رفتن به مطلب

چگونه كتاب‌هاي گوگل را دانلود كنيم؟


ارسال های توصیه شده

سرويس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
كتابخانه‌اي پر از كتاب‌ها و مجلات است. برخي از اين كتاب‌ها و مجلات را مي‌توان به صورت كامل مطالعه نمود و برخي هم تعدادي از صفحات خود را براي مطالعه گذاشته‌اند ولي در هر حال، امكان دانلود بخشي از كتاب يا كل آن از طريق خود گوگل در اختيار كاربران قرار داده نمي‌شود.

كساني كه نياز شديد به دانلود اين كتاب‌ها داشته‌اند (مثلاً براي پرينت كردن يا مطالعه در هنگامي كه به اينترنت دسترسي ندارند)، مي‌دانند كه با حقه‌هايي مثل عكس گرفتن از صفحه نمايش يا بررسي cache مرورگر خود به دنبال تصاوير اسكن‌شده‌ي صفحات كتاب (به فرمت png)، مي‌توانيم همان صفحاتي كه مشاهده مي‌كنيم را يكي يكي ذخيره كنيم كه البته كاري بسيار پرزحمت و زمان‌بر است.

امروز مي‌خواهيم روشي را معرفي كنيم كه دانلود كتاب‌هاي گوگل را براي شما راحت‌تر مي‌كند. با استفاده از اين روش مي‌توانيد تمام يا قسمت دلخواهي از كتاب‌هايي كه گوگل امكان مشاهده آنلاين آنها را به شما داده است (و نه كتاب‌هايي كه فقط برش‌هايي از آنها در جستجوهاي گوگل نشان داده مي‌شوند) دانلود نماييد. ابتدا از مواد لازم شروع مي‌كنيم.

 

مواد لازم:

۱- مرورگر فايرفاكس (مگر هنوز هم از كاربران اينترنت اكسپلورر يا ساير مرورگرها هستيد؟ خب اگر هستيد،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و نصب كنيد !)

 

۲- افزونه GreaseMonkey (كه با آن مي‌توانيد هر تغيير دلخواهي را با استفاده از اسكريپت‌هاي javascript بر روي صفحه‌ي اينترنتي دلخواهي كه داريد مشاهده مي‌كنيد اجرا نماييد.) ۳- اسكريپت Google Book Downloader (اسكريپتي كه يك دكمه‌ي download به صفحه‌ي Google Books اضافه مي‌كند!) ۴- افزونه DownThemAll (كه يكي از بهترين برنامه‌هاي مديريت دانلود در فايرفاكس به شمار مي‌رود و براي دانلود سريع و راحت صفحات كتاب به آن نياز خواهيد داشت!)

حالا با فرض اينكه فايرفاكس را دانلود و نصب كرده‌ايد، شروع به كار مي‌كنيم. ابتدا بايد فايرفاكس خود را آماده كنيم.

 

آماده‌سازي فايرفاكس:

۱- نرم‌افزار فايرفاكس را باز كرده و به صفحه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برويد. در اين صفحه، دكمه‌ي سبزرنگ Add to Firefox را كليك كنيد و اگر از شما اجازه خواست تا آن را نصب كند، دكمه‌ي Allow و بعد هم Install را بزنيد تا شروع به نصب كند. بعد از نصب پيغام مي‌دهد كه بايد Firefox را restart كنيد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هم دقيقاً تكرار كنيد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برويد و دكمه سبزرنگ Install را بزنيد و در پنجره‌اي كه باز مي‌شود دكمه Install را كليك كنيد تا اين اسكريپت روي GreaseMonkey نصب گردد. ۲- قدم اول را براي ۳- حالا به صفحه

حالا فايرفاكس شما آماده‌ي دانلود كردن كتاب از گوگل است. از اين به بعد، هر بار كه خواستيد كتابي از كتاب‌هاي گوگل را دانلود كنيد به روش زير عمل كنيد.

 

دانلود كتاب‌هاي گوگل:

۱- صفحه‌ي مربوط به كتابي كه مي‌خواهيد دانلود كنيد را در سرويس كتاب‌هاي گوگل پيدا كنيد (مثلاً اين كتاب:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

۲- اگر آماده‌سازي فايرفاكس را به درستي انجام داده باشيد، در سمت چپ بالاي صفحه بايد دكمه‌اي به نام Download This Book براي دانلود تمام يا بخشي از صفحات كتاب و به موازات آن در سمت راست هم يك دكمه براي دانلود همان صفحه از كتاب وجود داشته باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

۳- اگر بخواهيد همين صفحه‌اي از كتاب كه الآن مي‌بينيد را دانلود كنيد، دكمه‌ي دوم كه در تصوير بالا هست را بزنيد. با اين كار، صفحه‌ي جديدي باز مي‌شود كه عكس اين صفحه از كتاب در آن قرار دارد و مي‌توانيد با راست‌كليك و save image as آن را روي كامپيوتر خود ذخيره كنيد.

۴- اگر بخواهيد صفحات بيشتري يا كل كتاب را دانلود كنيد، دكمه download this book را بزنيد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۵- حالا صفحه شروع و پاياني كه مد نظرتان هست را انتخاب كنيد و سپس دكمه Get Download Links را كليك كنيد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

۶- همانطور كه در شكل بالا مي‌بينيد، لينك دانلود تمامي صفحات كتاب براي دانلود در اختيار شما قرار گرفته است. حالا مي‌توانيد هر تعداد از اين صفحات را كه مي‌خواهيد انتخاب كرده و سپس از منوي Tools گزينه‌ي DownThemAll را كليك كنيد. در پنجره‌اي كه باز مي‌شود، همه لينك‌هاي تصاوير را انتخاب كرده و پس از راست‌كليك، گزينه Check Selected Items را بزنيد. در آخر هم دكمه Start را بزنيد تا دانلود تمامي صفحاتي كه انتخاب كرده بوديد شروع شود.

 

پي‌نوشت:

اين روش تا آنجا كه من مي‌دانم فعلاً تنها روش رايگاني است كه در حال حاضر براي دانلود كتاب از گوگل وجود دارد. اگر شما روش ديگري مي‌شناسيد حتماً در ديدگاه‌ها اعلام كنيد تا همه استفاده كنيم. ضمناً اين روش به دلايل نامعلومي روي برخي از سيستم‌ها جواب نمي‌دهد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...