رفتن به مطلب

نوکیا اختیار کامل بنیاد سیمبین را به دست می‌گیرد


ارسال های توصیه شده

nokia_logo11.jpg

 

 

 

ایتنا – پس از خروج سونی اریکسون و سامسونگ از بنیاد سیمبین، نوکیا تصمیم گرفته است این بنیاد را به طور کامل در اختیار و کنترل خود بگیرد.

 

 

 

 

 

نوکیا قصد دارد کنترل بنیاد سیمبین را به طور کامل در اختیار خود بگیرد.

 

به گزارش مشورت به نقل از فاینانشیال تایمز، این موضوع پس از آن اعلام شد که برخی شرکت‌های سرشناس تولیدکننده تلفن‌های همراه اعلام کردند با رها کردن سیمبین، از پلتفرم آندروید استفاده خواهند کرد.

 

دو سال پیش بنیاد سیمبین با هدف نظارت بر محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن‌همراه تاسیس شد. این بنیاد در ابتدا از پشتیبانی نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ برخوردار بود ولی بعدها از میزان حمایت‌ها به مقدار زیادی کاسته شد.

 

چندی پیش شرکت سونی اریکسون طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که دیگر تلفن‌همراه با سیستم عامل سیمبین تولید نخواهد کرد و بیشتر بر پلتفرم آندروید گوگل متمرکز خواهد شد.

 

چند روز قبل نیز سامسونگ با ارسال ایمیلی به برنامه‌نویسان عضو بنیاد سیمبین اعلام کرد که این شرکت تالار گفت‌وگو و ارائه کلیه محتوای سیمبین خود را تا پایان سال جاری میلادی تعطیل خواهد کرد.

 

به این ترتیب نوکیا، بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌همراه جهان، تنها تولیدکننده گوشی‌های مبتنی بر این سیستم عامل باقی می‌ماند.

 

تیم هالبرو، مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی سیمبین می‌گوید: تغییرات ریشه‌ای در صنعت تلفن‌همراه بدان معناست که ساختار مدیریتی فعلی، دیگر مناسب حال سیمبین نیست.

 

بر اساس این گزارش نوکیا با اشاره به متعهد ماندن خود نسبت به سیمبین، از سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای پیشرفت این سیستم عامل خبر داد.

 

سیمبین پرفروش‌ترین سیستم عامل تلفن‌های همراه هوشمند جهان است که در سال‌های اخیر و با ورود سیستم عامل متن باز آندروید با کاهش شدید سهم بازار روبرو بوده است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...