رفتن به مطلب

کسب جایزه جهانی مدیریت پروژه توسط مدیران ایرانی


ارسال های توصیه شده

کسب جایزه بین المللی مدیریت پروژه توسط پتروشیمی مروارید

 

ایران توانست با پشت سر گذاشتن آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا برای نخستین بار در کشور رتبه دوم جایزه بین المللی مدیریت پروژه را کسب کند...

 

نفت نیوز: مدیرعامل پتروشیمی مروارید از کسب رتبه دوم جایزه بین‌المللی مدیریت پروژه در سال 2010 خبر داد .

به گزارش نفت نیوز، صفرعلی بابایی در نشست با خبرنگان و اصحاب رسانه با بیان اینکه برای نخستین بار یک شرکت از جمهوری اسلامی ایران در این سطح در فرایند بررسی مدیریت پروژه شرکت کرده بود افزود : در همین حضور نخست موفق شدیم جایزه یک نهاد معتبر بین المللی را در بخش پروژه های مگاتنی دریافت کنیم.

 

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با بیان اینکه 10 مجری پروژه از کشورهای معتبر و صنعتی جهان به همراه ایران به مرحله نهایی راه یافته بودند، افزود : ایران توانست با پشت سر گذاشتن آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا برای نخستین بار در کشور رتبه دوم جایزه بین المللی مدیریت پروژه را کسب کند.

 

بابایی با بیان اینکه حرکت پتروشیمی مروارید برای مستند سازی مدیریت پروژه از 5 سال پیش آغاز شده است افزود: در این سالها ما با برنامه ریزی مناسب روند مستند سازی امور مدیریت پروژه را طی کردیم و در مرحله اول توانستیم در سطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی با پاس کردن معیارهای تدوین شده به مقام اول دست یابیم.

 

6494_orig.jpg

 

وی افزود: با تلاش بیشتر توانستیم در کنفرانس مدیریت پروژه در سطح ملی مقام نخست را کسب کنیم و در مرحله بعدی به عنوان نخستین شرکت در جمهوری اسلامی ایران وارد رقابت جهانی شدیم و توانستیم علی رغم اینکه نخستین حضور را در این مسابقه داشتیم مقام دوم را کسب کنیم.

 

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با بیان اینکه این جایزه 9 محور دارد و باید برای کسب مقام در همه محورها امتیاز خوبی کسب کرد افزود: ما توانستیم بیشترین امتیاز را در بخش بهداشت ، ایمنی و محیط زیست به دست بیاوریم.

 

pmi_01%281%29.gif

 

وی با اشاره به اینکه این موضوع بسیار مورد توجه شرکت کنندگان و ارزیابان قرار گرفته بود افزود: در پاسخ به علت موفقیت ما در امور HSE که سوال بسیاری از حضار بود گفتیم که ما با تاکید بر مسائل خانوادگی و زندگیِ ایمن کارکنان و آموزش همه افراد خانواده ها توانستیم اصول ایمنی و محیط زیست را در مجموعه به خوبی رعایت کنیم.

 

بابایی با بیان اینکه این روش برای شرکت های بزرگ بسیار جالب بود افزود: آنها این روش ایرانی را بسیار پسندیدند و خواستار ارائه جزئیات و نحوه اجرای آن شدند.

 

مدیرعامل پتروشیمی مروارید از اهمیت دادن به نیروی کار و فراهم کردن شرایطی مانند هدایای ازدواج و سالگرد ازدواج و تولد فرزندان را از دیگر موارد موثر در همبستگی کارکنان اعلام کرد و افزود: علی رغم اینکه در طرح ها این امور مرسوم نیست ما توانستیم با کسب مجوز های لازم این کارها را نیز برای کارکنان انجام دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما تنها شرکت خاورمیانه ای بودیم که خودمان مجری پروژه هم هستیم افزود: معمولا کشورهای منطقه از شرکت های آمریکایی برای اجرای پروژه های در این وسعت استفاده می کنند اما ما می‌توانیم با استفاده از توانمندی‌های خوبی که در داخل کشور داریم این کارها را انجام دهیم.

 

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با بیان اینکه پروژه های بسیار بزرگی در کشور توسط ایرانی ها اجرا می شود اما در جهان معرفی نمی شود افزود: کشورهای خارجی اصلا باور نمی کردند که در ایران چنین پروژه های بزرگی توسط خود ایرانی ها مدیریت و اجرا می شود.

وی تاکید کرد: لازم است همه شرکت های مجری پروژه ملزم شوند با رعایت استانداردهای مدیریت پروژه در این همایش های سالانه شرکت کنند تا توان مدیریت پروژه ایران در سطح جهان معرفی شود.

 

بابایی با بیان اینکه امروز برخی شرکتهای بزرگ پذیرای مدیریت پروژه ایرانی نیستند تاکید کرد: با نشان دادن توان ایران در مدیریت پروژه در سطح بین المللی این مسائل نیز به راحتی برطرف می شود و ما می توانیم نه در ایران که در سطح منطقه و جهان مدیریت پروژه انجام دهیم.

 

مدیرعامل پتروشیمی مروارید شاخص هایی که در ارزیابی جایزه بین المللی مدیرت پروژه مورد ارزیابی قرار می گیرد را شامل رهبری، اهداف، کارکنان، منابع، فرآیندها، نتایج مشتری، نتایج کارکنان، نتایج ذی نفعان، نتایج عملکردهای کلیدی عنوان کرد و افزود: ما در ایران و در سطح پتروشیمی این شاخص ها را به 17 مورد افزایش داده ایم و در نشست آموزشی با حضور سرارزیابان انجمن بین المللی مدیریت پروژه این موارد را آموزش دادیم که بسیار هم مورد توجه این افراد قرار گرفت و علاقه مندی خود را برای اسفاده از این شاخص ها در ارزیابی هایشان اعلام کردند.

 

وی با بیان اینکه برای انتخاب پروژه ها در بخش نهایی در هر بخش حداقل 20 پروژه بررسی می شود و در سه بخش سایز متوسط، سایز بزرگ و مگا پروژه بررسی ها انجام می شود که پتروشیمی مروارید توانست در سطح مگا پروژه جایزه دوم را از آن خود کند.

 

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با بیان اینکه بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه در کشور اسلامی ترکیه برگزار شد و با وجود مصادف شدن زمان برگزاری این کنفرانس با بمب گذاری در استانبول ( محل برگزاری کنفرانس) رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به همراه هیات دولت و جمعی از وزرای سایر کشورها در این کنفرانس حاضر شد و سخنرانی کرد افزود: این موضوع نشان دهنده اهمیت برگزاری این کنفرانس در سطح بین المللی است.‌

 

بابایی با بیان اینکه بارها در طول این مسابقه اعلام شد که این اولین حضور ایران در این مسابقه است و ایران توانسته است در همین حضور فینالیست شود و در نهایت هم مقام دوم را از ان خود کند افزود: این موضوع هم برای شرکت های بزرگ خارجی جالب و عجیب بود و هم باعث خوشحالی ایرانیان و مسلمانان حاضر در این مراسم بود.

 

وی همچنین به نمایش فیلم 70 ثانیه ای در این همایش اشاره کرد و افزود: هر شرکت کننده مجاز بود که یک فیلم 70 ثانیه ای پخش کند که همه فیلم ها مربوط به پروژه ها بود و ما تنها کشوری بودیم که فیلمی ساختیم که به ایران می‌پرداخت و نماد دیگری از مدیریت پروژه را در فیلم نمایش دادیم که بسیار هم مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

 

pmi_02.gif

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...