رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نانو تکنولوژی در صنایع غذایی

 

2000_thum.jpeg&mode=250

۱۳:۰۱ (یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸)

یکی از مهمترین بخش های صنعت کشورها صنعت غذایی است که ارتباط تنگاتنگی با امنیت غذایی افراد جامعه دارد . افزایش جمعیت به همراه گسترش شهرنشینی وافزایش سطح درآمد سرانه نیاز به غذاهای فرایندی را روز به روز افزایش داده است . از این رو استفاده از فن آوری های نوین از جمله نانو تکنولوژی در این صنعت بسیار مورد توجه محافل علمی وصنعتی جهان قرار گرفته است .

این روش به لحاظ احتمال بهبود در کیفیت و مزه غذا و همچنین بخاطر صرفه جویی در عمل پخت و پز و بسته بندی آن و برتری در رعایت اصول ایمنی و حفظ غذا برای استفاده در دراز مدت بسیار مورد اهمیت جامعه صنایع غذایی جهان واقع شده است.

همچنین استفاده از این روش تولید غذاهایی را که میتوانند حامل دارو و مواد تکمیلی و ویتامینهای لازم برای افراد دیکه نیازمندیهای دارویی و یا ویتامینهای بخصوصی را دارند نیز بصورت بسیار موثر تر و ارزانتر امکانپذیر سازد.

با در نظر گرفتن اینکه امروزه در دنیای ما میلیونها نفر در اثر گرسنگی جان خود را از دست میدهند این مقوله بحثی بسیار قابل توجه در آمده و بصورت ایده ای جهانی از طرف صنایع غذایی دنیا دنبال میشود. بصورتی که در چند سال اخیر صنایع غذایی جهان میلیونها دلار در راه تحقیق و توسعه نانو تکنیک سرمایه گذاری نموده و تعدادی از بزرگترین کارخانجات محصولات غذایی مانند نستله و آلتریا و اچ جی هاینز و یونیلور از پیشگامان تحقق بخشیدن به این رویه تهیه مواد غذایی میباشند و صدها کارخانه کوچکتر دیگر نیز آنها را دنبال میکنند. اما با وجود فزونی مزایای استفاده از این روش در صنایع غذایی در مقایسه با سایر تکنیک ها هنوز باندازه کافی در مورد این رویه جنجال بر انگیز تبلیغاتی نمیشود. کارخانجاتی که عملا در تحقیق و توسعه نانوغذا سرمایه گذاری نموده و شدیدا این روش را در برنامه های دراز مدت خود مورد تائید قرارداده اند در ظاهر و در نظر عموم چیزی را نشان نمیدهند و مخفیانه به امور نانوغذا رسیدگی مینمایند. آگر شما به سایت های کرافت. نستله. هاینز. ویا آلتریا مراجعه نمائید و نظرشان را در مورد نانوغذا جویا شوید متوجه خواهید شد که در این مورد بخصوبص هیچگونه اظهار نظری نمیشود.

بادر نظر گرفتن آنکه دانستنی ها ی نانوتنیک در مورد سایر بخشها مانند لوازم آرایشی و دارویی بامواد غذایی همچنان از اهمیت مساوی برخوردارند اما عموما مردم در مورد غذای مصرفی خود بسیار حساس ترند و مقوله نانوغذاسئوال برانگیزتر بنظر میرسد.

بنا بر آخرین گزارشات مربوط به نانو تکنیک در کشاورزی و غذا. زمانیکه حتی در یکی از ارکان مورد استفاده در تولید غذا مثل کشت و یا تولید و یا روش تهیه یکی از عناصر ویا بسته بندی غذا از روش نانو استفاده شده باشد آن غذا نانوغذا محسوب میشود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

کیت تشخیصی کنسرو تقلبی ماهی در کشور ساخته شد

 

694_thum.jpeg&mode=250

۱۳:۰۹ (سه شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹)

کیت تشخیصی کنسرو تقلبی تن ماهی از نمونه واقعی، برای اولین بار در کشور، توسط عضو هیات علمی گروه ژنتیک دانشگاه شهرکرد طراحی و ساخته شد.

 

محمدرضا زارعیان، مسوول روابط عمومی دانشگاه با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: دکتر علی محمد احدی، عضو هیات علمی گروه ژنتیک دانشگاه شهرکرد، پس از چهار سال تحقیق و پژوهش موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیصی کنسرو تن ماهی تقلبی از نمونه‌ی واقعی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در صنعت تولید کنسرو تن ماهی، گوشت ماهی های مرغوب گونه های تن در شرایط خاص تا دماهای بسیار بالا حرارت می بیند و روندی را طی می کند که به دست آوردن DNA در حالت طبیعی بسیار محدود و مشکل خواهد بود. در عین حال در این صنعت برخی سودجویان اقدام به عرضه‌ کنسرو های تن ماهی تقلبی می‌کنند که آلوده به گوشت گونه های نامرغوب و حتی بسیار بی ارزش است.

 

زارعیان تصریح کرد: در این بررسی با مطالعه‌ دقیق میتوکندریایی گونه های بسیار نزدیک به ماهی تن شامل برخی بادبان ماهی ها، اسب ماهی ها و نیزه ماهی ها روشی برمبنای Nested-PCR طراحی شد که در یک مرحله و با دقتی بسیار بالاتر از روش های مرسوم قادر به شناسایی وجود گوشت گونه های نزدیک تقلبی و کم ارزش در گوشت تن ماهی پخته شده به شکل کنسرو است.

 

وی اظهار داشت: این طرح با همکاری موسسه استاندارد و همراهی مهندس مینا میری از سال 1385 آغاز و نتایج اولیه آن نیز در همان سال در همایش ملی صنایع غذایی در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر شد و در حال حاضر مراحل مقایسه و تایید خود را نیز طی کرده است.

 

ایسنا

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

۱۲:۰۹ (شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹)

2356_thum.jpeg&mode=250

 

از شیرینی پزی تا پیشگام شدن در ارائه فناوری های نو در صنعت شکلات سازی جهان

 

شرکت شکلات سازی«لینت اند اسپرانگلی» (Lindt & Sprüngli) سوئیس یکی از شرکت های بزرگ در صنعت شکلات و شیرینی جهان به شمار می رود که محصولاتش هم اکنون در بیش از 80 کشور جهان به فروش می رسد و رقم فروش سالانه این شرکت تقریبا یک میلیارد دلار برآورد شده است.

 

این شرکت سوئیسی کارخانه های مختلفی در خود سوئیس و کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش و آمریکا و همچنین شعبه های بزرگ فروش و پخش محصولات «لینت اند اسپرانگلی» در کشورهایی از جمله انگلستان، لهستان، اسپانیا، کانادا دارد، این برند معروف در بوینس آیرس آرژانتین، هنگ کنگ و دبی نیز دفتر فروش باز کرده است.

 

محصولات این شرکت سوئیسی به وسیله یک شبکه پخش جهانی در سر تاسر دنیا توزیع می شود.

 

آغاز امپراتوری شکلات های لینت اند اسپرانگلی

 

تاریخچه شرکت مشهور «لینت اند اسپرانگلی» از یک شیرینی پزی کوچک در شهر قدیمی زوریخ سوئیس اغاز می شود.

 

«دیوید اسپرانگلی»، موسس شرکت «لینت اند اسپرانگلی»، در ابتدا پسر بچه ای فقیر و بدون سرپرست بود که برای گذران زندگی خود سال های متمادی در شیرینی پزی های زوریخ شاگردی می کرد، وی دوره کار آموزی خود را در سال 1820 در یکی از معروف ترین شیرینی پزی های زوریخ آغاز کرد.

 

در سال 1836 زمانی که صاحب اصلی و پسر همان شیرینی پزی که دیوید در آن جا کار می کرد، از دنیا رفتند، همسر صاحب مغازه شیرینی پزی را به دیوید فروخت.

 

در مارس 1845 «دیوید اسپرانگلی» به همراه پسر 29 ساله اش «رادولف» (Rudolf) که دوره شیرینی پزی را در خارج از سوئیس گذرانده بود، کارخانه شکلات سازی خود را به نام «دیوید اسپرانگلی ا فیلز سوشیتات» ( David Sprungli et fils Societat) افتتاح کرد.

 

آن ها در ابتدا تولید شکلات های قالبی را در کارگاه کوچک خود واقع در یک ساختمان قدیمی آغاز کردند، در این کارگاه دو ماشین شکلات سازی دستی وجود داشت که یکی از این ماشین ها مخصوص حرارت دادن و دیگری برای خرد کردن قالب های شکلاتی بود.

 

اما پس از مدت کوتاهی کارگاه آن ها و حجم شکلات هایی که در آن جا تولید می شد، پاسخ گوی نیازهای مشتریان نبود، شکلات های اسپرانگلی بر اساس یک دستور پخت جدید ایتالیایی تهیه می شدند.

 

در نتیجه آن ها کارخانه خود را در سال 1847 به مکانی در منطقه «هورگن» (Horgen) در بخش انتهایی دریاچه زوریخ منتقل کردند.

 

از آن پس اسپرانگلی یک سری ماشین آلات جدید و یک ماشین فرآوری دانه های کاکائو خریداری کرد، تا جایی که شمار کارگران کارگاه دیوید به 10 نفر افؤایش یافت.

 

جدا کردن سنگ ها و ذرات موجود در دانه های کاکائو از وظایف این کارگران به شمار می رفت، زیرا هنگام حمل این دانه ها از بنادر هلند به زوریخ، سنگ ریزه و ذرات زیادی وارد دانه ها می شد.

 

 

 

در سال 1859 دومین شیرینی فروشی و کافی شاپ متعلق به شرکت اسپرانگلی در شهر زوریخ افتتاح شد، بسیاری از مردم که برای آماده شدن بسته های شکلات خود انتظار می کشیدند، با نشستن بر روی نیمکت های سنگی این کافی شاپ و نوشیدن قهوه و شکلات های مایع گذران وقت می کردند.

 

محصولات متنوع کارخانه شکلات سازی اسپرانگلی در بین سال های 1860 تا 1880 میلادی شامل مجموعه ای از 20قالب شکلاتی با کیفیت های مختلف از «اکونومیک» (Economique) تا «شوکولات دو کریمر» (Chocolat du Cremier ) بود.

 

نسل دوم شکلات های اسپرانگلی به همراه توسعه فعالیت های این شرکت در سال 1862 میلادی دیوید اسپرانگلی در سن 86 سالگی از دنیا رفت و رادولف مدیریت این تشکیلات را پس از پدرش به عهده گرفت.

 

پس از ساخته شدن یک بلوار جدید در نزدیکی دومین مغازه فروش محصولات اسپرانگلی، بازار فروش این مغازه بیش از پیش رونق گرفت و در اطراف این مغازه یک هتل شیک، بانک و بازار بورس نیز ساخته شد.

 

بار دیگر کارخانه شکلات سازی اسپرانگلی به منطقه «وردموهل» (Werdmühle) در شهر زوریخ نقل مکان کرد و در محل جدید امکانات بیشتری از جمله کارگاه ها و انبار های متعدد، یک کانال مخصوص هدایت جریان آب به کارخانه و منازل سازمانی برای کارگران کارخانه، تعبیه شده بود.

 

یک دهه بعد شمار افراد فعال در کارخانه اسپرانگلی به 80 نفر رسید که از جمله آن ها می توان به متخصصان در امور شیرینی پزی، مکانیک های ماشین آلات، کارگران بخش حمل و نقل، فروشندگان و دیگر کارگرانی که در بخش های بسته بندی مشغول به کار بودند، اشاره کرد.

 

در سال 1882 فعالیت های شرکت اسپرانگلی جهانی شد به طوری که شکلات های قالبی اسپرانگلی، پاستیل ها، شکلات های کوفته برنجی شکل و شکلات هایی با طعم بادام سوخته که همگی از محصولات این شرکت به شمار می رفتند به کشورهایی از جمله آلمان، اتریش، مجارستان، بلژیک، ایتالیا، رومانی، دانمارک، سوئد، نروژ، ترکیه و حتی شرق هندوستان صادر می شد.

 

رادولف در سال 1892 پس از بازنشستگی، دو مغازه فروش محصولات شرکت اسپرانگلی را به پسر جوان تر خود یعنی «دیوید رابرت اسپرانگلی» (David Robert Sprüngli) و مدیریت کارخانه را به «جان رادولف اپرانگلی شفرلی» (Johann Rudolf Sprüngli-Schifferli) واگذار کرد.

 

جان رادولف در ابتدا دامنه فعالیت های خود را گسترش داد و اقدام به خرید ماشین آلات جدید شکلات سازی کرد، در حدود سال 1890 شرکت اسپرانگلی محصول جدید خود با نام «آلپینا شوکولات ا لیت» (Alpina, Chocolat au lait) را روانه بازار کرد، این شکلات شیری بر اساس دستور پختی که پیش تر «دنیل پیتر» ( Daniel Peter ) یک شکلات ساز سوئیسی در سال 1875 آن را اختراع کرده بود، تهیه می شد.

 

در فناوری جدید کاکائو کمتری مورد استفاده قرار می گرفت و شیر تغلیظ شده تقریبا جای نیمی از مقدار کاکائویی که پیش تر برای پخت یک شکلات استفاده می شد را گرفته بود، با فراگیر شدن تولید این نوع شکلات ها در سوئیس ، میزان واردات کاکائو این کشور تا اندازه زیادی کاهش یافت، زیرا شیر در سوئیس به وفور یافت می شد.

 

جورج برنارد، مدیر وقت بازاریابی محصولات جدید اسپرانگلی توانست با استفاده از مهارت های بازاریابی خود محصولات و ابداعات جدید این شرکت را به بازار های مختلف عرضه کند.

 

یکی از ابداعات جدید شرکت اسپرانگلی تولید کاکائوهای ساخارینی مخصوص افراد مبتلا به دیابت بود، کاکائو بلوطی که مخلوطی از کاکائو و بلوط های زمینی با مقدار کمی روغن از دیگر محصولات این شرکت بود، این محصول در رده مواد غذایی سالم و کم چرب قرار می گرفت.

 

جان رادولف زمانی که پدرش از دنیا رفت، متوجه شد که امکانات موجود در کارخانه وردموهل برای برنامه های جاه طلبانه آینده وی بسیار کوچک و ناچیز است.

 

جان رادولف برای افزایش سرمایه های خود به منظور احداث یک کارخانه بزرگ با امکانات پیشرفته، در سال 1899 تصمیم گرفت شرکت خود را از مالکیت خصوصی در آورده و آن را به یک شرکت سهامی با نام «شوکولات اسپرانگلی» ای.جی (Chocolat Sprüngli AG) تبدیل کند.

 

 

 

وی در سال های 1898 و 1899 یک کارخانه جدید در منطقه «کیلچبرگ»(Kilchberg) واقع در حاشیه دریاچه زوریخ احداث کرد، به دنبال احداث این کارخانه جدید در دهه های بعدی میزان فروش شرکت «شوکولات اسپرانگلی»250 درصد افزایش یافت، اما توسعه محصولات این شرکت در رشد میزان فروش محصولات این شرکت نقش به سزایی داشت.

 

ورود به قرن بیستم به همراه شرکای جدید

 

شرکت «شوکولات اسپرانگلی» در سال 1899 موفق به یافتن یک شرکت شکلات سازی کوچک اما بسیار مشهور در شهر برن شد که «راد لینت فیلز» (Rod. Lindt fils) نام داشت.

 

رادولف لینت، موسس 24 ساله این شرکت کوچک و مشهور، در آن زمان یک فناوری جدید را اختراع کرد، وی با آزمایش روی ماشین آلات قدیمی که از یک کارخانه تولید چاشنی های غذا خریداری کرده بود، به این اختراع دست یافته بود.

 

وی با وردنه کردن کاکائو در یک ظرف مخصوص برای مدتی طولانی و سپس افزودن کره کاکائویی به مخلوط دانه های کاکائو توانسته بود نوع جدید و مرغوبی از شکلات را به بازار معرفی کند، خمیر این نوع شکلات تا اندازه ای تلخ، ناصاف بود و استحکام بالایی داشت.

 

لینت در دهه 1880 میلادی ظرف های صدفی و ماشین های غلتک را توسعه داد، دانه های کاکائو برای مدت 72 ساعت در ظرفی بزرگ عقب و جلو می شد و ماشین غلتک، شکر و ذرات کاکائو را با گرمای داخلی خود ماشین همونوژیزه می کرد و سپس آن ها با لایه نازکی از کره کاکائوی پوشیده می شد و پس از اندکی حرارت محصول مورد نظر آماده می شد، این ماشین بعدها «کونچ» (conche) نام گرفت و به یکی از تجهیزات اصلی تولید شکلات در جهان تبدیل شد.

 

در حالی که تقاضا برای شکلات های جدید حرارت دیده (melting chocolate) به سرعت در حال افزایش بود و مشتریان برای تحویل سفارشات خود باید زمانی طولانی منتظر می ماندند، لینت تمایل نداشت دامنه فعالیت های خود در این زمینه گسترش دهد.

 

از این رو لینت که در آن زمان توانسته بود با ارائه این نوع شکلات ها در اروپا برای خود شهرت فراوانی کسب کند، امتیاز خود را به شرکت «شوکولات اسپرانگلی» به مبلغ یک میلیون و 500 هزار فرانک سوئیس فروخت و خود به هیئت مدیره شرکت اسپرانگلی پیوست و از آن پس شرکت اسپرانگلی به شرکت «لینت اند اسپرانگلی» تغییر نام داد.

 

با وجود یکی شدن لینت و اسپرانگلی این دو در واقع به صورت مجزا فعالیت می کردند و در آن زمان اختلاف های زیادی میان اعضای هئیت مدیره لینت و اسپرانگلی به جود آمد.

 

در سال 1902 تا 1903 میلادی کارخانه لینت در برن حدود 40 درصد از مجموع محصولات شرکت لینت اند اسپرانگلی را تولید می کرد و کارخانه اسپرانگلی 60 درصد تولید محصولات را بر عهده داشت، اما شکلات های لینت از اسپرانگلی گران تر بود.

 

امکانات لینت که در مجموع تنها 13 درصد تولید را بر عهده داشت 26 درصد فروش را به خود اختصاص می داد.

 

در همان زمان «آدولف لینت» و برادرش «آگوست» (August) یک کارخانه برای خود در برن ساختند و آن را به شرکت لینت اند اسپرانگلی اجاره دادند.

 

رادولف در سال 1905 توافقنامه اجاره آن کارخانه را لغو کرد و از کارخانه لینت اند اسپرانگلی استعفا داد، در سال 1906 آگوست به همراه یکی از پسر عمو های یک شرکت جدید به نام خود تاسیس کردند.

 

اما رابرت استانژی- اسپرانگلی که در ان زمان مدیریت شرکت لینت اند اسپرانگلی را پس از رادولف بر عهده گرفته بود، از خانواده لینت به دلیل استفاده غیر قانونی از برند این شرکت شکایت کرد.

 

در نهایت دادگاه لینت را به پرداخت جریمه محکوم کرد و سرانجام رادولف لینت دوباره فعالیت خود در شرکت لینت اند اسپرانگلی را آغاز کرد و تا زمان مرگش سال 1909) آن جا ماند، اما دستور پخت وی برای همیشه مخفی ماند و هیچ گاه آشکا ر نشد.

 

دوره رکود اقتصادی و جنگ های جهانی

 

با وجود جنگ های جهانی و بحران اقتصادی موجود، صنعت شکلات سازی سوئیس برای دو دهه با رشد فروش محصولات به خصوص در خارج از مرزهای این کشور، رو به رو بود.

 

این رشد فروش در جنگ جهانی دوم همچنان ادامه داشت و شرکت لینت اند اسپرانگلی نیز این روند رشد نیز بی نصیب نماند، این شرکت در سال 1915 تا 1916 72 درصد محصولات خود را به 20 کشور جهان صادر می کرد.

 

این میزان در سال های بین 15-1914 تا 20-1919 دو برابر شد، اما در دهه 1920 1930 میلادی تا اندازه ای بازار فروش در کشورهای خارجی با افت روبه رو شد.

 

شرکت لینت اند اسپرانگلی سرانجام توانست کش و قوس های جنگ های جهانی را پشت سر گذاشته و به سوی دوران اوج و شکوفایی گام بردارد.

 

دوران پس از جنگ جهانی دوم

 

پس از این دوران تقاضا برای شکلات های این شرکت سوئیسی دو باره با افزایش همراه شد و این شرکت در دهه 1940 تا 1970 میلادی حق امتیاز چندین شرکت شکلات سازی در داخل و خارج از مرزهای سوئیس را خریداری کرد.

 

در سال 1972 میلادی لینت اند اسپرانگلی در فناوری تولید شکلات با روش های مختلف در جهان پیشگام شده بود، فناوری فرآوری دانه های کاکائو در این شرکت توسعه یافت و این فناوری جدید تا حدود بیش از 90 درصد در وقت صرفه جویی می کرد، در همین سال لینت در زمینه فناوری و تجهیزات تولید شکلات پیشرفت چشمگیری داشت به طوری که ظرفیت تولیدش 55 درصد افزایش یافت و رقم فروش این شرکت به 100 میلیون فرانک رسید.

 

شرکت لینت اند اسپرانگلی در دهه 1980 و 1990 میلادی همچنان روی نوار پیشرفت حرکت می کرد و در طول این دو دهه نیز توانست حق امتیاز چندین شرکت شکلات سازی دیگر را خریداری و همچنین شعبه های مختلفی در سر تا سر دنیا باز کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

دستگاه خشک کن شلتوک طراحی و ساخته شد

دستگاه خشک کن عمودی شبکه دار شلتوک با قابلیت مصرف حداقل سوخت، طراحی و ساخته شد.

سید منور میرشهابی مجری طرح گفت: این دستگاه با هوای فشرده گرم قابلیت خشک کردن انواع غلات را با بالاترین کیفیت دارد.

وی افزود: این دستگاه در ابعاد 270×240 سانتی متر و با ارتفاع 370 سانتی متر دارای دو مخزن است که هرکدام به ظرفیت 1800 کیلوگرم است.

میرشهابی ادامه داد: این دستگاه قابلیت خشک کردن شلتوک برنج به سبک دودی و حرارتی را نیز داشته و همچنین از نوع چرخشی نبوده، بلکه از نوع ثابت و ایستا است.

مجری طرح تصریح کرد: این دستگاه قابلیت خشک کردن شلتوک برنج با میزان رطوبت کم به مدت 7 تا 8 ساعت و با رطوبت بالا به مدت 10 ساعت را دارد.

وی به مزایای این دستگاه اشاره کرد و گفت: منحصر به فرد بودن دستگاه، حداقل فضای اشغال شده، مصرف حداقل سوخت، کاهش زمان خشک شدن محصول، دارای بهره وری بالا برنج و حداقل شکستگی، صرفه جویی در زمان و انرژی، سهولت کار با دستگاه، قابلیت انبار کردن محصول به مدت زیاد، مقرون به صرفه بودن، سهولت بارگیری و تخلیه و کاهش نیروی انسانی، از جمله مزایای مهم این دستگاه است.

مجری طرح خاطرنشان کرد: این دستگاه برای اولین بار در ایران با شماره ثبت 49355، در سازمان مالکیت های صنعتی به ثبت رسیده است.

 

لینک به دیدگاه

دستگاه «میگو پاک کنی» ساخته شد

شاهرخ خانی، استاد دانشگاه آزاد در جزیره هرمز منطقه خلیج فارس، هدف از ساخت این دستگاه را تسریع در پاک کردن میگو دانست و عنوان کرد: از آن جایی که پاک کردن میگو طی دو مرحله (جداکردن جلد روی میگو و سپس گرفتن مواد زائد بالای میگو توسط کارد) صورت می گیرد و احتمال این که مواد زائد که به صورت رگ هستند، پاره شده و گوشت میگو را نامطبوع کند، این دستگاه هر دو کار را در یک زمان بدون آن که مشکلی ایجاد شود، انجام می دهد و گوشت را به صورت خالص جدا می کند.

وی با بیان این که این دستگاه نمونه مشابهی ندارد، گفت: تسریع در کار پاک کردن میگو، از بین نرفتن گوشت میگو، عدم سرایت بوی نامطبوع رگهای زاید پوست میگو به گوشت آن، به صرفه بودن قیمت آن برای مردم و دسترسی آسان به آن از مزایای این دستگاه است.

دستگاه میگو پاک کنی با شماره 66904 به ثبت اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی کشور رسیده است.

لینک به دیدگاه

محصولات کشاورزی با بسته بندی نانو وارد بازار می شود

ICTPRESS - رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی پیش بینی کرد در سال آینده نمونه بسته بندی های آزمایشی محصولات کشاورزی مبتنی بر فناوری نانو وارد بازار شود.

به گزارش ICTPRESS به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام نکویی که مسئولیت نایب رئیس و دبیر کمیته فن آوری وزارت جهاد کشاورزی را برعهده دارد ، گفت: با تولید نمونه های بسته بندی نانو و افزایش عمر محصولات آسیب پذیر، حداقل 5 درصد از ضایعات محصولات کشاورزی کاهش می یابد.

وی گفت: پروژه ساخت بسته بندی نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی در حال انجام است.

خیام نکویی، تعداد پروژه های تحقیقاتی در فناوری نانو بخش کشاورزی را 23 مورد عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در حوزه هایی همچون جنگل و مرتع، دام، دامپزشکی، بیوتکنولوژی، آب و خاک، چوب و شیلات در دست اجرا هستند.

وی در همین حال تولید دو نوع کرم با عنوان های بهار و بابونه که خاصیت ضد التهاب و خشکی و رفع سوختگی های سطحی دارند را از جمله دستاوردهای بخش کشاورزی درعرصه فناوری نانون معرفی کرد.

نایب رئیس و دبیر کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروزه فناوری نانو قابلیت خوبی برای تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و پایدار و افزایش درآمد کشاورزان دارد.

وی در عین حال استفاده از فناوری نانو در بخش کشاورزی را با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت منابع آب و خاک و همچنین اهمیت تولید غذا و امنیت غذایی و افزایش تولید بدون افزایش سطح زیر کشت را در کشور ضروری ارزیابی کرد.

خیام نکویی از تدوین سند راهبردی نانو در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با تهیه این سند راهبردی که 10 ساله است نقشه راه برای بهره گیری فناوری نانو در حوزه کشاورزی مشخص می شود.

وی به پروژه های مشترک ایران با کشورهای هند، هلند و آلمان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در حال مذاکره برای اجرای پروژه های مشترک با این کشورها هستیم و پیش بینی می شود تا پایان امسال یک پروژه مشترک با هلند در زمینه نانو موتورها در بخش کشاورزی اجرا شود.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی افزود: دستیابی به این فناوری می تواند در زمینه تولید جلبک های میکروسکوپی برای استفاده در دارو و سوخت های زیستی کمک کند

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

افزایش زمان نگهداری ماءالشعیر با استفاده از نانو ذرات

پژوهشگران ایرانی، به روشی مؤثر برای بسته بندی مواد غذایی به خصوص ماءالشعیر و مواد دارویی دست یافتند و زمان نگهداری این مواد را نسبت به روش های متداول افزایش دادند.

محققان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، با استفاده از نانوذرات خاک رس، نانوکامپوزیتی پلیمری با زمینه pet ساخته اند که می تواند نفوذ گاز در بسته بندی مواد دارویی و غذایی به خصوص ماءالشعیر را کاهش دهد.

به گزارش ستاد فناوری نانو، علیرضا دورباش گفت: با روش اختلاط مذاب در اکسترودر دوپیچ هم سو، نانوکامپوزیت های مورد نظر با استفاده از 2 نوع ارگانوکلی (نانولین دی کی-2 و کلوزیت 15آ) سازگار با پلیمر petتهیه شد، سپس با دستگاه تزریق، نمونه های مورد نیاز برای تست های کشش، ضربه و tem تهیه شد. برای بررسی خواص نفوذپذیری نیز، با استفاده از روش قالب گیری فشاری، فیلم های پلیمری با ضخامت mm 0.1 و قطر بیش از cm 15 تهیه شد.

نتایج این پژوهش نشان می دهد که نمونه تولیدی در مقایسه با pet خالص، خواص نفوذناپذیری مناسب تری دارد. در این میان، نمونه حاوی 1 درصد وزنی از ارگانوکلی dk2 دارای کمترین میزان نفوذپذیری است و نمونه حاوی 2 درصد وزنی از ارگانوکلی 15a خواص مکانیکی بهتری دارد. همچنین دمای ذوب نانوکامپوزیت ها در مقایسه با pet خالص اندکی بیشتر است.

از سویی دیگر، نمونه های دارای درصدهای کمتر (2و1 درصد)، بیشتر ساختاری لایه لایه دارند در ضمن با افزایش میزان خاک رس افزوده شده به pet، مقاومت ضربه آن به شدت کاهش می یابد.

جزئیات این پژوهش که با نظارت مسعود فرونچی استاد دانشگاه صنعتی شریف و همکاری علی شریف پاکدامن، آرش وحیدی، مجید حبیب الهی، سعید آسیابان و علی رنجی انجام شده، در مجله macromolecular materials and engineering (جلد 294، صفحات74-68، سال 2009) منتشر شده است.

خبرگزاری فارس

لینک به دیدگاه

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت:

مکمل‌های غذایی جایگزین مناسبی برای مواد غذایی نیستند

 

 

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت نسبت به مصرف بی‌رویه مکمل‌های غذایی هشدار داد و گفت: مکمل‌های غذایی جایگزین غذا نیستند.

دکتر علامه در نشست خبری هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه گفت: مصرف مکمل‌های غذایی به منظور جایگزین کردن مواد غذایی در حال تبدیل شدن به رفتاری اشتباه است و مردم مکمل‌ها را به صورتی بی‌رویه مصرف می‌کنند. این در حالی است که مکمل‌ها جایگزین ویتامین‌های مختلف نمی‌شوند. از طرف دیگر در زمینه مصرف مکمل‌ها هجمه تبلیغاتی وجود دارد. رسانه‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به حرکت چهره اپیدمیولوژیک بیماریها از سمت بیماریهای واگیر به سمت بیماریهای غیر واگیر و مزمن گفت: در این زمینه باید گفت که تغییرات رفتاری تنها مبنای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است که عزم ملی را می‌طلبد و به هماهنگی‌های منسجم بین بخشی نیاز دارد.

وی ادامه داد: برای ایجاد تغییر رفتار در جامعه به منظور پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر باید جامعه توانمند شود. بخشی از این توانمندسازی به سیستم‌های اجتماعی مربوط می‌شود. اداره میانسالان وزارت بهداشت برای تغییر رفتار در جامعه بر ارایه خدمات مبتنی بر فرد تاکید بیشتری دارد. در این برنامه‌ها تغذیه به عنوان یک عامل مهم در نظر گرفته شده است.

دکتر علامه در پایان گفت: کوچک‌ترین مداخله‌ای می‌تواند در ایجاد تغییرات اساسی رفتاری در جامعه بسیار موثر باشد.

دکتر فاطمه رخشانی، مدیرکل دفتر آموزش سلامت وزارت بهداشت نیز در این نشست خبری گفت: فرهنگ فعلی جامعه، مردم را به پرخوری ترغیب می‌کند. این در حالی است که افزایش وزن و چاقی باید به نوعی دغدغه خاطر مردم شوند.

دکتر زهرا مدنی، کارشناس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت نیز گفت: 50 درصد مشکلات سلامتی سالمندان با مسایل تغذیه‌ای در ارتباط است. بر این اساس برنامه بهبود شیوه زندگی و تغذیه سالمندان در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و اکنون در 140 شهرستان کشور در حال اجراست.

.

.

.

ایسنا

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

یک شرکت روباتیک روباتی را عرضه کرده است که ظاهری شبیه به عنکبوت دارد و می تواند به تنهایی کشاورزی کند.

 

زمینهای کشاورزی آینده می توانند توسط روباتهای کوچک کاملا خودکاری زیر کشت محصولات گیاهی بروند.

 

گروه Vanmunch عضو گردهمایی "تراسن روباتیکس" اولین نمونه از این روباتهای آینده را ساخته است. این روبات که "پروسپرو" (Prospero) نام دارد با داشتن 6 پا در نگاه اول به نظر می رسد که یک عنکبوت باشد.

 

درحالی که "پروسپرو" یک روبات کشاورز است که بدون برخورد به موانع و بدون نیاز به چرخیدن برای تغییر جهت قادر است در زمینهای کشاورزی به طور کاملا خودکار حرکت کند.

 

مسئولیت این روبات کاشتن دانه های بذر درون خاک است. این روبات می تواند خود را به محل مناسب برساند، حفره های کوچکی در خاک ایجاد کند بذر را داخل آن قرار دهد، روی آن را با خاک بپوشاند و آن را با یک اسپری برای خبر دادن به سایر روباتها (و یا حتی به خود) علامت گذاری کند. بدین ترتیب روباتهای دیگر می فهمند که آن محل قبلا بذرکاری شده است.

 

 

براساس گزارش "اوبر گیزمو"، همچنین امکان ریختن کودهای مایع و یا سموم آفت کش داخل این اسپری وجود دارد.

 

"پروسپرو" می تواند با سایر اعضای از نوع خود ارتباط برقرار کند و به آنها اطلاع دهد که چه قسمتهایی از زمین نیاز به کاشت بذرهای جدید دارند.

 

مخترع این روبات پیش بینی کرده است که اگر چندین روبات "پروسپرو" با یکدیگر همکاری کنند می توانند بهره وری زمین را افزایش داده و موجب کاهش قیمت غذا شوند.

 

مهر

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

دوشنبه

تعليق پروانه كاربرد علامت استاندارد واحدهاي توليدكننده متخلف در خراسان رضوي به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خراسان رضوي، در پي كنترل محصولات توليدي واحدهاي توليد كننده مواد غذايي و صنايع شيميايي توسط كارشناسان اين اداره كل و با هدف حفظ سلامتي و ايمني مردم جامعه و جلوگيري از خسارت و زيان ناشي از عدم رعايت استاندارد ها در واحد هاي توليدي ، اين اداره كل پروانه كاربرد علامت استاندارد يك واحد توليد كننده فراورده گوشتي با نام كابك (جهت محصولات همبرگر 30% گوشت و سوسيس , كالباس 40 درصد و 50 درصد گوشت مرغ و سوسيس , كالباس 50 و 60 درصد گوشت مرغ ) را بدليل مردودي در آزمون بافت شناسي و استفاده از بافتهاي غير مجاز به حالت تعليق درآورد . همچنين پروانه كاربرد علامت استاندارد عايق رطوبتي بام دولايه اكسيده واحد توليدي طوس فدك شرق نيز بدليل عدم كيفيت تعليق گرديد . بديهي است در صورت عدم توجه و پي گيري واحد توليدي پروانه آنان ابطال خواهد شد .دوشنبه تعليق پروانه كاربرد علامت استاندارد واحدهاي توليدكننده متخلف در خراسان رضويبه گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خراسان رضوي، در پي كنترل محصولات توليدي واحدهاي توليد كننده مواد غذايي و صنايع شيميايي توسط كارشناسان اين اداره كل و با هدف حفظ سلامتي و ايمني مردم جامعه و جلوگيري از خسارت و زيان ناشي از عدم رعايت استاندارد ها در واحد هاي توليدي ، اين اداره كل پروانه كاربرد علامت استاندارد يك واحد توليد كننده فراورده گوشتي با نام كابك (جهت محصولات همبرگر 30% گوشت و سوسيس , كالباس 40 درصد و 50 درصد گوشت مرغ و سوسيس , كالباس 50 و 60 درصد گوشت مرغ ) را بدليل مردودي در آزمون بافت شناسي و استفاده از بافتهاي غير مجاز به حالت تعليق درآورد . همچنين پروانه كاربرد علامت استاندارد عايق رطوبتي بام دولايه اكسيده واحد توليدي طوس فدك شرق نيز بدليل عدم كيفيت تعليق گرديد . بديهي است در صورت عدم توجه و پي گيري واحد توليدي پروانه آنان ابطال خواهد شد .

لینک به دیدگاه

دوشنبه

تعليق پروانه كاربرد علامت استاندارد واحدهاي توليدكننده متخلف در خراسان رضوي

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خراسان رضوي، در پي كنترل محصولات توليدي واحدهاي توليد كننده مواد غذايي و صنايع شيميايي توسط كارشناسان اين اداره كل و با هدف حفظ سلامتي و ايمني مردم جامعه و جلوگيري از خسارت و زيان ناشي از عدم رعايت استاندارد ها در واحد هاي توليدي ، اين اداره كل پروانه كاربرد علامت استاندارد يك واحد توليد كننده فراورده گوشتي با نام كابك (جهت محصولات همبرگر 30% گوشت و سوسيس , كالباس 40 درصد و 50 درصد گوشت مرغ و سوسيس , كالباس 50 و 60 درصد گوشت مرغ ) را بدليل مردودي در آزمون بافت شناسي و استفاده از بافتهاي غير مجاز به حالت تعليق درآورد . همچنين پروانه كاربرد علامت استاندارد عايق رطوبتي بام دولايه اكسيده واحد توليدي طوس فدك شرق نيز بدليل عدم كيفيت تعليق گرديد . بديهي است در صورت عدم توجه و پي گيري واحد توليدي پروانه آنان ابطال خواهد شد .

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

نقشه راه کیفیت نان تدوین شده است

 

 

وزیر بازرگانی با بیان اینکه نقشه راه کیفیت نان تدوین شده افزود: مراحل تصویب این برنامه در دولت در حال انجام است‌.

 

مهدی غضنفری در جمع روسای بازرگانی‌، مدیران غله، مدیران شرکت‌های پشتیبانی امور دام و مدیران روابط عمومی بازرگانی سراسر کشور‌، اظهار داشت‌: خوشبختانه بازخوردهای صورت‎گرفته از اجرای هدفمندی یارانه‌ها از سوی سایر ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی که انعکاس‌دهنده نظر گروه‌های مختلف مردم هستند نیز نشان می‌دهد که وزارت بازرگانی رسالت خود را طی سال جاری به خوبی به انجام رسانده است‌.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار همچنان در سال آینده تداوم دارد‌، گفت‌: افزایش بهره‌وری و بهره‌گیری از تکنیک‌های قیمت تمام‎شده منجر به کاهش هزینه‌های تولید شده و به تنظیم قیمت‌ها کمک بسیاری می‌کند‌.

وزیر بازرگانی گفت‌: به صورت مشخص یکی از اهداف توسعه زیر‌ساخت‌ها در بخش تجارت ایجاد مبنایی برای تداوم حمایت از تولید می‌باشد. زیر‌ساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به طور کامل نبوده و به همین دلیل مزیت‌های تجاری به جای رقم خوردن در داخل کشور در برخی کشورهای اطراف اتفاق می‌افتد و آنها با سرمایه‌گذاری عظیم در زیر‌ساخت‌های تجاری در عمل منفعت تجارت خارجی تولیدات کشور را به خود اختصاص می‌دهند‌.

وی تاکید کرد‌: طرح آمایش تجاری باید با ترسیم نقشه کلی به صورت شفاف جایگاه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها را در حوزه تجارت مشخص کند‌.

غضنفری تصریح کرد‌: 10 ابنیه زیرساختی در حوزه بازرگانی داخلی و 10 ابنیه زیرساختی در حوزه تجارت خارجی نیاز داریم و اگر این حوزه مدیریت شود کشور به موفقیت راهبردی دست یافته و مرکز تجارت شرق و غرب خواهد شد.

وی ادامه داد: البته برای ایجاد چنین شرایطی باید در این حوزه سالانه 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود‌.

به گفته وزیر بازرگانی‌، توسعه تجارت کشور‌، رفع معضلات زیر‌ساختاری ا‌قتصاد ایران‌، حفاظت در برابر نوسانات اقتصاد جهانی و حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و کسب سود حداکثری از فرایند تولید در کشور در زمان حاضر منوط به ارتقا زیر‌ساخت تجاری است‌.

غضنفری ادامه داد‌: هدف از ارتقای زیر‌ساخت تجاری‌، ایجاد بازرگانی نوین بر پایه آمایش تجاری است که مسیر کامل یک تجارت خارجی و داخلی شامل تولید‌، توزیع‌، صادرات و واردات را در نظر می‌گیرد‌.

وی گفت‌: در کنار تدوین‌، اصلاح و پیرایش قوانین و مقررات تجاری کشور و تسریع در عملیات پشتیبانی تجارت نیازمند طرح‌های نو و مبتکرانه‌ای در پاره‌ای حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بخش تجاری کشور هستیم تا ضمن استفاده از سابقه و ظرفیت تجاری ایران در منطقه و موقعیت راهبردی جغرافیای ایران‌، کارایی و اثر‌بخشی تجارت خارجی کشور را ارتقاء بخشیده و ظرفیت‌های کسب‌ و کار‌، اشتغال و سرمایه‌گذاری حوزه تجاری را فعلیت بخشد‌.

وزیر بازرگانی تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند آن هستیم که در برخی حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بخش‌های تجاری کشور تحول اساسی صورت گیرد‌.

وی سایت‌های نمایشگاهی‌ محلی‌، ملی و بین‌المللی و پایانه‌های صادراتی‌، فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌، مراکز خرید محلی و مراکز عمده‎فروشی‌، انبارهای عمومی‌، سیلوها‌، سردخانه‌ها مراکز سورتینگ و بسته‌بندی و مراکز لجستیکی‌، بندرگاه‌ها و مراکز پردازش کالا را جزو حوزه‌های سخت‌افزاری برشمرد‌.

غضنفری ادامه داد‌: در حوزه نرم‌افزاری نیز بانک‌ها‌، فعالیت‌های مالی و اعتباری‌، قوانین و مقررات‌، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی‌ و تسهیل قوانین قرار دارند و باید توجه ویژه‌ای نیز به تقویت این بخش کرد‌.

وزیر بازرگانی از روسای سازمان‌های بازرگانی خواست که ظرفیت 31 استان برای قرار گرفتن در مسیر ارتقای زیر‌ساخت تجاری را سنجیده‌، نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بخش تجاری استان‌ها را مورد سنجش قرار داده و حجم سرمایه‌گذاری لازم جهت رسیدن به وضعیت مطلوب را برآورده می‌کنند‌.

غضنفری تاکید کرد‌: آمایش تجاری یک برنامه‌ریزی کلان برای تجارت کشور با توجه به زیر‌ساخت‌ها و حل مسائل در این زمینه و تسهیل در حوزه حمل و نقل و ترانزیت‌، گمرک‌، بانک و حتی زیر‌ساخت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره است‌.

وزیر بازرگانی افزود: آمایش تجاری مشخص می‌کند که چگونه تسهیلات لازم به تولید داده شود تا به حلقه توزیع وارد شده و همچنین چگونه زیر‌ساخت‌های توزیع کامل شود و به راحتی به بدنه مصرف برسد در این صورت بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها شفاف شده و بازگشت سرمایه‌گذاری‌ها مشخص می‌شود‌.

وی گفت که به زودی وزارت بازرگانی طرح آمایش تجاری را برای تصویب به دولت ارائه می‌کند‌.

غضنفری با ارج نهادن به تلاش‌های صورت‎گرفته در تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سال گذشته و تحقق ایجاد انجمن‌های حامی درسال جاری گفت‌: تاکنون 18 انجمن در برخی استان‌ها راه‌اندازی شده و باید این انجمن‌ها در سرتاسر کشور ایجاد شوند.

وزیر بازرگانی سپس برگزاری روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در استان‌های مختلف کشور را مطرح کرد و گفت‌: با برگزاری چنین مراسمی در 31 استان می‌توان به فرهنگ‌سازی حقوق مصرف‌کننده و قوانین حمایتی در این بخش پرداخت‌.

لینک به دیدگاه

[h=2]گز پروبیوتیک ، انقلابی بزرگ در صنایع غذایی[/h]

671581002213379814009_57465_thum.jpg
محمد گوهریان از کسب مجوز برای ساخت
محصولات پروبیوتیک
در صنعت
گز سازی
خبر داد و گفت: این انقلاب بزرگ در
صنایع غذایی
را می توان همردیف با انقلاب هسته ای کشور برشمرد.

وی با اشاره به این که طی چند قرن اخیر از
میکروارگانیزم ها
در حوزه های علوم پزشکی و زیستی، صنایع و معدن، نفت و محیط زیست بهره جسته می شود، افزود: از این فناوری در صنایه غذایی نیز بهره جسته می شود.

گوهریان که مهمان نمایندگی خبرگزاری موج در اصفهان بود، بیان داشت: دانش
پروبیوتیک
حوزه نسبتا جدیدی است که درآن
میکروب
هایی که از روده انسان ساخته می شوند، برای افزایش طول عمرانسان آستین بالا زده اند.

مدیرعامل
گز سکه
ضمن یادی از پدر علم
پروبیوتیک
، ایلیا ایلیچ مچینکف، گفت: تجویز مقادیر کافی این میکروارگانیز م های زنده هضم ناپذیر یا هضم پذیر اندک (الیگوساکاریدها)در برابر
آنزیم های گوارشی
که رشد و فعالیت
پروبیوتیک ها
را تحریک می کنند، موجب بروز اثرات مفید بر
سلامت
بدن انسان خواهد بود.

محمد گوهریان اضافه کرد: در یک گرم محصول پری بیوتیک، بیش از یک میلیون کلنی
باکتری
زنده وجود دارد که برای نخستین بارریال دانش فنی آن جهت بهره برداری در
صنایع غذایی
وارد کشور شده است.

وی حمایت ازسیستم
ایمنی بدن
،
ارتقای سلامت
سلول های روده ای، مجاری ادراری و افزایش مقاومت در برابر
بیماری های قارچی
، کنترل واکنش های آلرژیک و جلوگیری از بروز بیماری های عفونی، تاثیر مثبت بر روی بیماری های کبدی و متعادل کردن
فشار خون
را از ویژگی های منحصر به فرد
میکروارگانیزم ها
ی
پروبیوتیک
عنوان کرد.

گوهریان همچنین کاهش حساسیت در افراد مبتلا به
بیماری عدم تحمل لاکتوز
(
حساسیت به شیر
)، جلوگیری از تشکیل برخی از مواد سرطانزا، کاهش آثار ناشی از
میکروارگانیزم ها
ی مولد سم، بهبود وضعیت
هضم و جذب مواد غذایی
و به طور کلی به تاخیر انداختن پیری را از دیگر خواص پری بیوتیک دانست.

مدیرعامل
گز سکه
با اشاره به استقرار مدیریت
ایزو 9001
و بهداشت ایمنی و غذاییhaccp در
تولید گز
اظهار داشت: این شرکت با اخذ این دو
گواهینامه بین المللی
، گام مهمی در جهت شناساندن این
میراث
ملی به بازارهای جهانی برداشته است.

وی با تاکید بر دانش فنی روز، افزون بر نیم قرن تجربه
تولید کنندگان
این شرکت اذعان داشت: محصولات تولیدی سکه، 100درصد طبیعی و سرشار از
مواد مغذی
و
انواع ویتامین
و
باکتری های مفید
است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...