رفتن به مطلب

کمپانی bmw از گذشته تا بحال


ارسال های توصیه شده

اول از همه یه تاریخچه مختصر از BMW :

BMW AG

كوتاه شده از (Bayerische Motore Werke AG) يا در زبان انگليسي (Bavarian Motor Works AG) يك كمپاني مستقل آلمانی است، كه از توليد كنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. اين كمپانی صاحب كمپانيهاي رولس رویس(Rolls-Royce ) و ميني(MINI) است ، و سابق بر اين كمپاني روور(Rover) را نيز در اختيار داشته است

آغاز كار BMW در سال 1913 پس از ميلاد توسط كارل فردريش رپ (Karl Friedrich Rapp) در كشور آلمان است.

اين كمپاني در ابتدا موتور هواپيما توليد ميكرده و علامت اين كمپاني نيز نشان از ردي سفيد در پهناي آسمان دارد.

در سال 1916 كمپاني BMW دست به ساخت موتورهاي V12 براي امپراتوري استراليا-بلغارستان زد.

در سال 1917 كارل رپ از مدريت كنارگيري كرد و فرانتس جوزف پاپ (Franz Josef Popp ) از كارخانه داران استرالييايي جايگزين وي شد.

در سال 1918 كمپاني به نام BMW AG درآمد.

در سال 1919 BMW نخستين موتور موتورسيكلت خود را طراحي نمود كه در موتورسيكلتي به نام ويكتوريا ساخت يك كمپاني در نورمبرگ به كار رفت.

 

R31: اولين موتورسيكلت ساخت كمپاني BMWدر سال 1923 BMW نخستين موتور سيكلت خود را به نام R32 توليد نمود، R32 موتوري 500cc و هواخنك داشت.

 

BMW در سال 1927 نخستين خودروي سواري خود را توليد نمود.

 

اولین خودروی تولید شده توسط BMW :

wartburg motorwagen

این خودرو که اولین تولید شرکت هست طی سالهای 1898-1900 تولید می شد حجم موتوری برابر 479ccm داشت و قدرتی معادل 3.5 اسب بخار در 1100 دور در دقیقه ایجاد می کرد!

و جالب اینکه سرعت این ماشین 40-45 کیلومتر بر ساعت بود.وزن این اتومبیل فقط 315 کیلوگرم بود!

دومین خودروی ساخت BMW

Dixi 3/15 PS

این دومین ساخته ی BMW بود که با کمک شرکت ورشکسته ی Dixi انگلستان ساخته شد.

این خودرو در بین سالهای 1927-1929 تولید شد که وزنی معادل 440 کیلوگرم و موتور 748 سی سی خود قدرتی معادل 15 اسب بخار تولید می کرد!و حداکثر سرعت این ماشین به 75 کیلومتر بر ساعت می رسید.

محصول بعدی کمپانی معظم آلمانی BMW :

BMW Wartburg DA3

خودرویی که فقط 150 عدد از آن بین سالهای 1930تا 1931 تولید شد.

این خودرو یکی از اولین شاهکارهای BMW بود.

خودرویی 4 سیلندر با حجم دقیق 748.5 که قدرتی معادل 18 اسب بخار در 3500 دور در دقیقه تولید می کرد.

این ماشین 410 کیلویی می توانست به سرعت 90 کیلومتر در ساعت برسد.

AG"" زندگی خود را در مونیخ به عنوان یك تولید كننده موتورهای هوایی آغاز كرد و بعد از آن در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتورسیكلت كرد.

اولین محصول او موتور مدل R ۳۲ فروش بسیار موفقی داشته و این كمپانی بعدها به نام BMW معروف شد.در سال ۱۹۲۸ با به كار گیری Dixi كارخانه مدلهای گوناگونی تولید كرد.از جمله این اتومبیلها مدلهای BMW ۳ , BMW ۱۵ بودند.

در سال ۱۹۳۳ كمپانی با اطمینان از وضعیت مالی و پشتوانه علمی و عملی خود تصمیم به ساخت اتومبیلی با موتور ۶ سیلندر گرفته و نیز با ایجاد تغییراتی در شاسی آن دو محور چرخ ها را از هم بیشتر كرد.طی مدت كمتر از یك سال حجم موتور شش سیلندر به ۱۵۰۰CC افزایش یافت و در مدلهای جدیدی به نامهای Sport و Saloon به بازار عرضه شد.در سال ۱۹۳۵ حجم این موتور به ۲۰۰۰CC رسید

در سال ۱۹۳۶ بهترین اتومبیل این دهه یك ۳۲۶ قدرتمند به بازار عرضه شد.این اتومبیل دارای شاسی متفاوتی بود و به عنوان پدر اتومبیلهای دهه ۱۹۳۰ لقب گرفت.در سال ۱۹۳۷ مدل Sport دو نفره ۳۲۸ به اتومبیلی سریع در تمامی پیستهای اروپا تبدیل شده بود. در همین سال مدل كوپه ۳۲۷ به مرحله تولید انبوه رسید.ولی آخرین اتومبیل قبل از جنگ محصول سال ۱۹۳۹ یك مدل ۳۳۴ با حجم موتور ۳۵۰۰CC به تولید انبوه نرسید.

به دلیل بمباران كارخانه در شهر مونیخ, BMW بعد از جنگ دچار مشكلات بسیار جدی شده و ناچار به آلمان شرقی مقل مكان كرد.

در سال ۱۹۴۸ تولید موتورسیكلت مجددا آغاز شد.در سال ۱۹۵۲ با تولید مدل ۵۰۱Saloon تولید اتومبیل از سر گرفته شد.

تا سال ۱۹۶۴ اتومبیلهای این كمپانی تقریبا مشابه یكدیگر و دارای موتورهای شش سیلندر V۸ بودند.در سال ۱۹۵۵ یك مدل كوپه ۵۰۳S ساخنه شد.البته فروش این مدل به دلیل قیمت بالا با مشكلات زیادی روبرو بود و در نتیجه BMW شروع به نولید اتومبیلهای كوچكتری كرد.

مدل ۱۵۰۰Saloon محصول ۱۹۶۱ كه در اندازه متوسط تولید شده بود BMW را از ورشكستگی نجات داد.

این ابتكار ساخت یك سری از انومبیلهای ۴سیلندر را در دهه بعد به همراه داشت.با موتورهایی با قدرت ۸۰bhp برای مدل ۱۵۰۰ كه گاه تا ۱۷۰bhp برای محصولاتی مانند ۲۰۰۲Turbo افزایش مییافت.(وااای ۲۰۰۲ توریو )

این سری از اتومبیلها در مدلهای دو در , چهار در و كروك و بعد از سال ۱۸۷۱ در مدلهای هاچبك تولید شدند.

موفقیت در این سریها باعث شد تا كمپانی ظرفیت خود را بالا برد و در سال ۱۹۶۷ , ‌پص به همین منظور كارخانه Glas را خریداری كرد و پس از یك سال در این كارخانه مدل ۱۶۰۰GT را تولید كرد.

ضمنا خط تولید مدلهای كوپه بزرگ از سال ۱۹۶۵ به بعد ادامه داشت و مدلهای Bertone از این جمله بودند.

در سال ۱۹۶۸ تولید موتورهای شش سیلندر قوی مجددا شروع شد و حاصل آن اتومبیلهای Saloon بزرگ بود. در سال ۱۹۷۱ حجم موتورهای Saloon به ۳۲۰۰cc افزایش یافت.

BMW در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ فقط به بهتر كردن كیفیت تولیدات قبلی خود پرداخت و حاصل این تلاش سری ۳(تولید اتومبیلهای Saloon با اندازه متوسط) سری ۵ (اتومبیلهای Saloon در اندازه بزرگ) , سری ۷ (اتومبیلهای Saloon تشریفاتی و راحت) و سری ۶(اتومبیلهای كوپه Sport بزرگ) بود.

در سال ۱۹۷۸ تعدادی از این اتپمبیلها مانند كوپه M۱ با سرعتی در حدود ۲۶۰ كیلومتر در ساعت و كیفیت بسیار بالا به بازار عرضه شد كه نشانه پیشرفت بسیار در صنعت اتومبیلهای Sport بود.

انگیزه پیروزی در مسابقات فرمولا ۱ باعث شد تا BMW مدلهای M ام (M۳ , M۵ , M۵۳۵i , M۶۳۵ Csi) را توسط بخش سازنده اتومبیلهای Sport تولید كند.

بخش تكنیكی BMW تصمیم به رقابت با بخش تپلید كننده اتومبیلهای مسابقه ای گرفت و حاصل این رقابت تولید اتومبیلهای Sport دو سرنشینه Z۱ بود كه در سال ۱۹۸۹ به بازار عرضه شد.از جمله دیگر محصولات این رقابت مدلهای ۳۲۸ و ۵۰۷ و ۳۲۵i -با قدرت ۱۷۰hbp و موتوری شش سیلندر و ۲۵۰۰cc - می باشد.

یكی از مهمترین اقدامات BMW در سالهای اخیر ایجاد دگرگونی در سری های گذشته ۸,۷,۶,۵,۳ و تبدیل آنها به اتومبیل هایی مطابق با استانداردهای امروزی است كه از جمله این اتومبیلها می توان به مدل های ۷۵۰iL از سری ۷ اشاره كرد كه دارای موتور V۱۲ با قدرت ۳۰۰hbp و حجم موتور ۵۰۰۰CC می باشد. این مدل از اتومبیلهایی بود كه نظر تمام تاجران اتومبیل را به خود جلب نمود.

مدل كوپه دو سرنشینه ۸۵۰i یكی از اتومبیلهای Sport است كه بر روی كیلومتر شمار آن سرعت ۲۵۰ كیلومتر در ساعت خود نمایی میكند در حالیكه اتومبیل ظرفیت ۲۷۴ كیلومتر در ساعت را نیز دارد.این مدل برتری تكنیكی بالایی نسبت به بنز پیدا كند .

اتومبیل بعدی BMW 3/20 PS

این اولین خودروی BMW بود که موتور همین شرکت رو آن نصب شد این خودرو با همکاری شرکت دایملر ساخته شد که نیروی تولیدی از موتور آن به چرخهای جلو منتقل می شد

این خودرو در بین سالهای 1932-1934 ساخته می شد که موتور 4 سیلندر آن دارای حجمی معادل 782 سی سی بود که 20 اسب بخار قدرت آن بود

این ماشین 650 کیلویی می توانست به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برسد

BMW 303

اولین خودروی bmw که در طراحی جلوپنجره آن رگه هایی از طراحی کنونی و معروف bmw به چشم میخورد و همچنین اولین خودروی 6 سیلندر bmw بود.موتور 6 سیلندر این خودرو کوچکترین موتور 6 سیلندر جهان بود که bmw آنرا طراحی کرد .

این خودرو در سالهای 1933 و 1934 تولید میشد و موتور 6 سیلندر آن می توانست 30 اسب بخار در دور موتور 4000 تولید کند و به حداکثر سرعت 90 کیلومتر برسدوزن این خودرو 820 کیلوگرم بود.

 

منبع:موتور اسپرت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...