رفتن به مطلب

كنترل از راه دور افراد در معرض سكته با بلوتوث


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

با تلاش پژوهشگران كشور محقق شد: , كنترل از راه دور افراد در معرض سكته با بلوتوث سيگنال‌هاي قلب به تلفن همراه

 

سيستم بي‌سيم بلوتوث براي مانيتورينگ سيگنال قلب با قابليت ارسال به تلفن همراه توسط پژوهشگر دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير طراحي و ساخته شد.

 

به گزارش سرويس پايان نامه ايسنا، مهدي فلاح‌نژاد، مجري اين طرح گفت: اين سيستم قابليت مانيتورينگ فعاليت الكتريكي قلب افراد را از راه دور ميسر كرده و از آن جا كه امروزه درصد بسيار بالايي از افراد در شهرها و روستاها امكان استفاده از سيستم تلفن همراه را دارند، در صورت ايجاد پايگاه‌هاي مناسب در بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، امكان پايش وضعيت قلبي افراد تحت خطر فوق‌العاده ميسر مي‌شود.

 

وي تصريح كرد: استفاده از چنين سيستم‌هايي باعث افزايش سلامت افراد جامعه، كاهش درصد مرگ و مير ناشي از سكته‌هاي قلبي، كاهش هزينه‌ها و سفرها مي‌شود.

 

فلاح نژاد در بيان قابليت‌هاي اين پروژه اظهار كرد: اين پروژه منجر به ساخت يك سيستم چندمنظوره شد كه چندين كاربرد از جمله افزودن قابليت‌هاي ذخيره در فايل، نمايش در محيط گرافيكي و ارسال از طريق MMS به يك گوشي تلفن همراه ديگر در شبكه مخابراتي كشور، ساخت سيستم ثبت سه كاناله ECG و پايش بي‌درنگ توسط رايانه و امكان ذخيره‌سازي بر روي آن را شامل مي‌شود.

 

وي گفت: ‌اين پروژه براي اولين بار و به صورت كامل در ايران انجام شده كه با توجه به سيستم مخابراتي كشور و نيازهاي آن قابل توسعه است.

 

فلاح نژاد خاطرنشان كرد: درسيستم طراحي شده، كاربر در صورت عدم دسترسي به رايانه مي‌تواند سيگنال را به گوشي تلفن همراه خود ارسال كرده و آن را براي پزشك، درمانگاه يا مركز مربوطه ارسال كند.

 

گفتني است، اين پروژه در قالب پايان‌نامه كارشناسي ارشد مهندسي پزشكي گرايش بيوالكتريك ارائه و به راهنمايي دكتر محمدحسن مرادي به انجام رسيده است.

 

منبع خبر:خبرگزاری دانشجویان ایران - ايسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...