رفتن به مطلب

آیا گوشی جدید گوگل بازار را به تسخیر درمی‌آورد؟


ارسال های توصیه شده

گوگل که با سیستم‌عامل آندروید خود سهم قابل توجهی در بازار موبایل تصاحب کرده، این هفته از گوشی همراه جدید خود، نکسوس.اس رونمایی کرد. این گوشی با همکاری سامسونگ ساخته شده و ماه آینده به بازار خواهد آمد

 

google.jpg

 

شرکت گوگل با عرضه گوشی موبایل Nexus S گام دوم را برای نفوذ در بازار تلفن همراه برداشت.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، این گوشی ساخت سامسونگ کم‌تر از 12 ماه بعد از عرضه Nexus One که توسط شرکت HTC ساخته شده بود به بازار خواهد آمد. نکسوس.اس از ماه آینده در کشورهای آمریکا و انگلستان عرضه خواهد شد.

 

این نخستین تلفن همراهی است که از آخرین نسخه سیستم‌عامل آندروید گوگل به نام Gingerbread بهره می‌گیرد و در آن سخت‌افزار جدید ارتباط نزدیک (NFC) به کار رفته است.

 

این فناوری وایرلس برد کوتاه به طور گسترده در کشورهایی مانند ژاپن استفاده می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد که از تلفن خود مانند یک بلیت مسافری استفاده کرده و پرداخت‌های کم‌هزینه را انجام دهند. کاربران هم‌چنین می‌توانند با استفاده از تلفن خود از هر تبلیغی اسکن گرفته و اطلاعات بیش‌تری در مورد آن محصول کسب کنند.

 

دیوید برک از بخش موبایل گوگل در این باره گفت: «NFC به شما اجازه می‌دهد اشیای هوشمند را بخوانید. این اشیا دارای تراشه‌های کوچکی هستند که وقتی تلفن همراه در نزدیکی آن‌ها قرار می‌گیرد فعال می‌شوند.

 

زمانی که تلفن به این تراشه نزدیک می‌شود، مدار آن انرژی کسب می‌کند و اطلاعات را به تلفن می‌فرستد. بنابراین شما می‌توانید تلفن خود را روی یک پوستر گرفته و فیلم تبلیغاتی آن را به طور خودکار تماشا کنید».

 

شاون کالینز مدیر شرکت تحقیقاتی CCS Insight در این باره گفت: «NFCها به سرعت در حال استفاده در تلفن‌های همراه هستند و به اعتقاد من فناوری سال 2011 نام خواهد گرفت. اکثر گوشی‌های بلک‌بری دارای این فناوری هستند و برخی از گوشی‌های سطح بالای نوکیا هم به زودی از این فناوری استفاده خواهند کرد. شاید آی‌فون‌ها هم به زودی از این فناوری بهره بگیرند».

 

نکسوس.اس اولین بار توسط اریک اشمیت رئیس شرکت گوگل در نمایشگاه web 2.0 سن‌فرانسیسکو معرفی شد. این گوشی لمسی که دارای حافظه 16 گیگابایتی است با همکاری سامسونگ ساخته شده و در اصل بخشی از خانواده گوشی‌ها و تبلت‌های خانواده Galaxy S است.

 

کارشناسان معتقدند این گوشی با دیگر تجهیزات پرطرفدار مانند نوکیا N8 ، بلک‌بری تورچ و Desire HD شرکت HTC رقابت خواهد کرد.

 

ادعا شده این گوشی برای اولین بار دارای صفحه نمایش 10 سانتی‌متری خمیده است و در پشت و جلوی خود به دوربین مجهز است. داخل آن از پردازنده‌ای معادل پردازنده به کار رفته در Nexus One استفاده شده، اما پهنای باند حافظه‌ آن افزایش یافته تا سرعت پاسخ سریع‌تری داشته باشد.

 

این گوشی دارای یک واسط کاربری جدید است که از سخت‌افزارهای جدید مانند ژیروسکوپ که برای بازی‌ها و تماس‌های اینترنتی استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب هر کس می‌تواند یک حساب VOIP داشته باشد و با استفاده از آن از طریق اینترنت تماس‌های تلفنی برقرار کند.

 

در این تلفن تاکید بیش‌تری روی کنترل صوتی شده است. در آمریکا یک چهارم جستجوهایی که روی تلفن‌های آندرویدی انجام می‌شود توسط صدا صورت می‌گیرد. این تلفن از نرم‌افزارهای فعلی استفاده می‌کند که به مردم اجازه می‌دهد با استفاه از صدای خود عملات جستجو و گشت و گذار در صفحات را انجام دهند.

 

مجموعه جدیدی از دستورات نیز به مردم اجازه می‌دهد پیام کوتاه و ای‌میل بفرستند، زنگ موبایل خود را تنظیم کنند و یا کارهای دیگر انجام دهند.این امکان در حال حاضر فقط در آمریکا در دسترس است، اما قرار است مدل‌های دیگری نیز ساخته شود تا از دیگر لهجه‌ها و زبان‌ها پشتیبانی کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...