رفتن به مطلب

نخوردن مداوم صبحانه بیماری قلبی می‌آورد


ارسال های توصیه شده

958f28fc-e570-4c2c-b6b2-090b4982ef2b.jpg

 

افرادی که به طور مرتب وعده صبحانه خود را فراموش می‌کنند و از خوردن آن اجتناب می‌کنند در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند

 

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که معده خود را در هنگام صبح خالی می‌گذارند بیش از دیگران دچار چربی‌های دور شکمی می‌شوند و میزان کلسترول آن‌ها نیز بالاتر از حد طبیعی است که همه این فاکتورها از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی است. این کار هم‌چنین میزان ترشح انسولین در خون را نیز دچار تغییر می‌کند که یکی از نشانه‌های اولیه ابتلا به دیابت است.

 

 

Healthy-Breakfast-Honey.jpg

 

 

 

دانشمندان متوجه شدند بیش‌ترین افراد در معرض خطر، بزرگسالانی هستند که از دوران کودکی عادت به نخوردن صبحانه داشته‌اند و مدت‌های طولانی است که این عادت را با خود دارند.

اگرچه تحقیقات قبلی نشان داده بود که خوردن صبحانه برای سلامت قلب مفید است، اما این اولین تحقیقاتی است که خطرات طولانی‌مدت صبحانه نخوردن را بررسی کرده است.

نتایج این تحقیقات که در نشریه تغذیه کالیفرنیا به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که در اوایل سن 30 سالگی قرار دارند و از زمان کودکی وعده صبحانه را از زندگی خود حذف کرده‌اند با احتمال بیش‌تری نسبت به دیگران در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

دانشمندان معتقدند یکی از دلایل این امر این است که افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیش‌تر از دیگران غذاهای آماده، هله‌هوله و غذاهای شیرین می‌خورند. هم‌چنین آن‌ها با احتمال کم‌تری ورزش می‌کنند و میزان مصرف ویتامین، مواد معدنی و فیبر هم در آن‌ها کم‌تر از دیگران است.

 

 

 

Untitled-1.jpg

 

 

نخوردن صبحانه به طور کامل شیوه بدن در ذخیره‌سازی چربی را تغییر می‌دهد. افرادی که صبحانه نمی‌خورند معمولا دیگر وعده‌های غذایی خود را نیز سر موعد نمی‌خورند، برای مثال به دلیل گرسنگی ممکن است وعده ناهار خود را زودتر از دیگران بخورند. تمام این موارد ممکن است باعث افزایش چربی‌های اضافه در بدن شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...