رفتن به مطلب

راه حل خانگي براي درمان سوزش سر دل


ارسال های توصیه شده

همه ما ممكن است گاهي اوقات دچار حالت ترش كردگي معده شويم كه در اين وضعيت ميزان اسيد معده افزايش مي‌يابد و به اصطلاح معده اسيدي مي‌شود.

 

در مقاله جديد مركز پزشكي تخصصي مايوكلينيك چند راه حل ساده براي درمان مشكل ترش كردن معده ارائه شده است.

 

 

 

اين مشكل زماني بروز مي‌كند كه غدد گوارشي در معده اسيد زيادي ترشح مي‌كنند و وقتي مقدار آنها از حد معمول بيشتر شود، احساس سوزش سردل بروز مي‌كند كه با مصرف غذاهاي ادويه دار تشديد مي‌شود.

 

 

 

كارشناسان چندين اقدام خانگي را پيشنهاد مي‌كنند كه براي درمان اين حالت مفيد و موثر هستند.

 

 

 

به گزارش شبكه خبري تورنتو نيوز، از مصرف نوشيدني‌هاي گازدار و حاوي كافئين پرهيز كرده و چاي گياهي را جايگزين آن كنيد. هر روز يك ليوان آب ولرم بنوشيد.

 

 

 

موز، هندوانه و خيار را در رژيم غذايي روزانه خود بگنجانيد. در ضمن آب هندوانه هم براي درمان ترشي معده بسيار مفيد است.

 

 

 

هر روز يك ليوان شير بنوشيد. حتما آخرين وعده غذايي را 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف كنيد. بعلاوه همواره وعده‌هايي غذايي كوچك، منظم و سروقت داشته باشيد. از مصرف موادي مثل سركه، غذاهاي ادويه‌اي، ترشي و خيارشور خودداري كنيد.

 

 

 

فاصله‌هاي طولاني مدت بين هر وعده غذايي يكي ديگر از عوامل افزايش اسيد معده است. بنابراين توصيه مي‌شود زمان بين وعده‌ها را كوتاه‌تر كنيد اما وقت مشخصي را در هر روز به خوردن اختصاص دهيد. مقداري برگ نعناع را در آب جوش بجوشانيد و اين جوشانده را يك ليوان بعد از هر وعده غذايي مصرف كنيد.

 

 

 

مكيدن مقداري ميخك عطاري يك راه كار موثر ديگر در اين زمينه است. ليمو، بادام و ماست هم به عنوان خوردني‌هايي شناخته شده هستند كه اسيد معده را كاهش داده و سوزش سردل را بهبود مي‌دهند. سيگار و الكل هر دو اسيد معده را افزايش مي‌دهند اما در عوض جويدن آدامس به دليل توليد بزاق و كمك به حركت غذا در مجاري گوارشي، علائم سوزش سردل را كاهش مي‌دهد. زنجبيل به هضم غذا كمك مي‌كند چه به صورت پودر و يا به صورت كپسول باشد.

 

 

 

همچنين نوشيدن يك ليوان شربت آب ليمو يك ساعت قبل از ناهار علائم اين مشكل را كاهش مي‌دهد. علاوه بر اين‌ها مصرف سبزيجاتي مثل كلم، كدو حلوايي، لوبيا، هويج و پياز بهاري در كاهش علائم ترش كردگي معده موثر است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...