رفتن به مطلب

10 قلعه زیبای جهان به همراه عکس


ارسال های توصیه شده

مقاله ای که مشاهده می کنید به معرفی 10 قلعه زیبای جهان می پردازد. این قلعه های زیبا نشانگر شکوه و عظمت تمدن ها در دوران گذشته در میان همه اقوام و ملل بوده است.

زمانی دیوارهای سنگی بلند و برج ها برای حفاظت از حمله دشمنان نیاز بود، اکنون شیوه های زندگی تغییر کرده است. همچنان که به طور واضح در عکس های قلعه های زیر می بینید ، برخی برای چندین دهه است که پایدار و یادآور نحوه زندگی گذشتگان است.

1- قلعه کرلاوراک (Caerlaverock):

قلعه کرلاوراک (Caerlaverock) قلعه ای سه گوشه و متعلق به قرن سیزدهم میلادی و در جنوب غربی اسکاتلند واقع است. John de Maccuswell که در سال 1241 مرد، اولین اولین پادشاه ماکسول های کرلاوراک بود و در نزدیکی اش مرز های انگلیسی بودند که در نتیجه منجر به چندین بار محاصره توسط انگلیسی ها و خصوصا توسط ادوارد اول انگلستان شد.

castle-caerlaverock.jpg

2- قلعه دانلوس (Dunluce):

قلعه دانلوس (Dunluce) که توسط ریچارد دیبرگ (Richard de Burgh) ساخته شده است. این قلعه مربوط به قرون وسطی می باشد و در یک دهکده قدیمی به نام آنتریم (Antrim) در ایرلند شمالی قرار دارد.

castle-dunluce.jpg

3- قلعه بابلسبرگ (Babelsberg):

قلعه بابلسبرگ (Babelsberg)، که قلعه اصلی در پارک Babelsberg قرار دارد ولی یکی از این قلعه ها در آلمان قرار دارد و در ابتدا به عنوان یک کاخ تابستانی کوچک برای ویلیام، شاهزاده پروس در سال 1800 میلادی ساخته شده بود. بعد از آن از سال 1966 تا پایان جنگ سرد در خدمت موزه دیرین شناسی قرار گرفت. امروز در شهر پتسدام یکی از شهر های آلمان و بخشی از میراث جهانی یونسکو است.

castle-babelsberg.jpg

4- قلعه بوماریس (Beaumaris):

قلعه بوماریس (Beaumaris) در جزیره Anglesey در انگلستان قرار دارد. ابتدا در سال 1295 برای پادشاه ادوارد اول ساخته شد اما هرگز به پایان نرسید.

castle-beaumaris.jpg

لینک به دیدگاه

5- قلعه الین دانون (Eilean Donan):

قلعه الین دانون (Eilean Donan) برای الکساندر دوم برای دفاع از حملات وایکینگ ها در سال 1220 میلادی ساخته شد. در سال 1719 قلعه توسط سه ناوچه نیروی دریایی سلطنتی تخریب شد. پس از آن قلعه را به دست اسپانیایی ها افتاد و بازسازی شد.

نکته جالب: قلعه الین دانون در فیلم های مختلف از جمله اهل کوهستان (1985) ، دماغه دریاچه (1996) و عصر طلایی (2007) نشان داده شد.

castle-eilean.jpg

 

6- قلعه مسپالبرن (Mespelbrunn):

قلعه مسپالبرن (Mespelbrunn) بین فرانکفورت و ورزبرگ آلمان در سال 1412 میلادی ساخته شد. این قلعه از طراحی و سبک قرون وسطی بهره می برد و وابسته به تمدن رومی است.

castle-mespelbrunn.jpg

لینک به دیدگاه

7- قلعه هیمستید (Heemstede):

قلعه هیمستید (Heemstede) در سال 1286 در رودخانه spaarne توسط Dirk van Hoylede در یکی از استان های شمال هلند تکمیل شد. این قلعه بارها بازسازی شده است و امروز یک رستوران است.

castle-heemstede.jpg

8- قلعه ورفن (Werfen):

قلعه ورفن (Werfen) در نزدیکی سالزبورگ اتریش قرار دارد و در طول قرن یازدهم توسط آرچبیشابس (archbishops) ثروتمند، به منظور محافظت از شهر ساخته شده بود.

castle-werfen.jpg

9- قلعه ادینبورگ (Edinburgh):

زمان ساخت قلعه ادینبورگ (Edinburgh)، به 9 قرن قبل از میلاد برمی گردد. هر چند چیزی از آن دوره باقی نمانده است. این قلعه هم اکنون دومین مکان از نظر جذب گردشگر را در اسکاتلند داراست. بسیاری از فعالیت های نظامی و مراسم تشریفاتی در این قلعه اجرا می شود.

castle-edinburgh.jpg

 

10- قلعه ماتسوموتو (Matsumoto):

قلعه ماتسوموتو (Matsumoto)، که به عنوان قلعه فوکاشی (Fukashi) نیز شناخته می شود، در درون شهر ماتسوموتو قرار دارد. فاصله قلعه ماتسوموتو (Matsumoto) تا توکیو کوتاه است و گاهی اوقات به دلیل رنگ تیره، توسط گردشگران، 'زاغ قلعه' نامیده می شود. این قلعه اکنون به یک گنجینه ملی ژاپن تبدیل شده است.

castle-matsumoto.jpg

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...