رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام.بین این نرم افزارها یک سری خصوصیات هست که در دیگری نیست برای اینکه بیشتر با این خصوصیات آشنا بشیم این تاپیکو زدم .امیدوارم کمک خوبی باشه برای هر سه گروه کاربرای این نرم افزارها .

نکته جالب در این زمینه که دوست داشتم بگم اینه که چرا pattern کتیا نسبت به پرو و سالید ضعیف تره :ws11: تو سالید و پرو میشه این دستور رو بر روی یک منحنی که خودمون درست کردیم اجرا کنیم اما در کتیا باید کلی نقطه گذاری و صفحه کاری کنیم اخه چرا این طوریه ؟؟؟

لینک به دیدگاه

فکر می کنم دستور draft پرو نسبت به کتیا قوی تر باشه .در واقع من کتابی در این زمینه خوندم که نشون میداد چه قابلیتهای داره دستور draft در پرو اما تو کتیا من این چنین قابلیتهایی رو ندیدم البته برای اطمینان میرم امتحان می کنم و نتیجه رو اعلام می کنم .

لینک به دیدگاه

سلام

من فکر نمی کنم که در پرو بشه نکته ای پیدا کرد که ضعیف تر باشه

اما مشخص که راحتی کار در سالید بی نظیره

من چند سال پیش یه جدول براساس تجربه شخصی خودم برای مقایسه سالید و کتیا درست کرده بودم اگه پیداش کنم حتما اینجا می نویسم

لینک به دیدگاه

با سلام خدمت دوستان عزیزم .اول اینکه یه اخطار کوچولو به m-hook :ws11: برای اینکه از حروف انگلیسی استفاده کرد و البته با تشکر از m-hook که در بحث شرکت کرد :ws2: در رابطه با draft که پرو واقعا کارش درسته .و راحتی کار در سالید هم خیلی جالبه اما من نمی دونم چرا با کتیا راحتتر هستم با اینکه بعضی جاها دچار مشکل میشم .یک مزیت دیگه سالید اینه که مدلو می تونی تو همون محیط 3 بعدی برش بدی اما تو کتیا نمی شه :ws6: منظورم برش مجازی هستش .و البته سالید محیط های کمتر ی نسبت به پرو و کتیا داره .

لینک به دیدگاه

توی کتیا هم می شه. باید یک فایل اسمبلی درست کنید و قطعه رو به آن اضافه کنید. دستور برش در بخش اسمبلی وجود دارد که دارای امکانات بسیار زیادی از جمله ایجاد هندسه از روی برش ، ذخیره کردن برش در یک فایل و یا استفاده از برشهای ترکیبی است.

لینک به دیدگاه

من تو محیط اسمبلی دنبال این دستور برش نگشتم .فکر نمی کردم داشته باشه اگر بتونی بیشتر توضیح بدی و اسم دستورشو بگی ممنون میشم .

لینک به دیدگاه

با درود،

دوستان به نظر من کاتیا دارای نقاط قوت زیادی است مثلا در بخش کار با سطوح. که بقیه برنامه‌ها به این صورت گسترده نیستند. البته کاتیا به نظر من باید در بخش درفتینگ کمی‌ خودش را تکمیل کند ولی‌ در سایر قسمتها بسیار پر قدرت است. من فکر می‌کنم هر برنامه دارای نقاط ضعف و قدرت باشد.

اما برای دیدن برش باید در قسمت (آنالیز) به دنبال (کلش، سکتیننگ و دیستنس...) رفت. با پوزش چون من نمیدانم به فارسی‌ برای دستورات چه بنویسم. اگر اجازه داشتم انگلیسی مینوشتم تا بهتر پیدا کنید.

محمود لرستان

لینک به دیدگاه

احتمالا دوستان با سه دستور عادی کتیا برای draft کار کرده اند (Draft Angle, Draft reflect line, and variable angle draft) اما شاید از وجود حداقل دو دستور draft دیگر بی خبر باشند:

یکی Advanced draft است که در بخش Part Design قرار دارد و از طریق Insert-> Advanced dress-up features->advanced draft قابل دستیابی است.

و دومی در بخش Generative Shape Design قرار دارد و برای Draft سطوح استفاده می شود و البته امکان تلفیق با Body را نیز دارد. در حالتهای پیچیده مهندسی مثلا طراحی قطعاتی که با قالب های فرم و به روش Stamping تولید می شوند (مثلا قطعات بدنه خودرو)، گاهی پیچیدگی سطوح به قدری است که هیچ یک از دستورات عادی drafting نتیجه مناسب را بدست نمی دهد و تنها راه حل بکاریگیری سطوح و روشهای draft سطوح و در نهایت تلفیق آن با قطعات solid برای رسیدن به طرح نهایی است.

 

اگر خدا خواست و فرصتی پیش آمد و البته کسی علاقه و نیاز داشت شاید با همدیگر مروری بر تک تک این دستورات و برخی دستورات سودمند دیگر کتیا داشته باشیم.

لینک به دیدگاه

با تشکر از راهنمایی های شما .فکر خوبیه البته برای هر دستور میشه تاپیک مستقل ایجاد کنیم تا بشه راحتتر دسرسی به دستوران و راهنمایی ها پیدا کنیم .و البته این کارو باید در قسمت کتیا انجام داد.

لینک به دیدگاه

با درود،

منظورم نبود که همش را انگلیسی بنویسم بلکه فقط (دکمه‌های دستورات را)

در ضمن انگلیسی من از شما بهتر نیست شاید کمی‌ آلمانی‌ ام بهتر باشد.

در مورد (درفتینگ) منظورم شیب دادن به دیوره‌ها نبود منظورم نقشه کشی‌ در ۲ دیمنسین بود. بر عکس (درفت) در کاتیا بسیار قوی است.

در مورد (پترن) نقطه گذاری فقط برای حالتی است که ما احتیاج به فرمی ناا مشخص داریم. من از کاتیا در این مورد راضی‌ هستم

محمود لرستان

لینک به دیدگاه

من هم شنیدم سالید موقع ذخیره کردن می تونه فایل را به صورت pdf ذخیره کنه به صورتی که میشه مدلو تو همون فایل حرکت داد .برام خیلی جالب بود .

لینک به دیدگاه

سلام

نکته خوبی بود :ws2: ممنون .

ولی zcorporation رو سرچ کنید . روشی برای یه پرینت 3 بعدی واقعی . فکر می کنم 3d print مربوط به این روش تولید کانسپت است . من چند تا فیلم درباره این روش دیدم دنبال مقاله و مطلب می گردم .اگه کسی سراغ داره و یا حتی فقط چیز های جزیی در این باره می دونه خوشحال می شم که شاگردی کنم .

لینک به دیدگاه

منظورت دستورات مربوط به اینکه انالیز curve ها و . هستش ؟

دستوراتی که در free style در محیط جنرال شیپ هستش خیلی باحال هستند .تولبار shape analysis تولبار جالبیه که منحنی و .را انالیز میکنه .البته دستورات اینچنینی تو کتیا زیاد هست که باید شناخته بشن .در مورد zcorporation تحقیق می کنم ببینم جریانش چیه ؟ اگر مطلبی داشتی در یک تاپیک جداگانه مطالبشو بذار .

لینک به دیدگاه

دستگاه چاپ سه بعدی نمونه ای از تکنولوژی SLA و SLS است که سالهاست برای نمونه سازی سریع استفاده می شوند. قطعات تولید شده به این روش گران قیمت هستند و دقت بالایی ندارند ولی به علت سرعت در ساخت برای بررسی نمونه های اولیه محصول زیاد استفاده می شوند. ما در ایران خودرو از وجود چنین دستکاه هایی بهره زیادی می بردیم. بسیاری از قطعات که در طراحی آنها به دلایلی ابهامی وجود داشت به این روش ساخته و مورد بررسی بهتری قرار می گرفت. اگر مایل به دیدن نمونه ای از دستکاه های SLS و SLA هستید می توانید به مرکز تحقیقات ایران خودرو و یا شرکت ساپکو مراجعه کنید.

ورودی اغلب این دستکاه ها فایل STL است که تقریبا توسط تمامی نرم افزارها ایجاد می شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...