رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مدار محافظ الکتریسیته ساکن - ESD Protection

الکتریسیته ساکن یکی از مسایلی است که ممکن است باعث سوختن آی سی های مهمی همچون CPU یا آی سی صوت یا تغذیه و ... گردد . الکتریسیته ساکن می تواند از طریق هر کدام از اجزای خارجی که کاربر از طریق آن به گوشی اتصال می یابد ، مثل دست کاربر که با صفحه کلید در تماس است ، کابل USB ، هندزفری و ... به مدارات گوشی انتقال پیدا کرده و باعث سوختن هر کدام از آی سی های مهم و اصلی گوشی شود . از این رو قطعاتی به نام محافظ ESD یا ESD Protection

(Electricall Static Discharge)در مسیر قسمت هایی که کاربر با آن ها سروکار دارد قرار می دهند و از آن ها به عنوان ( User Inter face IC ) UIIC نیز یاد می کنند که به اشتباه در بعضی از مراجع به عنوان فیلـتر ESD یاد شده که عبارت اشتباهی است و باید محافظ ESD نامیده شوند . مدار داخلی این محافظ ها به اشکال زیر می باشد :

1.jpg

 

2.jpg

لینک به دیدگاه

فیلـترهای EMI ( Electro Magnetic Interfrence filters)

وقتی از دو هادی نزدیک به هم جریان الکتریسیته عبور می کند ، مخصوصا اگر فرکانس بالایی نیز داشته باشد ، این دو هادی بر یکدیگر اثر الکترو مغناطیسی می گذارند و به همین علت فیلـترهایی به نام EMI در مدارات گوشی های موبایل تعبیه می شود که این اثر را در مسیرهای نزدیک به هم خنثی کند .

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

vel Shifter

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...