رفتن به مطلب

نخستین اندام انسانی در لوله آزمایش تولید شد


ارسال های توصیه شده

گروهی از دانشمندان آمریکایی با ایجاد بافت روده از سلول‌های بنیادی در خارج از بدن، موفق شده‌اند اولین اندام انسانی را در لوله آزمایش بسازند و گامی بزرگ در تولید اندام‌های جایگزین بردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، تاکنون تنها اندام طبیعی که با استفاده از سلول‌های بنیادی در آزمایش ساخته شده بود، ریه یک موش بود که ژوئن / تیر گذشته به دست آمد. اکنون دانشمندان بیمارستان اطفال سین‌سیناتی موفق شده‌اند برای اولین بار اندامی انسان را از سلول‌های بنیادی و در لوله آزمایش ایجاد کنند.

tissue.jpgنتایج این تحقیقات می‌تواند راهی برای پیوند اعضا بدون خطر رد پیوند و امکان مطالعه بهتر بر روی برخی از بیماری‌های بسیار شایع روده را بگشاید.

جیمز ویل که به همراه جیسون اسپنس اولین بافت روده‌ای انسان را تولید کرده‌اند، گفت: «این اولین تحقیقی است که نشان می‌دهد سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (Ips) انسان می‌توانند در آزمایشگاه به روشی موثر برای تشکیل بافت انسانی با ساختاری سه‌بعدی و ترکیب سلولی کاملا شبیه به بافت طبیعی تمایز یابند».

در این تحقیق، برای ساخت روده در لوله آزمایش هم از سلول‌های بنیادی جنینی و هم از سلول‌هایی بنیادی استفاده شده که از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (Ips) بزرگ‌سال بدست آمده‌اند».

راز موفقیت این آزمایش در این است که این محققان توانسته‌اند تمام عناصر سازنده لازم برای تمایز سلول‌های نابالغ به سلول‌های روده را شناسایی کنند. آن‌ها به ترکیبی پایدار از فاکتورهای رشد دست یافته‌اند که می‌تواند محیطی را که در آن روده در سطح جنینی توسعه می‌یابد، بازسازی کند.

سلول‌های بنیادی سپس تا زمانی که به سلولهای بافت روده تبدیل نشده بودند در این ترکیب کشت داده شدند. پس از آن، مرحله تمایز آغاز شد. اولین گام تمایز در لوله آزمایش القای سلول‌های نابالغ برای تبدیل شدن به سلول‌های آندودرم یا بافت پیش‌رو برای ساخت دیواره‌های داخلی مری، معده و روده بود. در مرحله بعد، سلول‌های آندودرم برنامه‌های لازم برای تبدیل شدن به سلول‌های پیشرو را در ایجاد روده دریافت کردند و پس از 28 روز، بافت 3بعدی شبیه به روده جنین تشکیل شد.

آزمایش بر روی حیوانات نشان داده که این روده می‌تواند با موفقیت در پیوندها استفاده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...