رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

كاربرد مفاهیم پایداری و توسعه پایدار در معماری مبحثی به نام معماری پایدار را به‌ وجود آورده است.

که مهم‌ترین سرفصل‌های آن را عناوین "معماری اکو - تک"، "معماری و انرژی" و "معماری سبز" تشكيل مي‌دهد.

 

معماری پایدار - كه در واقع زيرمجموعه طراحي پايدار است - را شاید بتوان یکی از جریان‌های مهم معاصر به حساب آورد که عکس‌العملی منطقی در برابر مسایل و مشکلات عصر صنعت به شمار می‌رود. براي مثال، 50 درصد از ذخایر سوختی در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که این به نوبه خود منجر به بحران‌های زیست محیطی شده و خواهد شد. بنابراین، ضرورت ایجاد و توسعه هرچه بیشتر مقوله پایداری در معماری بخوبي قابل مشاهده است.

Forest-EcoCentre%5B450%5D.jpg

معماری پایدار، مانند ساير مقولات معماري، دارای اصول و قواعد خاص خود است و اين سه مرحله را در برمي‌گيرد:

صرفه جویی در منابع ، طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی و طراحی برای انسان

که هرکدام آنها استراتژی‌های ويژه خود را دارند.

شناخت و مطالعه این تدابیر، معمار را به درک بیشتر از محیطی که بايد طراحي آن را انجام دهد، می‌رساند.

 

مرحله صرفه جویی در منابع (Economy of Resources):

اين اصل از يك سو به بهره‌برداري مناسب از منابع و انرژي‌هاي تجديدناپذير مانندسوخت‌های فسیلی، در جهت کاهش مصرف مي‌پردازد و از سوي دیگر به کنترل و به کارگیری هرچه بهتر منابع طبیعی به عنوان ذخایری تجدید پذیر و ماندگار توجه جدي دارد.

به عنوان مثال، یکی از منابع سرشارو ناميرا، انرژی حاصل از نور خورشید است که امروزه توسط تکنولوژی فتوولتاییک برای فراهم کردن آب و برق مصرفی در ساختمان، از آن استفاده می‌شود.

 

براي كنترل منابع، سه نوع استراتژي مي‌تواند مورد توجه قرارگيردکه شامل حفظ انرژی، حفظ آب و حفظ مواد است. همان گونه كه مشاهده مي‌شود، تمركز براين سه منبع، به دليل اهميت آنها در ساخت و اداره ساختمان است.

towe-3011.jpg

مرحله طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی (Life Cycle Design)

دومین اصل از معماری پایدار بر این فکر و یا نظریه استوار شده است که ماده از یک شکل قابل استفاده تبدیل به شكل ديگري مي‌شود، بدون اینکه به مفید بودن آن آسیبی رسیده باشد.

از سوي دیگر به‌واسطه این اصل، یکی از وظایف طراح، جلوگیری از آلودگی محیط است.

 

این نظریه برای رسیدن به این منظور در سه مرحله، ساختمان را مورد بررسی قرار می دهد. این مراحل به ترتیب عبارتند از:

مرحله پیش از ساخت، مرحله در حال ساخت و مرحله پس از ساخت.

 

باید توجه داشت که این مراحل به یکدیگر مرتبط بوده و مرز مشخصی بین آنها وجود ندارد. براي مثال، می توان از مواد بازیافتی در مرحله پس از ساخت یک ساختمان به عنوان مصالح اولیه در مرحله ساخت ساختمانی دیگر استفاده کرد.

 

مرحله طراحی برای انسان (Humane Design):

اصل طراحی برای انسان، آخرین و شاید مهمترین اصل از معماری پایدار است. این اصل ریشه در نیازهایی دارد که برای حفظ و نگهداری عناصر زنجیره ای اکوسیستم لازم است که آنها نیز به نوبه خود بقای انسان را تضمین می کنند.

 

این اصل دارای سه استراتژی نگهداری از منابع طبیعی، طراحی شهری-طراحی سایت و راحتی انسان است که تمرکزشان بر افزایش همزیستی بین ساختمان و محیط بیرون از آن و بین ساختمان و افراد استفاده کننده از آنهاست.

 

در واقع می‌توان گفت که برای رسیدن به معماری پایدار، طراح بايد این مراحل و اصول را که تعریف کننده یک چارچوب اصلی برای طرحی پایدار است را در طرح خود لحاظ و برحسب مورد ترکیب و متعادل کند.

 

نمونه معماري پايدار؛ برج هرست (Hearst tower):

اين ساختمان درنيويورك قراردارد كه توسط نورمن فاستر، معمار بسيارمعروف، طراحي شده و نمونه‌اي بارز از يك بناي پايداراست.

 

معمار با انتخاب طرحي منحصر بفرد براي اين بنا، موجب كاهش 20 درصدي فولاد مصرفي در ساخت آن شده است. همچنين، ساختمان مجهز به سنسورهاي حساس به نور خورشيد براي تنظيم روشنايي لازم درفضاهاي داخلي است.

 

اين ساختمان به دليل اينكه دربيشتراوقات سال از هواي خارج از ساختمان به عنوان تهويه مطبوع استفاده مي‌كند، 22 درصد دي‌اكسيدكربن كمتر ‌وارد هوا مي‌كند

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

معماري سبز را بيشتر با اصطلاح «معماري پايدار» مي شناسيم: اصطلاحي كلان كه به شرح تكنيك هايي در طراحي معماري مي پردازد كه همسو با نگرش هاي زيست محيطي بوده و با ايده احترام به طبيعت شكل گرفته است.

معماري سبز، در حقيقت روند تازه يي نيست: چرا كه در بسياري از تمدن هاي باستاني و معماري هاي سنتي از جمله معماري سنتي ايران به صورتي بنيادين وجود داشته است. همچنين نمونه بارز و سيستماتيك آن را مي توان در «علم فنگ شويي» يا همان «هنر چيدمان چيني» ديد.

امروزه در پي پيامدهاي منفي جهان صنعتي، نظير آلودگي روزافزون هوا و محيط زيست، كاهش منابع طبيعي و بحران انرژي، حفظ و پاسداري از منابع طبيعي جهان به يكي از مهم ترين دغدغه هاي انسان عصر حاضر تبديل شده است.

اما معماري سبز با جست و جوي راهي براي به حداقل رساندن اثرات منفي ساختمان ها بر محيط زيست در حقيقت تلاشي است براي هم آوايي و همسويي با طبيعت از طريق افزايش كارايي و بهينه سازي در مصرف مصالح، انرژي و گسترش فضا.

بدين ترتيب در معماري سبز به جاي دشمني با طبيعت، انرژي هاي آن را مهار كرده و به بهترين شكل در ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

دستيابي به چنين هدفي با اندك نگرشي ممكن مي شود. به عنوان مثال در يك ساختمان سبز و همراه با طبيعت از مواد و مصالحي استفاده مي شود كه براي طبيعت زيان نداشته و نه تنها آن را آلوده نمي كند، بلكه قابل برگشت به چرخه طبيعت است. ساختماني كه با استفاده از مصالح پيرامون خود و در عين حال به گونه يي مستحكم بنا شده باشد، خود جزيي از طبيعت مي شود.

در استقرار چنين ساختماني، فراهم كردن دسترسي آسان به حمل و نقل عمومي و از جمله دوچرخه و پياده رو مناسب مدنظر قرار مي گيرد: چرا كه بدين ترتيب استفاده از اتومبيل به حداقل خواهد رسيد.

همچنين جهت يابي ساختمان با توجه به جهت بهينه تابش خورشيد و با هدف حداكثر استفاده از نور طبيعي و كسب انرژي رايگان (به عنوان مثال تجهيز بنا با آبگرمكن خورشيدي و مولد برق نوري) است. وليكن آنچه در اين گونه ساختمان ها به خصوص داراي اهميت است فراهم كردن راه و امكاني براي ورود طبيعت به بنا است كه مي تواند مثلاً با ايجاد برش هايي در حجم و پر كردن آن با فضاي سبز انجام شود.

اين راهكارها اگرچه در ديد نخست با انديشه هاي حاكم «بساز بفروشي» امروز جامعه ما در تقابل است وليكن در نهايت، اقتصادي ترين شيوه معماري است.

فراموش نكنيم طراحي ساختمان هاي سبز به صورت منفرد و تك به تك اگرچه خوب است وليكن كارساز نيست و بايد همزمان با يك طراحي شهري سبز انجام شود: چرا كه طبيعت متشكل از لكه هاي سبز جدا از هم نيست بلكه پوشش سبز گسترده يي است كه بايد شهر را در بر بگيرد.

امروزه در دنيا تلاش هاي زيادي در اين راستا صورت گرفته است. از اختصاص جوايز ارزنده به ساختمان هاي سبز گرفته تا سرمايه گذاري روي طرح هايي كه بعضاً برخي از آنها پروژه هايي عظيم و شگفت انگيزند. از آن جمله مي توان به طرح شهر «دونگتان» در چين اشاره كرد. هدف اين پروژه دستيابي به حداقل آسيب ممكن به محيط زيست است. شركت آروپ طراح اين پروژه ، آن را «نخستين شهر پايدار» ناميده است كه با وسعت 1482 جريب و براي سكونت 500 هزار نفر در نزديكي شانگهاي، در دهانه رود يانگ تسه ساخته خواهد شد. مرحله اول اين پروژه براي سكونت 80 هزار نفر در سال 2020 ميلادي به پايان خواهد رسيد. در اين شهر از انرژي قابل تجديد استفاده خواهد شد. بيشتر خيابان هاي آن نه فقط مسير عبور، كه راه هاي خدماتي خواهند بود كه در آنها مي توان پياده روي و دوچرخه سواري كرد و انرژي ساختمان ها از طريق توربين هاي بادي، پانل هاي نوري و بازيافت تامين مي شود.

يكي ديگر از پروژه ها در معماري سبز، نخستين شهر بدون كربن و ضايعات در «ابوظبي» است كه توسط دفتر معماري «فاستر و همكاران» طراحي خواهد شد. شهر 1483 جريبي «مصدر» با الهام از طرح شهرهاي عربي محصور در ميان ديوارها است ولي ديوارهاي سنگي و گلي آن با ورقه هاي «فتوولتاييك» با ظرفيت توليد 130 مگاوات برق پوشيده خواهد شد.

با مهار انرژي خورشيد و به كارگيري عناصر ساختماني مقاوم در برابر حرارت همچون سايبان اضافي و سرمايش كف، اين پروژه عظيم با احتياط به قلمرو بيابان پا خواهد گذاشت. در زمين هاي پيرامون شهر كه 20 مايل با مركز ابوظبي فاصله دارد، نيروگاه هاي فتوولتاييك و بادي، مراكز تحقيقي و مزارعي قرار مي گيرند كه سوخت كارخانه هاي شهر را فراهم مي كنند. اين مزارع به كاهش ضايعات هم كمك مي كنند زيرا با جذب كربن، گازهاي حاصل از كارخانجات را متعادل كرده و با پساب تصفيه خانه هاي آب شهر آبياري خواهند شد. دانشگاه اين شهر قرار است در سال 2009 ميلادي افتتاح شود.

در اينجا هدف آن نيست كه در برابر عظمت چنين پروژه هايي دچار حيرت و نا اميدي شويم. كافي است آگاه باشيم كه تا امروز با غفلت و بي توجهي چگونه وضعيتي خطرناك براي سرمايه هاي طبيعي سرزمين مان به وجود آورده ايم و از پيشرفت هاي جهاني باز مانده ايم. لازم است هر چه زودتر اين روند را متوقف كنيم. كاهش مصرف سوخت هاي فسيلي با تكنيك هاي ساختماني موجود و بدون هزينه هاي گزاف و تنها با به كارگيري طراحي مناسب نيز ممكن است. سبز بينديشيم.

لینک به دیدگاه

ساختار کلی شهر:

قسمت قدیمی شهر یزد که تحت حفاظت قرار گرفته، ساختاری چنان منسجم دارد که در هیچ جای دیگری مشابه آن را نمی توان یافت. ساختار منسجمی از کوچه های باریک و دیوارهای بلند که عابران و رهگذران را از تابش مستقیم نور خورشید در فصل تابستان، و وزش بادهای سرد در زمستان، در امان نگاه می دارد. علاوه بر این، بازار سرپوشیده، کاروانسراها، قلعه ها، آب انبارها و بادگیرها نیز از شاخصه های برجسته معماری یزد است که آن را از شهرهای دیگر متمایز می کند.

لینک به دیدگاه

ساختار یا ساختمان خانه ها:

در شهر یزد، تمام خانه ها از مصالحی چون کاهگل و خشت خام ساخته شده و مشتمل است بر دیوارهای بسیار بلند و سربرکشیده که مانع تابش مستقیم اشعه خورشید در تابستانند. همچنین اتاقی بزرگ به نام تالار، که یک سوی آن باز و کاملا رو به فضای بیرونی است و غالبا به هنگام عصر مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که تالار همیشه در آن بخش از منزل که مستقیما در جهت غروب آفتاب (مغرب) است جای دارد، و اتاق ها همگی در سمت دیگری از خانه ساخته می شوند. استخر آب که به آن «حوض» می گویند، درست در وسط حیاط جای دارد و به راحتی از تمام اتاق ها و یا تالار خانه، قابل مشاهده است. همچنین اتاقی نیز در جلوی تالار قرار دارد که به راحتی در معرض تابش نور خورشید قرار داشته و در زمستان، محل گرمی است که مورد استفاده بسیار قرار می گیرد. و اما کلاه فرنگی، که آن نیز بخشی دیگر از خانه های یزد است و غالبا برای صرف ناهار، عصرانه و یا خواب سبک بعد از ظهرهای تابستانی، مورد استفاده قرار می گیرد. نوعی خاص از کلاه فرنگی (بنایی شبیه به کلاه کابویی) درست در وسط سقف منزل تعبیه می شود که سبب هدایت باد از هر شش جهت به درون خانه می گردد. این نوع کلاه فرنگی ها کاملا از بادگیرها که بعدا به آنها نیز خواهم پرداخت متفاوتند، ‌اگر چه آنها نیز از ناحیه کف منزل، چیزی شبیه به «کلاه کابوها» به نظر می رسند.

اکنون به زیر زمین در خانه های یزد می پردازیم که در تمامی خانه های قدیمی، مورد استفاده بسیار بوده و هست چرا که از نظر دما، حدود، ۲۰ درجه خنک تر از بخش های فوقانی منزل بوده و هم از این روست که بیشتر مردم، حتی در حال حاضر نیز برای فرار از شدت گرما، به زیرزمین ها روی می آورند، چرا که زیرزمین ها نوعی یخچال های طبیعی در عمق خاک هستند که قدری گودتر از زمین، حفر و ساخته شده و به منظور ذخیره سازی و نگاهداری میوه جات و غذاهای فاسد شدنی که نگهداری آنها مستلزم درجه حرارت بسیار پایین است، مورد استفاده قرار داشته و هنوز هم در میان بسیاری از مردمی که در بخش های قدیمی شهر مسکن دارند، مورد استفاده است.

لینک به دیدگاه

یه موضوع در مورد معماری پایدار هم تو تاپیک زیر گذاشته بودم:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

دهکده خورشیدی؛ پایه‌گذار معماری خانه‌های آینده

 

 

رقابت دهکده خورشیدی که در ایالت واشنگتن در حال برگزاری است با جذب ایده‌های سبز به منظور ساخت خانه‌های ایمن، راحت و خورشیدی می‌تواند اساس و مبنی خانه‌های مسکونی آینده جهان را که کمبود انرژی یکی از کوچکترین بحرانهای آن به شمار می‌رود تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف جهان برای طراحی، ساخت و فعال سازی جذابترین، تاثیرگذارترین و تواناترین خانه خورشیدی با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

خانه‌های طراحی شده در رقابت دهکده خورشیدی نه تنها حرارت و نور خورشید را جذب و ذخیره می‌کنند بلکه از طراحی ویژه‌ای برخوردار هستند تا بتوانند از نسیم‌های خنک و سایه‌ها برای تهویه هوا استفاده کنند.

تیم‌های شرکت کننده با ترکیب جدید‌ترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های انرژی سبز قصد دارند خانه‌ایی را با تمامی امکانات یک خانه راحت و ایمن ارائه کنند که بتواند انرژی مورد نیاز خود را تامین کرده و از هزینه مصرف انرژی بکاهد.

در میان طرح‌های ابداعی دانشجویان طرح تیم دانشگاه آریزونا بسیار جلب توجه می‌کند. این خانه از دیوارهای آبی برخوردار است که به عنوان گیرنده‌های حرارت خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دیوارها از لایه‌های شیشه‌ای و آب تشکیل شده اند به این شکل حرارت از شیشه به آب رسیده و هوای میان دو لایه شیشه ای را گرم می‌کند.

در شب هنگام که درجه حرارت هوا کاهش پیدا می‌کند این هوای گرم نمی‌تواند از شیشه خارج شده و در مجرای میان این دو لایه متراکم می‌شود. به این شکل می‌‌توان هوای گرم را در روزهای سرد به داخل خانه هدایت کرد.

این دیوارها از صفحات پلاستیکی که از بازیافت بطری‌های آب به دست آمده‌اند، ساخته شده و دارای حفره‌هایی است که از آب انباشته شده‌اند. این سیستم به طور کلی می‌تواند 215 گالن آب را در خود جا دهد. این دیوارها نسبت به دیوارهای بتنی سه برابر کارآمدتر و سبک‌تر بوده و حمل و نقل آنها آسانتر خواهد بود زیرا می‌توان آب مورد نیاز را پس از حمل دیوارها به آن افزود.

برخلاف بسیاری از طرح‌های سنتی ارائه شده در این رقابت تیم دانشگاه کرنل خانه‌های سیلویی طراحی کرده اند که از سه استوانه زنگ زده بزرگ بر زیر صفحه ای وسیع و خورشیدی تشکیل شده است. قطر هر یک از سیلوها 4.9 متر بوده و فضای آن برابر 12 متر مربع اندازه‌گیری شده است. این سیلوها در بخش جنوبی به یکدیگرمتصل شده اند و بخش شمالی آن باز باقی مانده است.

بدنه این سیلوها از فولادی به نام Cor-ten ساخته شده است که حرارت خورشیدی را جذب کرده و آن را در کابل‌های مسی زیرزمینی جاری می‌سازد، سپس تانک‌های آب توسط این حرارت گرم شده و مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با کمک چنین سیستمی در کل می‌توان روزانه 15 گالن آب را گرم کرده و مورد استفاده قرار داد. در صورتی که این سیستم نتواند آب گرم خانه را تامین کند، سیستم گرم کننده الکتریکی وظیفه آن را به عهده خواهد گرفت.

صفحات خورشیدی در طرح‌های ارائه شده نقشی بسیار مهم را به عهده دارند و برخی از تیم‌ها روشی را برای افزایش میزان جذب انرژی این صفحات ارائه کرده‌اند. تیم دانشگاه تکنولوژی ویرجینیا صفحات دوروی خورشیدی را ابداع کرده اند که می‌تواند میزان جذب انرژی را 15 درصد افزایش دهد. با استفاده از یک محرک الکتریکی می توان زاویه این صفحات را نسبت به هر فصل از صفر تا منفی 17 درجه در تابستان و تا منفی 35 درجه در زمستان تغییر داد.

از دیگر قابلیت‌های تاثیرگذار طرح‌های ارائه شده توانایی تعقیب نور خورشید است که در طرح تیمی از دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید مشاهده می‌شود. سقف خورشیدی این خانه متحرک بوده با استفاده از همین توانایی می تواند میزان جذب نور خورشید را با تعقیب مسیر نور خورشید در طول روز افزایش دهد.

بر اساس گزارش سی نت رقابت دهکده خورشیدی در پارک ملی واشنگتن برگزار شده و خانه‌های ساخته شده در این مکان تا 13 اکتبر برای بازبینی در اختیار عموم قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین

لینک به دیدگاه

انرژی تجدیدپذیر چیست؟

 

 

تغییر آب و هوا و گرمایش جهانی و همچنین دلهره‌هایی که در دل دولتمردان غربی از بالا رفتن قیمت نفت ایجاد شد، آنها را بر آن داشت تا به انرژی‌های جایگزین بیاندیشند. انرژی‌هایی با نام انرژی‌های تجدیدپذیر.

انرژی‌های تجدیدپذیر از منابع طبیعی مانند نور خورشید، باد و گرمای درونی زمین به دست می‌آیند که معمولا هم دوباره بازسازی می‌شوند.

بیشترین میزان انرژی‌های تجدیدشونده با کمک روش‌های سنتی مثل سوزاندن چوب به دست می‌آید. نیروی هیدروژنی دومین نوع انرژی‌های تجدیدشونده است که در جهان مصرف می‌شود.

بعضی‌ها این ایراد را به تکنولوژی تولید انرژی‌های تجدیدشونده وارد می‌دانند که هنوز چندان قابل اعتماد نیست، با این حال استفاده از این نوع انرژی هر روز در جهان در حال گسترش است.

در سال 2006 میلادی در حدود دو هزار مگاوات برق از طریق سلول‌های خورشیدی تولید شد و هم‌اکنون آلمانی‌ها مصرف‌کنندگان پر و پا قرص سلول‌های خورشیدی هستند.

اصلی‌ترین منابع تولید انرژی‌های تجدیدشونده به طور مستقیم یا غیر مستقیم از خورشید نیرو می‌گیرند. این گوی بزرگ آتشین آسمان سالیان سال است که هیدورژن‌هایش را برای زندگی بشر می‌سوزاند.

اگر تا امروز این سوزاندن انرژی تنها به کار رشد گیاهان و جانوران و انسان و ... می آمد، چند سالی است که به شکل‌های مستقیم‌تری به کار تولید انرژی می‌آید.

انرژی باد و آب ساده‌ترین نوع انرژی‌های تجدیدشونده هستند که سالیان درازی است بشر از آنها استفاده می‌کند.

انرژی باد

نیروی باد در همه جای دنیا در دسترس است و هم‌اکنون در جهان با توجه به تکنولوژی‌های به کار رفته 74 هزار و 223 مگاوات برق از این راه تولید می‌شود.

کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال حاضر به صورت گسترده از این انرژی استفاده می‌کنند.

وزش باد می‌تواند سبب شود توربین‌های بادی به حرکت دربیایند. میزان انرژی تولید شده در این توربین‌ها به میزان باد و نوع توربین بستگی دارد.

اگر توربین‌ها در بلندی و دور از ساحل نصب شوند بهتر است.

حسن این انرژی به این است که تجدیدشونده است و هیچ گاز گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید کربن تولید نمی‌کند.

نیروی آب

توربین‌های آبی کتاب علوم دوره راهنمایی همان‌هایی هستند که در این روش برای تولید انرژی به کار می‌روند. اصولا ساختن سد برای به‌ خدمت گرفتن این نوع از انرژی است.

دانشمندان امروزه از انرژی موج هم استفاده می‌کنند.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

در راستای کاربرد مفاهیم پایدار و توسعه پایدار در معماری ، مبحث ”معماری پایدار“ یا

”معماری سبز“کوششی است برای حفظ محیط زیست ، آسایش برای انسانها.

ساختمانی که کمترین ناسازگاری و مغایرت را با محیط طبیعی پیرامون خود ودر

پهنه وسیع تر با منطقه و جهان دارد ، «ساختمان سبز» یا «پایدار» نامیده می شودکه

هدف از طراحی این ساختمان ها کاهش آسیب بر روی محیط ، منابع انرژی و طبیعت

است و شامل قوانین ذیل می باشد:

1. کاهش مصرف منابع غیر قابل تجدید

2. توسعه محیط طبیعی

3. حذف یا کاهش مصرف مواد سمی و یا آسیب رسان بر طبیعت، در صنعت ساختمان سازی

 

معماری سبز یا پایدار ،بیان کنندۀ نوعی نگرش به معماری است که بر چند نکته اساسی

اشاره دارد:

کیفیت گرایی

توجه به آینده

توجه به محیط

که نشانگر این مطلب است که معماری پایدار دارای مفاهیم عمیقی است که پیوند

دهنده انسان، طبیعت و معماری است.

.

.

.

تو این تاپیک قصد معرفی نمونه های معماری پایدار رو داریم.

 

لینک به دیدگاه

برج اس بی اف

معمار:هانس هلین اهل وین

مکان: شنژن چین

نوع بنا:ساختمان اداری

 

برج "اس بی اف"به مناطق متناوب تقسیم شده است که هر منطقه به شش

طبقه با نمای شیشه ای با صفحات یکسان و صیقلی و تراس هایی با پلان

های نامنظم تقسیم شده است. این طرح تا انتهای برج تکرار می شود.

ورودی، مرکز تجاری و رستوران در ساختمانی اطراف پایه ی برج طراحی

شده. این برج یک موقعیت استراتژیک دربین بافت شهری دارد. محور اصلی

شمالی- جنوبی این برج در مجاورت سالن شهر، در خیابان شن نان قرار

گرفته و دارای یک موقعیت عالی در مرکز این منطقه در شن نان میباشد،

جایی که سازمان بورس در میان آن قرار دارد. در واقع ساختمان برج "اس بی اف"

به دلیل متفاوت بودن و طراحی به یادماندنی خود نه تنها در تضاد با ساختمان

بورس بلکه در تضاد با هر ساختمان بلند مرتبه ای در همسایگی خود است.

منطقه ورودی، سالن عمومی تجاری و رستوران شیک در دامنه ی برج، جایی

که پایه ی برج شکل گرفته، واقع شده اند. ساختمان برج مانند یک تندیس

مرتفع با تلفیقی ازباغ های عمودی افراشته شده که ظاهری متفاوت و

یکپارچه به معماری ساختمان داده است. برج "اس بی اف" بطور عمودی

دارای یک ساختار لایه لایه است. دو منطقه ی متناوب از 5 تا 6 طبقه که هر

کدام متناوباً 3 تا 4 بار تکرار می شوند. یک منطقه شامل 6 طبقه ی یکسان با

یک محیط بیرونی مربع شکل می باشد. اما منطقه ی دیگر که شامل 5 طبقه

است کاملاً پیچیده به نظر می رسد.

هر طبقه به طور انفرادی، ظاهری متفاوت و خیالی به همراه گیاهان متراکم دارد.

ظاهر بیرونی چند منظوره و انعطاف پذیر این باغچه ها از دیگر مزایای آنهاست

که میتواند به راحتی پاسخگوی شرایط فردی باشد.

ورودی اصلی برج در شمال این ساختمان و ورودی پارکینگ توسط رمپی در

شمال غربی است که دسترسی به خیابان در جبهه ی غربی را دارد. در

مجاورت سالن تجاری، لابی ورودی با ابعاد و فاصله های شگفت انگیز و

موقعیت های حجمی جالب قرار دارد. مواد استفاده شده در آن، سطوح

زیبایی از سنگ، چوب، شیشه و فلزات است.

 

i517623_farabita694c03f53afe40d73f6466f2b41ab6228ed91b422.bmpkdoh6pl5p939q9wy2vhe.bmp

 

هر طبقه به طور انفرادی، ظاهری متفاوت و خیالی به همراه گیاهان متراکم دارد.

ظاهر بیرونی چند منظوره و انعطاف پذیر این باغچه ها از دیگر مزایای آنهاست

که می تواند به راحتی پاسخگوی شرایط فردی باشد.

 

i517624_oibmp.bmp

r990kki2u3pxdeq6jwpf.bmp

در واقع ساختمان برج "اس بی اف"به دلیل متفاوت بودن و طراحی به یادماندنی خود

نه تنها در تضاد با ساختمان بورس بلکه در تضاد با هر ساختمان بلند مرتبه ای در همسایگی خود است.

 

i517618_44.bmp

dm1ri8c5jdaag8f9k2nt.bmp

i517619_55.bmp

 

esgpmo6uiw28tpcgcdyb.bmp

 

پلان ساختمان برج یک مربع ساده 45 متر در 45 متر با 200 متر ارتفاع و دارای

42 طبقه است.

 

i517620_66.bmp8bz8cf3kkrhljyuxr355.bmp

 

سایت کلی و موقعیت بنادر سایت

 

 

3imgpgwx5i4txxpjuhac.bmp

 

 

xzu0p70rafc9f078x7oo.bmp

 

 

i517622_99.bmp

لینک به دیدگاه

نام پروژه:growing home

معمار:Mitchell Joachim

چند وقت پیش در سایت TED ایده ای توسط یک معمار مطرح شده بود ، مبنی بر اینکه میتوان

خانه هایی ساخت که قابل رشد باشند. در نگاه اول فکر کردم شاید باز منظور از این حرف کار

هایی باشد که معمارانی مانند کولهاس در کارهای خود انجام میدادند، ترکیب یک بنا با تکنولوژی

غیر معمول به کار رفته در آن برای مثال،پروژه ی House Life از این معمار – ، ولی واقعا” موضوع

خیلی خیلی جالب تر از این حرف ها بود.

 

i517712_terraform714331.jpgggt5cdi6f05pa13tpsdz.jpg

Mitchell Joachim، معماریست که این ایده را مطرح میکند، ایده ای که

growing homes نام گذاری شده و وقتی وی از رشد خانه ها حرف میزند،

منظورش دقیقا” رشد گیاه مانند است.

 

راهی که وی در این ارائه ی خود توضیح میدهد، به نوعی ترکیب معماری و

زیست شناسی است. با کمی جست و جو در اینترنت حتی میتوان ابعاد تازه

تری از این کارش را پیدا کرد : وی براساس تغییراتی که درسلولهای گیاهی

وحتی سلولهای زنده ی حیوانات داده به فرم هایی دست پیدا کرده که

میتواند به عنوان پوسته های خانه مانند کار کند.

 

i517709_khanesabz04.jpg

upcp5bkoyjvq0lqgo5pm.jpg

 

به گفته ی خود وی با این روش به راحتی و با کمترین هزینه میتوان شهر

هایی درست کرد که سرتاسر سبز باشد و کمترین دخالت را در محیط

طبیعی داشته باشند، چرا که این خانه ها خود جزیی از محیط طبیعی

محسوب میشوند. حتی شاید این کار به ایجاد چنین شهرهایی هم نکشد،

ولی نیمکت هایی را تصور کنید که ریشه در زمین داشته باشند و در عین

درخت بودن فضای نشستن شما را نیز فراهم کنند. حتی در این مقیاس هم

این کار فوق العاده به نطر میرسد.

 

در ادامه وی از اوج کار استودیوی خود میگوید : مقطع دیواری که با استفاده از

تغییرات در سلول خوک به دست آورده، دیواری که عایق هایش چربی ها و

پرده هایش مژه های طبیعیست! کمی منزجر کننده، ولی بی نهایت جالب.

 

 

سال هاست که بحث انرژی و معماری سبز بر سر زبان هاست و کشور

هایی که واقعا” این نیاز را حس کرده اند، به طور جدی مشغول کار بر روی

این نوع از معماری هستند. برای مثال شاید نصفی از مسابقات معماری که

برای دانشجویان و شرکت های معماری به صورت جهانی ارائه میشود در باره

ی طراحی خانه های سبزاست – که پر واضح است ما در این موضوع کاملا”

عقب افتاده ایم –،ولیایدهایکه این معمار مطرح کرده شاید انقلابی در این نوع

معماری محسوب شود.

 

 

7zy61l8nr6qceysxsx6g.jpg

i517706_FabTreeTopsA1708349.jpg

لینک به دیدگاه

برج های لاس وگاس

 

در شهری مملو از ساختمانهای عجیب ایجاد یک معماری مدرن کاریست بس مشکل.

اما برجهای انحرافی هلموت جان که در لیست شش ساختمانی قرار دارد که

موفق به اخذ LEED GOLD شده اند کاریست متمایز با دیگر سازه ها.

یک گزارشگر در شرح جالبی این برجها را به دو مست تشبیه کرده که در

حال تلو تلو خوردن هستند.

اماجان در تشریح برج هایش می گوید:

ما در واقع ایده خود را نه برای ایجاد یک تم خاص بلکه از کلاه مایل مرسوم

در فرهنگ مردم این ناحیه گرفتیم.چرا که معماری باید بر اساس موقعیتهای

شهری،راندمان مناسب،شیک و ساده بودن،بهبود تکنیکی و صلاحدیدهای

محیطی انجام گیرد.

 

در نمای شرق،جنوب و غرب برجها صفحات خورشیدی زرد رنگی قرار دارند که

باعث کاهش اشعه خورشید شده و شرایط مطلوبی را برای ساکنان محیا

می کند.حدود 50 درصد از شیشه های استفاده شده در ساختمان نیزاز

شیشه های روکش دار می باشد تا اثرات تابش را کم کند. تمامی انرژی

های لازم در این برج از یک سیستم مبدل چندگانه گاز طبیعی تامین می گردد

تا انرژی مصرفی را کاهش داده و شامل ابزار با راندمان بالا از سیستم نورو

مکانیک و سیستم HVAC و سیستم مانیتورینگ پیشرفته وبرنامه ریزی

بازیافت و فراوری مجدد انرژی ها بوده و دارای راندمان بالا در مصرف آب می باشد.

در آخرباید گفت این خصوصیات به همراه مدیریت برترباعث اخذ گواهی طلایی

LEED Goldشده است.

 

i517828_5256342614446585400002010452385411.jpg

d9tqo1al9upfhs55afox.jpg

 

 

 

mewb7ji1qyo6m8qw72qa.jpg

 

i517827_5256342614444455712502010242355711.jpg

 

 

 

منبع:http://www.etoood.com

لینک به دیدگاه

ابر منشوری

معماران متیو جانسون و جیسون لوگان

مکان:ابوظبی

 

 

معماران متیو جانسون و جیسون لوگان، پروژه "ابر منشوری Prism Cloud "را

برای مسابقه the Land Art Generator در نزدیکی ابوظبی طراحی کردند .

این یک ساختار کابل-شبکه است که بر روی کویر شناور خواهد بود و در

همان زمان تولید انرژی می کند که باعث شکست یا انکسار نور می شود .

ابر منشوری بر بالای کویر شناور بوده و متناوبأ سایه ها و طیف نور را بر روی

سطح خود پخش می کند و خواستار توجه به عناصر جوی است که ممکن

است در غیر این صورت از نظر دور بماند . در بافت خالی یک کویر ، ابر

منشوری ، یک احساس تجربی به وجود می آورد . نور توسط شکاف و تقسیم

منشوری به رنگهای مختلف ، قابل رؤیت می شود . آسمان و ماسه در واحه

ای تجربی ساخته شده از بتن ، درست شده که به عنوان نقطه کانونی و

ساختار برای سایبان عمل می کند . سایبان نیز انرژی خورشیدی را از طریق

آرایه خود از باطری های فتوولتائیک مهار می کند . پروژه ، زیبایی را در در

طبیعت فوق العاده چشم انداز می بیند و تأثیرات خود را تقویت می کند .

کیفیت عنصری سایت در نقطه ای متمرکز می شود که کویر ، آب را در زیر

آسمان گسترده دیدار می کند . این اثر نیز می تواند به عنوان یک نوع چراغ

دریایی عمل کند .

 

i517877_481634250150416435000201011064311.jpg

0ed2kai0o5hmmcqmlh84.jpg

 

 

oyrf1gle9sa57txmcjm0.jpg

 

 

vkuh50i9d9njeioh767b.jpg

 

 

99fjvhl5cg3xtfbvw7ae.jpg

 

 

bf4fc3i7bwjtpcl8zz9j.jpg

 

 

1bi8owk1k0urhdn5069l.jpg

 

i517878_481634250151059872500201051098711.jpg

منبع:http://www.etoood.com/

i517879_481634250151540185000201054101811.jpg

 

i517880_4816342501505836225002010181036211.jpg

 

 

 

i517882_4816342501508820600002010481020611.jpg

لینک به دیدگاه

رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

این برج مفهومی برای تایوان و توسط شرکت های رومانیایی : آپگرید استودیو

Upgrade Studio ، دی اس بی ای DSBA و میهایی کرسیون Mihai Carciun

در آمریکا ، با ویژگی عرشه های رصد شناور در بالا و پایین برج به وسیله بالن

های هلیوم طراحی شده است .

این پروژه برندۀ مسابقه بین المللی برج مفهومی تایوان می باشد و یک موزه

، مرکز اطلاعات ، دفاتر ، مرکز کنفرانس و رستوران را در خود جای میدهد .

 

بیرون زدگی های بدنه خارجی، 50 تا 80 نفر را در خود جای می دهد و

حرکت آنها به سمت بالا و پایین برج ، توسط یک میدان مغناطیسی قوی

کنترل می شود . ایده طرح ، از جغرافیای بصری تایوان که یک جزیره شبیه به

برگ است، شروع شده و به یک درخت تکنولوژیکی توسعه داده می شود ،

که شامل : طراحی 8 برگ فضایی ( هشت عدد خوش یمن در فرهنگ محلی

آن منطقه است ) در فرم آسانسورهای بالن شکل که به نرمی از تنۀ این

درخت و با هدف ارائه عرشه های رصد یا مهتابی به بالا و پایین حرکت میکنند

. این بالن ها از مواد سبک وزن ساخته و در آخرین نسا از نوع های غشایی

پیچیده شده اند ( اقتباس از صنعت هواپیما و PTFE )

 

i517984_5166342593891032333862010502132311.jpgvlvgwklr07djkrsfxkq2.jpg

 

i517985_5166342593932449521362010442149511.jpg

 

i517987_5166342593929857333862010182157311.gif5vqdb9nh12v0hrzbkqtu.jpg

 

i517988_5166342593927893271362010582193211.gif

 

4l1ida4aadw58znskwb1.jpg

i517989_5166342593926097958862010402197911.gif

 

kdh4s7l6iuguxchi5l5r.jpg

i517990_5166342593923819833862010182119811.gif

 

i517991_5166342593921119833862010512119811.jpg1gx6zbgrj9rk3j427bhg.jpg

 

i517992_5166342593917054208862010102154211.jpg

qfhrp0qcymbfmskslvxg.gif

 

i517993_5166342593911883896362010182183811.gif

8nysptewehnt0xa7fwxn.gif

i517994_5166342593907955771362010392155711.jpg

 

xdbgnpepvqj5rsfnj6hb.jpg

i517995_5166342593902951083862010492151011.gif

 

5831e6teusa3fu5x1yqe.jpg

i517996_5166342593893416708862010142116711.jpg

 

7x5wk60tdu5rvsmyku3q.gif

i517997_5166342593894921396362010292121311.jpg

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

شهر پایدار "مصدر"

طراح:گروه ال ای وی ای LAVA

 

بهزیستی آینده شهرهای سراسر جهان ، بستگی به توانایی مردم برای توسعه و یکپارچه

سازی فناوری سازگار با محیط زیست دارد . گروه ال ای وی ای LAVA ، "شهر مصدر

Masdar City" را به عنوان شهری از آینده طراحی کرده اند ، که در صدر یکپارچه سازی

تکنولوژی پایدار در طراحی معماری مدرن قرار دارد . رم ، آتن ، فلورانس ، بزرگترین شهرهای

تاریخی ، همگی دارای پلازا و فروم بودند ، جایی که در آن زندگی ، ارزش ها ، آرمان ها و تصور

جمعیت نمو می کند . به همان شکل ، مرکز مصدر باید یک دیدگاه شمایلی و یادمانی باشد تا

توجه جهانی را به فن آوری پایدار جلب کند . ما طرح مصدر را به عنوان "واحه ای از آینده" می

بینیم :

یک محیط منطبق ، فعال ، قابل تنفس و زندگی ؛ تحریک شده توسط تعامل اجتماعی مردم به

همراه در نظر گرفتن استفاده و مزایای فن آوری سازگار با محیط زیست . از این رو پیشنهاد

طراحی ما ، تمرکز بر روی تحویل 3 مسئله کلیدی بود : 1.عملکرد – برای نشان دادنِ استفاده و

مزایای تکنولوژی پایدار در یک فضای معماری مدرن ، پویا و یادمانی. 2.فعال سازی- برای فعال

کردن و یا راه انداختن تکنولوژی پایدار مطابق با نیازهای عملکردی این محیط ، 24 ساعت

شبانه روز و 365 روز سال. 3.تعامل – به منظور تشویق و تحریک یک پویایی اجتماعی که در آن

زندگی ، ارزش ها ، آرمان ها و تصورات جمعیتِ مصدر تحول و نمو می یابد . "واحه ای از آینده"

، تکنولوژی پایدار در یک محیط معماری کاربر پسند را نشان می دهد – استفاده انطاف پذیر از

فضا ، آسایش فضای باز و سرپوشیده و عملکرد مطلوب . ایده های طراحی مهندسی و محیط

زیستی زیر ، برای به حداقل رساندن مصرف انرژی در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته :

سطوح درخشنده ، حرکت و جریان هوا که مکمل های الگوهای باد طبیعی هستند ، جرم

حرارتی و PCM ، صفحه های خنک کننده و پانل های LUNA ، سایه اندازی سطوح خارجی

اطراف پلازا و ... . طراحی پایدار ما و فلسفه مهندسی ، "تصور آینده" را با "واقعیت علمی و

قابل دسترس" متعادل می کند . هدف ما ایجاد شرکت انرژی ابوظبی با کمترین اثرات کربنی

ممکن است و در عین حال حفظ بالاترین سطح تجربه کاربر در یک زیست پذیری قابل امکان از

معماری مقرون به صرفه .

 

i518118_487634251676490341250201029123411.jpgw2cu60256hhxxiehrgin.jpg

 

i518119_487634251678615810000201011258111.jpg

m3zboyfgiwyjgpvqgelx.jpg

 

i518120_4876342516743458100002010541258111.jpg

 

jkmhqflieeovljli09vj.jpg

i518121_4876342516746822162502010281222111.jpg

 

uvqcv5yxo66mx25vi9ts.jpg

i518122_4876342516749061225002010501261211.jpg

 

eu9joxgmhcxc5tgs0ysr.jpg

i518123_4876342516751679975002010161279911.jpg

 

nwmgmirwf9it8b2wclkw.jpg

i518124_4876342516754440912502010441240911.jpg

 

i518125_4876342516758819037502010281219011.jpglhpj5k1gw8c8k7znk9jt.jpg

 

l87c73d66vxzke5qa37x.jpg

i518126_4876342516770181537502010211281511.jpg

 

 

i518127_4876342516776817475002010281217411.jpgvkqyfw6pyr5br55vfrkv.jpg

 

 

i518128_4876342516778945600002010491245611.jpg

 

 

i518129_4876342516781876850002010181276811.jpg

 

 

i518130_4876342516783273725002010321273711.jpg

 

 

i518131_4876342516784659662502010461259611.jpg

 

 

منبع:http://www.etoood.com/

لینک به دیدگاه

پی اس وانعبور از مرزهای رایج معماری با سیاست نور و مصالح:

 

شرکت معماری ایستُن+کُمب که بر نوآوری متریال تمرکز دارد ، برای مسابقه

پی.اس.وان 2010 P.S.1 ، پیشنهاد به بررسی اساسی عملکردهای

فرهنگی و زیست محیطی بافت های بیرونی پلی کربنات دارد. پلی کربنات

یک متریال ساختمانی، با وزن و مقاومت بالا است که به صورت پایدار تولید

شده و 100% تجدید پذیر می باشد ، که 80% وزن آن معادل شیشه است .

استفاده معماری نیروهای پلی کربنات ، هم از طریق مقاومت بالای آنهاست

و هم از طریق وزن های فرانوری ، به صورت یکسری تیغه در یک پوسته

مشبک و متصل به همِ سازه ای . سازماندهی هندسی ساختار ، یک سطح

پنجره دار ایجاد کرده که به تولید میدان بصری موجدارمنجر می گردد. با

استفاده از این نوآوری ، قدرت روایت خواص مصالح آشکار می شود و توجه به

وضعیت پایه معماری به عنوان یک فضای محلی موثر از طریق بارزه های

مصالح مورد استفاده باز می گردد . این طرح ، در درجه اول یک ساختار زیست

محیطی است و بر اساس تولید یک سطح شفاف طراحی شده است که

محدوده و دهانه بالا و ضخامت ها، به صورت محلی ، مقیاس های متعددی از

فضای سکونت ( هم جمعی و هم خصوصی ) را ارائه می دهد . این چیدمان

هم محیط های مرطوب و ملایم و هم فضاهای نورانی تولید می کند که توسط

نور ، به صورت پویا شناور است . این طرح ، چشم اندازی از نور ، رنگ و

محدوده طبیعی شرح می دهد که یک فضای موقت برای تفکر و اشغال

جمعی ایجاد می کند.

 

i518235_510634256837425275000201021852711.jpg

kqbp5hx50mwfdd8z2nf2.jpg

i518236_510634256838720118750201012181111.jpg

 

i518237_5106342568364473062502010241873011.jpg

y09l6h4hoy3a9g7rtqyr.jpg

 

i518238_5106342568377046500002010301846511.jpg

zvdjkr8nxuz5u1gzh6mx.jpg

 

i518239_5106342568382093375002010201893311.jpg

86znret68jfpf0osahqr.jpg

 

i518240_5106342568391960562502010591860511.jpg

sxttimrxj564hjbnvhj5.jpg

 

 

62pcuhicdgcbmv1kl7ss.jpg

 

 

 

منبع:http://www.etoood.com/

لینک به دیدگاه

میلان استیدت کرون 2030طرحی برای حمایت از جمعیت رو به رشد

طراح: معماران استودیو شیفت Studio Shift

 

 

پروژه معماران استودیو شیفت Studio Shift یکی از 12 طرح پیشنهادی است

که ، یک راه حل مفهومی برای تراکم جمعیت میلان ارائه می دهد . طرح ها ،

نیازمند تزریق 25000 ساکن به بافت شهری میلان بودند ، و بر اساس

پیشنهاد استودیو شیفت ، این تغییر شکل و افزایش جمعیت ، بر روی

زیرساخت های موجود و رفاه اقتصادی و اجتماعی جمعیت تأثیرگزار است .

 

استراتژی جامع آنها ، ایجاد یک جامعه خودکفا بود و شخصی که به دنبال

یکپارچگی فیزیکی و برنامه ای با شهر موجود است. با افزایش جمعیت ،

مناطق مسئولِ تولید مواد غذایی کشور در ایتالیا، با افزایش تقاضا روبه رو

خواهند شد ، در عین حال ، از میزان زمین های زراعی کاسته می شود.

 

پروژه استودیو شیفت-Milano Stadt Krone - یک طرح کشاورزیِ زاویه دار و

برجسته ایجاد کرده است که کشتزار و زمین زراعی لازم را فراهم می کند .

 

این سطوحِ قابلِ زرع، از رشد گونه های مختلف گیاهی حمایت می کنند.

محصولاتی که در شرایط خاک خشک رشد می کنند در سطوح بالاتر و آنهایی

که به شرایط مرطوب نیاز دارند، در مناطق پایین تر قرار می گیرند . یک

سیستم حرکتیِ مکانیکیِ یکپارچه ، به کارگران اجازه میدهد تا در مسیر

شبکۀ ریلی، عبور کرده و به راحتی محصولات را برداشت کنند. ویژگی های

مناطق مسکونی، بسته به موقعیت آنها در امتداد سطوح کشاورزی متنوع

است .

در سمت جنوب، آپارتمان های حیاط دار درج شده اند ، در حالی که آپارتمان

های رو به شمال از یک مدل و تناسب منظم در موزاییک های شیشه ای

لعاب دار و بزرگ تشکیل شده اند . فضای عمومی در یک محیط خالی ایجاد

شده و این پیازای ِ چند سطحیِ فرورفته، به یک خط راه آهن پیشنهادی ،

دفاتر جدید ، برنامه های تجاری و موزه در لبه شمالی سایت، و ساختمان

های جدید ورزشی در غرب و بافت شهری موجود در شرق ، متصل می شود.

 

 

i518319_4296342378181769875002010172769810.jpg5pcfcjdp1musytwo2qzn.jpg

 

i518320_4296342378191163625002010512763610.jpg

 

a3c5g9ntzfd1t6y3az6u.jpg

i518321_4296342378197330812502010532730810.jpg

 

7tkuo3v5k0nocqtzc2rw.jpg

i518322_4296342378184349562502010432749510.jpg

 

 

i518323_4296342378201360500002010332760510.jpgv3ixrv3toh1vgmq5qw80.jpg

 

i518324_429634237818666050000201062760510.jpg

 

 

i518325_429634237820730581250201033275810.jpg4xqa17oou5s8sfl51djk.jpg

 

i518326_429634237820428862500201022788610.jpg

 

 

 

tcv1abv6s8pp58d327pz.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:http://www.etoood.com/

لینک به دیدگاه

بیست پروژه برای نسل اینده

بیست پروژه برای نسل اینده ـ هستی و طبیعت بیست مهندس معمار برای ساخت 20 ویلا تعریف

شده تحت شمول بیست پروژه ی نسل اینده در تایوان انتخاب شدند . اولین پروژه های این

مجموعه که شامل اثاری از کنگو کوما، ام وی ار دی وی و جولین دی اسمیت می باشد به تازگی

منتشر شده اند این 20 ویلا در سواحل شمالی منطقه ی بین المللی سنیک در تایوان ساخته

خواهند شد و هدف استراتژیک از ساخت ان ها کشف رابطه بین مکان های زیستی و طبیعت می باشد.

این منطقه در 50 کیلومتری تایپه قرار دارد، محوطه ایی که طرح های نهایی اخیرا در ان جا معرفی شده اند.

معمارانی که برای این پروژه انتخاب شدند؛ شامل ده معمار از تایوان و ده معمار از دیگر نقاط جهان،

هر کدام از پیش زمینه ایی متفاوت برخوردارند. اتووود پیش از این یکی از پروژه های این مجموعه

را معرفی کرده است.

 

i518366_4936342559405149625002010111749611.jpg87byyn0e70es17gv029t.jpg

 

i518367_4936342559409460562502010541760511.jpg

0tbz8yup525j7jsxe3rn.jpg

i518368_4936342559414254312502010421754311.jpg

 

i518369_4936342559418237125002010221737111.jpgoeblz0rrbdu1zgbrthmk.jpg

 

i518370_4936342559421673062502010561773011.jpg

xbj331l9qi5xye5g1yzj.jpg

 

 

za9uirsb88es2yahb268.jpg

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برج هرست (Hearst tower)

معمار :سر نورمن فاستر

مکان:نیویورک

 

اين ساختمان درنيويورك قراردارد كه توسط نورمن فاستر، معمار بسيارمعروف،

طراحي شده و نمونه‌اي بارز از يك بناي پايداراست.

 

معمار با انتخاب طرحي منحصر بفرد براي اين بنا، موجب كاهش 20 درصدي فولاد

مصرفي در ساخت آن شده است. همچنين، ساختمان مجهز به سنسورهاي

حساس به نور خورشيد براي تنظيم روشنايي لازم درفضاهاي داخلي است.

 

اين ساختمان به دليل اينكه دربيشتراوقات سال از هواي خارج از ساختمان به عنوان

تهويه مطبوع استفاده مي‌كند، 22 درصد دي‌اكسيدكربن كمتر ‌وارد هوا مي‌كند.

 

i518429_6a0120a633cf02970b0120a6a9e979970c800wi.jpg

samw4c51ykxex9ns0qas.jpg

i518430_hearstlight.jpg

 

11cmyuvqcvwuohuoqw6t.jpg

 

 

avn5ryhahv5zmv7eurx9.jpg

i518431_HearstTowerLobbyOctober2006.jpg

لینک به دیدگاه

ساختمان تخم مرغی سازگار با طبیعت در هند

کار ساخت این ساختمان اداری ۱۳ طبقه مدتی است که آغاز شده است و در

سال ۲۰۱۰ در مومبای هند به اتمام خواهد رسید.

 

این ساختمان به گونه ای طراحی شده است که بیشترین بهره را از انرژی

خورشیدی ببرد.

در آخرین طبقه ی این ساختمان باغی قرار دارد که بالای آن سقف ندارد و به

طور کلی می توان گفت این ساختمان بهترین مکان برای کار کردن است.

مانند اکثر ساختمان های اکولوژیک سقف این ساختمان نیز به شبکه های

خورشیدی و ژنراتور های بادی مجهز است.

 

i518452_egg1.jpgyimk0orro90i01nfvrza.jpg

 

 

i518453_egg3.jpg7nz524dlg2717qspsi16.jpg

 

 

i518454_egg4.jpgebwb5v6q9nq0cwifwalf.jpg

 

 

i518455_egg5.jpgqsksp8b8bxuhgd9xfc38.jpg

 

p8ag6wl7cg0ccp124xah.jpg

i518456_egg11.jpg

لینک به دیدگاه

دهکده هوایی سنگاپور:

 

یک دهکده هوایی زیبا توسط بلوکهای به هم چسبیده، بلوکها مانند پازل روی هم چیده شده اند

این مجتمع در کمربند سبز میانی سنگاپور قرار گرفته است.

این مجتمع توسط Ole Scheeren که یکی از همکاران شرکت می باشد در سال ۲۰۰۹ طراحی

شده است.

روابط فضائی پیچیده که با هماهنگی پیش بینی شده باعث ارتباط کل مجتمع میشود و شبکه

های گسترده مرتبط که با محیط طبیعی ترکیب شده اند.

از مزایای این بامها:

-گسترش فضای سبز در ارتفاعات

فضای سبز دور از وسایل نقلیه

گسترش سطح باغ بامها

ارتباط عالی هر دو فضایخصوصی و عمومی

بوجود آوردن دید و منظر عالی

 

 

i518523_singaporeresidentialcomplex.jpgcvs5gaaduhjhybt1hmrt.jpg

 

 

ivh3yr7jdc5xwy7wytwl.jpg

 

i518522_lcomplexoma0409092.jpg

yu7wjyy08gk4w2j1om9m.jpg

 

i518521_interlaceresidentialcomplexoma0409092.jpg

m89y0jt1zmfrm1himqw2.jpg

 

i518520_1252094161v8.jpg

 

n0z295qk1vjgon1zvg8i.jpg

i518519_1252093937v5inner.jpg

 

7li02ebyedf9l9lw7qhi.jpg

i518518_1252088743v20.jpg

 

 

 

w5pqhaom3nwkg7b8r2ak.jpg

i518517_1252088688masterplan9mr.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...