رفتن به مطلب

مشکلات بازار تلفن همراه نیاز به تصمیم منطقی دارند


ارسال های توصیه شده

مشکلات بازار تلفن همراه نیاز به تصمیم منطقی دارند

 

 

موبنا- یک کارشناس حوزه بازار تلفن همراه معتقد است که مسئولان دولتی می توانند با تصمیم منطقی کاهش تعرفه واردات این کالا و نظارت برعرضه کالاهای قاچاق مشکلات پیش روی این بازار پرهیاهو را برطرف کنند.

 

 

"مرتضی خراسانی" در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در پی تصویب کاهش تعرفه فعلی فعالیت نمایندگان رسمی افزایش می یابد و بر همین اساس عرضه انواع گوشی های گارانتی دار در بازار نیز گسترش می یابد.

وی گفت: تغییر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه طی سه سال اخیر دستخوش تغییرات گوناگونی در کشور بوده که تا کنون تنها واردکنندگان رسمی و همچنین مصرف کنندگان متضرر اصلی این دستخوش ها بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: واردات این کالای پرمصرف با توجه به نرخ 25 درصدی تعرفه و افزایش ورود غیرقانونی گوشی به داخل کشور، توجیه اقتصادی ندارد و باید در نرخ تعرفه آن تجدیدنظر شود.

به گزارش موبنا، از سال 85 که تعرفه واردات تلفن همراه به بهانه حمایت از تولید داخلی از چهار درصد به 60 و سپس به 25 درصد رسید، بازار این کالای ارتباطی را در اختیار قاچاقچیان قرار گرفت.

به اعتقاد دست اندرکاران و کارشناسان ، هم اکنون در حدود 90 درصد سهم بازار گوشی تلفن همراه توسط فعالان غیرقانونی تامین می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...