رفتن به مطلب

فرار از دلفینها دلیل پرواز ماهی های پرنده


ارسال های توصیه شده

دانشمندان آمریکایی و کانادایی بسیار کنجکاوند که دریابند روند و دلیل تکامل بالها در ماهی های پرنده چه بوده است که آنها می توانند بر روی سطح دریا به راحتی پرواز کنند

 

m1.jpg

 

مطالعات پیشین نشان می دهند که این جانداران طی روند تکاملی به منظور سازگاری با محیط زیست از موجودی دو بال به موجودی چهار بال تبدیل شده اند و شکل گرفتن دو بال دیگر بر روی بدن آنها در بخش بطنی به پرواز آسانتر و سریعتر آنها کمک کرده است.

 

ماهی های پرنده چهار بال می توانند در مسیری به طول 400 متر نیز پرواز کنند و در عین حال می توانند از مسیر خود بازگشته و ارتفاع خود را تغییر دهند. این در حالی است که ماهی های دو بال مسافتهای کوتاهتری را پرواز کرده و معمولا مسیر حرکتی آنها خطی مستقیم و صاف است.

m2.jpg

 

محققان طی مطالعات خود گونه های متنوع تری از ماهی های پرنده نیز یافته اند که برای زندگی در شرایط خاص بالهای آنها بزرگتری از حد عادی رشد کرده اند. این تنوع گونه های زیستی نشاندهنده وجود الگوهای پیچیده تری از تکامل این ماهی هااست.

 

قدرت پرواز و یا به عبارتی دیگر شناور شدن در هوا بر فراز سطح آب دریا در واقع یک سازگاری دفاعی در برابر شکارچیانی مانند مرغهای دریایی، کوسه ها، ماهی های تن، و دلفینها است که معمولا در نزدیکی و یا بر روی سطح دریا در رفت و آمد و شکار هستند.

m3.jpg

 

بر اساس گزارش بی بی سی، محققان بر این باورند که پرواز ماهی های چهار بال می تواند نوعی سازگاری برای جلوگیری از رو به رو شدن با دلفینها باشد، زیرا دلفینها در تعقیب قربانیان خود بسیار فعال و پیگیر هستند و شاید در چنین شرایطی خروج سریع ماهی های پرنده بهترین راه فرار از میان گله ای از دلفینها یا دیگر ماهی های شکارچی باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...