رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

3063405077647616375020107256163.jpg

 

 

ژان نوول ، معمار بنام فرانسوی ، تابستان سال جاری نخستین پروژه ی خود را در بریتانیا به پایان خواهد رساند . غرفه (پاویلیون) گالری سرپنتین ، سالانه توسط معمارانی از سرتاسر جهان برپا می شود . نخستین بار در سال 2000 ، زاها حدید و به دنبال او و در سال های بعد دانیل لیبسکیند ، اسکار نیمایر ، رم کولهاس ، اولافور الیاسون و فرانک گری طراحی غرفه (پاویلیون) را بر عهده داشتند. سال گذشته نیز گروه معماری ژاپنی SANAA ، طرح خود را در این مکان اجرا کردند که ساختاری آلمینیومی داشت و برای سبکی سازه و کیفیات بازتابشی اش مورد تحسین قرار گرفت. در سال 2010 و در چهلمین سال افتتاح گالری سرپنتین نیز ، نوول طراحی بنای غرفه(پاویلیون) را به عهده خواهد داشت و امسال طرحی متفاوت ارائه خواهد داد. مرد فرانسوی 64 ساله ای که به عادات ( او در زمستان فقط لباس سیاه رنگ و در تابستان تنها لباس سفید رنگ به تن می کند ) و بناهای غریبش شهرت دارد ، کالبد غرفه (پاویلیون) مذکور را از شیشه ، استیل ، پلی کربنات و پلاستیک طراحی کرده است.طراحی نوول – که از غیر قابل پیش بینی های دنیای معماری است – غرفه (پاویلیونی) سرخ و رنگ و شگفت انگیز در هاید پارک لندن خواهد بود که یک آدیتوریوم ، میزهای تنیس و سایه بان های عظیم با قابلیت جمع شدن را شامل می شود؛ به انضمام دیواری به ارتفاع 12 متر که با زاویه ای در تقابل با جاذبه ، بسمت فضای مجموعه کج شده است . فرم های بنا ، ژئودوزیک و برجسته اند . دیوار آزاد 12 متری آن ، با ایده ی تجسد میزهای تنیس سنتی فرانسوی برپا خواهد شد. سرخی رنگ غرفه (پاویلیون) نوول ، در تقابل و تضاد با زمینه ی سبز رنگ پارک است ؛ همچنین یادآور باجه های تلفن ، صندوق های پست و اتوبوس های سرخ رنگ لندن خواهد بود. طرح اخیر نوول ، دهمین و برجسته ترین غرفه (پاویلیون) تابستانه ی گالری سرپنتین ، مبدل به روشنی گاه هنر و معماری سال شده است. جولیا پیتون – جونز ، مدیر گالری می گوید : « جمعیت به محض ورود به فضا ، گویی ساختار آن را صاحب می شوند ؛ آن ها می توانند مبلمان را حرکت دهند ، در پاویلیون پیک نیک برپا کنند و یا در آن بازی کنند. در این جا آن ها به گونه ای می توانند با آثار معماران قرین شوند که شاید هیچ کجای دیگر در جهان نتوانند.» . به نقل از وی ، این که نوول دعوت آن ها را برای طراحی دهمین غرفه (پاویلیون) گالری ( به عنوان اولین اثر خود در بریتانیا ) قبول کرده است ، بسیار شگفت آور بوده و افتخاری است که اثری از او در لندن برپا شود. غرف (پاویلیون) نوول ، در حکم یک فضای عمومی ، یک کافه و مکان بحث و گفتگو های منتخب گالری خواهد بود که سالانه دویست و پنجاه هزار بازدیدکننده را پذیراست. افتتاح غرفه (پاویلیون) ، ماه جولای سال جاری بوده و تا پایان ماه اکتبر برپا خواهد بود.

30634050777299757500201029259753.jpg

 

پاویلیون سرخ رنگ طراحی نوول ، در تقابل و تضاد با زمینه ی سبز رنگ هاید پارک ، یادآور باجه های تلفن ، صندوق های پست و اتوبوس های سرخ رنگ لندن خواهد بود

30634050783294132500201029254133.jpg

 

پاویلیون سرخ رنگ نوول ، در حکم یک فضای عمومی ، یک کافه و مکان بحث و گفتگو های منتخب گالری خواهد بود .

 

منبع:http://www.etoood.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...