رفتن به مطلب

گران ‌های پرکاربرد


ارسال های توصیه شده

blank.gif

درحالی که قیمت جهانی N8 هم‌اکنون 370 یورو است، اما این گوشی این بار با گارانتی قانونی در بازار تلفن همراه ایران به قیمت یک میلیون و 50 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

corner_lid.gif بعد از کش و قوس‌های فراوان سر انجام هفته گذشته جدیدترین گوشی نوکیا با نام N8 روانه بازار ایران شد. گوشی ای که طی یک ماه گذشته عرضه‌اش در کشورهای اروپایی آغاز و تک و توک به شکل قاچاق در بازار کشورمان آن هم با قیمت باورنکردنی یک میلیون و 200 هزار تومان عرضه شده بود، اما این بار توسط نمایندگان قانونی نوکیا روانه بازار ایران شد.

نوبرانه گران قیمت!

درحالی که قیمت جهانی N8 هم‌اکنون 370 یورو است، اما این گوشی این بار با گارانتی قانونی در بازار تلفن همراه ایران به قیمت یک میلیون و 50 هزار تومان به فروش مي‌رسد. فروشندگان بازار در گفت‌وگو با گروه دیجیتال دنیای اقتصاد دلیل این اختلاف فاحش قیمت را نوبرانه بودن این گوشی و تبلیغاتی که نوکیایی‌ها از 6 ماهه گذشته روی این مدل داشته‌اند عنوان کرده و مي‌گویند، قیمت N8 قطعا بین دو تا سه ماه آینده به زیر 800 هزار تومان خواهد رسید. با این حال اما باز هم قیمت 800 هزار تومان برای این مدل نوکیا گران به نظر مي‌رسد. هر چند که واردات گوشی در حال حاضر به ایران با تعرفه‌ای نزدیک به 28 درصد انجام مي‌شود، اما بر حسب فروش این گوشی با همان قیمت جهانی به نمایندگان نوکیا در ایران و لحاظ تعرفه 28 درصدی این گوشی باید با قیمت 707 هزار تومان در بازار عرضه شود. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که قطعا تولیدکنندگان تلفن همراه گوشی‌های خود را به نمایندگان فروششان در کشورهای مختلف با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت جهانی به فروش مي‌رسانند که برآیند تمامي ‌این عوامل باعث کاهش قیمت عرضه در بازار مي‌شود. کارشناسان بازار در برابر این انتقاد که چرا قیمت این گوشی باید بالغ بر دو و نیم برابر قیمت جهانی‌اش در ایران ارزش‌گذاری شود، اینگونه توجیه مي‌کنند که قیمت نهایی بازار را میزان تقاضای هر کالا تعیین مي‌کند و شاید به واسطه تقاضای زیاد باشد که قیمت‌ها فارغ از نمونه جهانی آن افزایش پیدا مي‌کند.

همه چیز در یک جا

بدون شک فارغ از قیمت گزاف N8 باید به این نکته اعتراف کرد که این گوشی گلچینی از بهترین‌ها را در خود جا داده است. صفحه لمسی خازنی با کیفیت نمایش 16 میلیون رنگ تا حدودی این مدل را به رقیب سرسختش یعنی آی‌فون نزدیک کرده است. اما از سوی دیگر دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی که از لنز کارل زایس و فلش زنون تشکیل شده به دلیل سایز سنسور ضبط تصاویرش که 83 . 1/1 است باعث ثبت عکس‌هایی با کیفیتی بی‌نظیر و در کنارش فیلمبرداری با کیفیت اچ دی شده است.

این گوشی قابلیت HDMI و پخش صدا به شکل دالبی سراند را نیز دارا است که برآیند این امکانات صوتی و تصویری باعث توجه بسیاری از فناوری دوستان به این گوشی شده است. از سوی دیگر نوکیا این گوشی را مجهز به آخرین نسخه پلت‌فرم سیمبین کرده است که این سیستم عامل به نوعی سرعت کار کردن با قابلیت‌های گوشی را افزایش داده است. اما در عین حال همچنان استفاده از برنامه‌های مختلف که روی بستر OVI نوکیا در اختیار کاربران قرار مي‌گیرد قابل دسترس برای کاربران منطقه نیست که این امر به عنوان بلااستفاده ماندن از قدرت پردازش این گوشی در به‌کارگیری برنامه‌های جانبی توسط آن شده است. فروهر فروتن، مدیر کل نوکیا در ایران در مراسم عرضه رسمي ‌این گوشی اینگونه گفت که این گوشی ضمن تجهیز به جدیدترین امکانات سیستم عامل سیمبین و محبوب‌ترین پلت‌فرم موبایل در دنیا، مي‌تواند با سلایق مختلف کاربران گوشی‌های هوشمند در ایران به ویژه در زمینه سرگرمي‌همگام شود. در عین حال او در پاسخ به این انتقاد که نوکیا برای کاربران فارسی تا به حال تنها نقشه 6 شهر را روی گوشی‌های مجهز به GPS قرار داده است، گفت: ما در بخش نرم‌افزار برای کاربران ایرانی هم‌اکنون در حال انجام فعالیت‌هایی هستیم که در آینده‌ای نزدیک کاربران آن‌ها را خواهند دید و از نزدیک لمس خواهند کرد.

رقبای N8 هر چند که گفته مي‌شود عرضه N8 برای جلوگیری از فروش خیره‌کننده سایر گوشی‌های هوشمند بوده است، اما با توجه به امکانات این گوشی در مقایسه با قیمتش از یک سو و بلااستفاده بودن برخی از قابلیت‌های آن در کشورهایی چون ایران به نظر مي‌رسد هم‌اکنون توجه‌ها به سمت گوشی‌هایی جلب شده است که تا حدودی قابلیت‌های نزدیک به N8 را دارند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...