پنیری دارد و با خارش شدید همراه است. این عفونت گاهی در اثر مصرف آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت جائی دیگر از بدن روی می‌دهد.

▪ عفونت‌های باکتریائی (که بعضی از آنها مقاربتی هستند) در اثر سازواره‌هائی مثل گاردنرلا، کلامیدیا، و گونورئا هستند و اغلب ترشح زرد و بوی ماهی دارند. علاوه بر ترشح و خارش، احساس سوزش هم ممکن است وجود داشته باشد.

▪ ترشح آبکی، کف‌دار، و زرد مایل به سبز ممکن است علامت تریکوموناز باشد که یک عفونت تکرار شوند در بین زوج‌ها است. حدود ۵ سال قبل شایع‌ترین عفونت مهبلی بود، ولی امروزه نسبتاً کم شده است.

 

● درمان ترشح مهبل

ایرادی ندارد که خود مراقب نوع ترشح مهبل باشید، ولی ترشح گاهی گمراه‌کننده است. چون ممکن است مبتلا به ترکیبی از دو عفونت مختلف باشید که هر یک درمان خاص خود را نیاز دارد. پزشک نمونه‌ای از ترشح بر‌می‌دارد و با معاینهٔ میکروسکوپی آن عفونت‌ها را تشخیص می‌دهد. برای نحوهٔ درمان طبی و خانگی عفونت مهبل، که بیشتر با ترشح و خارش همراهند، به بخش خارش مهبل، مراجعه کنید. و برای جلوگیری از تکرار ترشح، نکات زیر را رعایت کنید. خود را با فشار نشوئید. شستن با فشار ترشحات مهبل می‌‌تواند سازواره‌های عفونت‌زا را به‌درون گردن زهدان بفرستد یا با تغییر آنها باعث بیماری التهابی لگن شود.

پودر نزنید. برخلاف تصور زدن پودر تالک یا نشاستهٔ ذرت برای خشک کردن ترشحات مهبل کار درستی نیست. چون ذرات ریز آنها به درون زهدان و نزدیک تخمدان‌ها بالا می‌روند و سرانجام، تجمع این ذرات ممکن است عاملی برای رشد سرطان تخمدان شود. نزدیکی نکنید. بیشتر موارد عفونت با رابطهٔ جنسی منتقل می‌شود. بنابراین، تا زمانی که عفونت را درمان نکرده‌اید از نزدیکی خودداری کنید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...