رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا 8800: منحصر به فرد


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 8800:

 

8800_l.jpg

 

اين مدل نوکيا دارای کارايی عالی ، صفحه نمايش با کيفيت ، دوربين خوب وبدنه فلزی مات است و لوکس و زيبا می باشد. نوکيا 8800 بسيا شبيه مدل 6230 است . صاحبان اين مدل نوکيا ممکن است به اين دلايل رضايت کافی از خريد آن نداشته باشند : نداشتن کارت حافظه ، نياز به تميز کردن مداوم بدنه فلزی و اسلايدها ، نداشتن هندس فری خوب و رابط سيستم .

 

مزايا :

• طراحی لوکس

• ساختار فلزی

• صفحه نمايش TFT با k ٢٦٢ رنگ

• زنگ شخصی

• دوربين با وضوح 600x٨٠٠ پيکسل

• EDGE

• بلوتوث

 

معايب :

• محل کارت حافظه ندارد

• EDGE وGPRS فقط کلاس 8 می باشند

• رابط استاندارد سيستم ندارد

 

طراحی :

در بسته بندی اصلی ، تلفن ، کتابچه راهنمای کاربر، باتری ، شارژر و هدفون قرار دارد که تمامی آنها به رنگ مشکی و نقره ای می باشند. اين مدل جديد تقريبا سنگين است وحدود 134 گرم وزن دارد.طول وعرض آن به ترتيب 107و45 میيليمتر می باشد.ضخامت آن در باريک ترين قسمت ها به 15ميليمتر می رسد و ساختار آن کشويی است .هنگامی که تلفن بسته است بسيار محکم بنظر می رسد. پس از گرفتن نخستين تماس به بزرگترين نقطه ضعف آن پی می بريد که باقی ماندن اثر انگشت روی تلفن است . در بسته بندی يک پارچه چرمی سياه نيز وجود دارد که توانايی آن در تميز کردن عالی می باشد. نوکيا 8800 تلفنی با ساختار چرخشی است وهر کسی که اولين بار آن را در دست بگيرد خيلی زود متوجه می شود که مکانيزم باز شدن آن چطور کار می کند. شما بايد غلتک دندانه دار را که مانند يک کليد مرور است ، فشار دهيد . باتری در قاب پشتی تلفن وجود دارد که دارای نشانه BL-5X بوده و بسيار کوچک می باشد و توان آن mAh ٦٠٠ است و در حالت Stand by تا 8 روز و در زمان مکالمه مداوم تا 180دقيقه دوام می آورد . اما اين زمان ها معمولا در عمل کوتاهتر است .

ta1.jpgta2.jpgta3.jpgta4.jpgta5.jpg

 

شما می توانيد تلفن را در يک پايه فلزی زيبا شارژ کنيد و پس از وصل کردن ، قاب آن در يک نور آبی جذاب می درخشد . باتری ديگری را نيز می توان همراه تلفن در شارژر قرار داد .هندز فری نيز همراه تلفن عرضه می شود که از کيفيت صوتی خوبی برخوردار است .گيرنده آن بخوبی در گوش جا نمی گيرد و گيره ميکروفن بسيار ضخيم است . کليد دريافت و پايان دادن به تماس نيز بطور دقيق کار نمی کند.بنظر می رسد که هدفون های بی سيم برای چنين تلفنی مناسب تر باشند. اين تلفن pop-port ندارد و درطرف پايين تر ، يک رابط شارژ کلاسيک و يک سوکت کوچک مشاهده می شود . خروجی هندس فری نيز مونو است .

 

ta6.jpgta7.jpgta8.jpgta9.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه کليد :

صفحه کليد پلاستيکی است و نور زمينه آبی – سفيد آن بقدر کافی می باشد. کليدها در جايی قرار گرفته اند که ساير تلفن ها معمولا صفحه نمايش را قرار می دهندوکليدها بعلت برآمدگی کافی از عملکرد خوبی برخوردارند.کليدهای Context درست روی غلتک نصب شده اند وبخشی از صفحه کليد نمی باشند . کليد * و # که در رديف پايينی قرار گرفته اند و همچنين جهت بالايی کليد حرکتی اصلی بخوبی کار نمی کند. دکمه تاييد کوچک است و اين احتمال وجود دارد که در يک زمان چهار جهت آن را با هم فشار دهيد . پس برای اين کار بايد به استفاده از ناخن عادت کنيد . بعد از چند روز کليد های Context چپ شل می شوند . در زمان بسته بودن تلفن می توانيد به تماس ها پاسخ بدهيد ، زنگ آن را تشخيص دهيد يا پيام های متنی دريافت نماييد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

غلتک موجود در مرکز تلفن يک کليد حرکتی است . کليد کنترل ولوم در کناره های تلفن وجود ندارد.

صفحه نمايش :

صفحه نمايش 8800 بسيار شبيه مدل 6230 است و اندازه آن نيز 30x٣٠ ميليمتربوده و وضوح يکسان 208x٢٠٨ پيکسل دارد.تعداد رنگ ها بيشتر است که به k ٢٦٢ می رسد. بهر حال تصوير بسيار يکنواخت و خوب است . رنگ فونت فقط برای صفحه نمايش اصلی Stand by تغيير می کند و برای کل منو تغيير نمی کند.صفحه نمايش توسط يک شيشه سخت محافظت می شود .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ساختار منو :

اگر دکمه اصلی خاموش / روشن را بطور کوتاه فشار دهيد . امکان مرور در پروفايل ها را فراهم می کند و فشار متوالی آن انتخاب را تاييد می کند. عملکرد کليدهای Context تا حدودی تغيير کرده است و کليد Context چپ طبق پيش فرض دارای عملکرد GO TO می باشد و شما می توانيد هر يک از چهار جهت کليد حرکتی را برای بعضی عملکردهای منو تنظيم کنيد . همچنين می توانيد تلفن را تنظيم کنيد تا منوی اصلی را با آيکن های بزرگ يا بصورت ماتريس ٣ x ٣ نشان دهد .

meno.jpg

منوی اصلی به شکل ماتريس مرتب شده است

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن :

ظرفيت دفترچه تلفن تا 1000 اسم تماس است و شما می توانيد همزمان از ورودی های ذخيره شده در حافظه تلفن و حافظه سيم کارت استفاده کرده و پنج نوع شماره تلفن را به هر اسم اضافه نماييد . نخستين شماره ممکن است بصورت پيش فزض تنظيم شود و همچنين امکان اضافه کردن آدرس های Email و وب ، آدرس پستی ، ID کاربر ،عکس و ... نيز وجود دارد . شما نمی توانيد برای تماس های جداگانه آهنگ زنگ تعيين کنيد و آنها بايد بصورت گروه تنظيم شوند . ممکن است دفترچه تلفن بصورت ليست اسامی ، ليست اسامی با شماره تلفن يا اسامی با عکس های مربوطه نشان داده شود و اين امکان نيز وجود دارد که 100 عکس را برای اسامی تماس تعيين کنيد . گزينه ای وجود دارد که با آن می توان 25 گروه تماس ايجاد کرد . هر مخاطب می تواند در بيش از يک گروه قرار گيرد و برای هر گروه می توانيد زنگ و عکس تعيين کنيد . عکس های تعيين شده برای اسامی جداگانه بر عکس های گروه اولويت دارد.

 

pho1.jpgph2.jpgpho3.jpg

 

 

پيام :

در مدل 8800 در مقايسه با 6230 تغييراتی در فرهنگ لغت T9 مشاهده می شود . شما می توانيد حدود 150 پيام را در حافظه مشترک تلفن وارد کنيد . تلفن با SMS، MMS، Email و instant messaging کارمی کند . پيام های متنی ممکن است به اندازه شش قسمت باشند که شمارش معکوس از نخشتين کاراکتر آغاز می شود . پيام های MMS نمی توانند از KB 300 تجاوز کنند . Email Client با پروتوکل های POP3، SMTP و IMAP4 کار می کند اما فقط از کارايی اصلی برخوردار است . شما نمی توانيد عکس ها را با وضوح کامل پيوست کنيد . تلفن بطور اتوماتيک آنها را به وضوح ١٥٦ x ١٩٥ پيکسل می رساند . Email بطور کامل دانلود می شود . می توانيد آهنگ خاصی را برای پيام ها تنظيم کنيد . اين تنظيمات بخشی از پروفايل است . گزينه انتقال پرو فايل ها بر اساس لوازم جانبی بکار گرفته شده يک مورد جديد و جالب است که در واقع بدين صورت عمل می کند : دستگاه را در شارژر روميزی قرار می دهيد و خود به پروفايل مناسب سويچ می کنيد .

 

m1.jpgm2.jpgm3.jpg

 

موسيقی و راديو :

يک Media player و يک Music player در منوی تلفن مشاهده می شود که خيلی متفاوت ازplayer معمولی نيست و با فرمت های MP3 وAAC کار می کند . شما می توانيد playlist خود را ايجاد کنيد .همچنين يک Equalizer ساده با گزينه های متفاوت وجود دارد .پخش آهنگ می تواند بطور تصادفی يا تکراری انجام شود . روشی برای پخش تمام فايل های موسيقی موجود در تلفن وجود دارد . دراين مورد ، تلفن پوشه فايل های موسيقی را جستجو می کند و بنابراين بايد تمامی فايل های MP3 را در اين جا قرار دهيد . کيفيت پخش بالا است اما به کيفيت MP3 Player کلاسيک يا برای مثال به سونی اريکسون W800 نمی رسد . گزينه پخش player در هنگام مروردر منوی تلفن بطور نرمال کار می کند .آهنگ ها بر اساس وضعيت playlist دنبال می شوند ودر حالت Stand by اسامی بهمراه تاريخ تغيير می کند. متاسفانه رایط از نوع سوکت کوچک است و نمی توانيد از هدفون های کلاسيک استفاده کنيد .

 

mu1.jpg

 

هندس فری برای مکالمه خوب است اما برای گوش دادن به موسيقی کافی نيست . در وافع 8800 محل کارت حافظه ندارد و بنابراين استفاده از Music player هميشگی نيست . نوکيا 8800 دارای حافظه MB ٦٤ است که مقدار واقعی حافظه بکارگرفته شده برای فايل های موسيقی کمتر از MB ٥٠ می باشد که در واقع برای يک MP3 Player کافی نيست . راديو همانند مدل های قبلی سری 40 است و تغييری حاصل نشده است . شما می توانيد تا 20 ايستگاه را ذخيره کنيد و امکان جستجوی اتوماتيک نيز وجود دارد .

 

mr2.jpg

لینک به دیدگاه

دوربين :

دوربين ثابت نوکيا 8800 درقسمت کشويی قرار دارد و بنابراين زمانی که تلفن را می بنديد از لنز محافظت می شود . وضوح ٦٤٠ x ٤٨٠ پيکسل برای چنين تلفن گرانی کم است ، در حالی که دوربين های مگا پيکسل نيازمندحافظه بسيار زيادی می باشند. بنابراين ، نتيجه وضوح ٨٠٠x٦٠٠ پيکسل است . تنظيمات عکس کم است و تعادل رنگ و نوردهی وجود ندارد . زوم ديجيتال x ٤ در دو مرحله صورت می گيرد و شما می توانيد از ميان چهار نوع وضوح و سه نوع کيفيت تصوير ، مورد دلخواه را انتخاب کنيد . تصاوير در فرمت Jpeg ذخيره می شوند . گزينه حالت شب نيز فراهم شده است . شما می توانيد در فرمت 3GP با وضوح ١٤٤ x ١٧٦ پيکسل فيلمبرداری کنيد . بنظر می رسد که مدت زمان فيلمبرداری محدود به حافظه تلفن است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

دوربين در قاب پشت دستگاه

 

ساير امکانات :

پنج نوع رويداد را می توان در تقويم ذخيره کرد : قرار ملاقات ، تماس ، روز تولد ، يادداشت و يادآوری . يک يادداشت می تواند تا 160 کاراکتر باشد . ممکن است عملکرد حذف اتوماتيک را بر اساس زمان تنظيم کنيد و تکرار رويداد را نيز تعيين نماييد . موارد ثبت شده طبق انتخاب در يک تصوير ماهيانه ، هفتگی يا روزانه نشان داده می شوند .

sayer1.jpgsayer2.jpgsayer3.jpg

sayer4.jpgsayer5.jpgsayer6.jpg

تقويم و يادآوری

می توانيد يک روز را انتخاب کنيد تا هفته تقويم با آن آغاز شود . Organizer يک ليست To-do دارد و می توانيد موارد دلخواه را مرتب کرده و پس از اجرا آنها را علامتگذاری کنيد .

 

sayer7.jpg

ليست To do

 

يادداشت نيز می تواند تا 3000 کاراکتر باشد که به سختی می توان از اين ظرفيت استفاده کرد . آلارم در صورت خاموش بودن تلفن نيز کار می کند و عملکرد تنظيم وقفه زمانی را انجام ميدهد . می توانيد با يک زنگ کلاسيک ، راديو و يا MP3 دلخواه خود از خواب بيدار شويد . کرنومتر ، تايمر شمارش معکوس، ماشين حساب ، مبدل ارز، گزينه ای برای نشان دادن زمان در شهرهای دنيا و یک فرهنگ لغت ساده نيز در منو وجود دارد . برای ضبط کردن مکالمه می توانيد از ديکتافئن استفاده کنيد که زمان آن محدود با 60 دقيقه است . مرورگر اينترنتی امکان مرور سايت های ساده وب را فراهم می کند . می توانيد از تلفن بعنوان مودم استفاده کنيد و از طريق آن به اينترنت وصل شويد - فقط از طريق بلوتوث . سرعت داده چندان عالی نيست . نوکيا 8800 از EDGE پشتيبانی می کند اما دو تکنولوژی GPRS و EDGE کلاس 8 می باشند . يک PC Suite برای هماهنگی با کامپيوتر فراهم شده است که علاوه بر قسمت های سازماندهی و دفترچه تلفن ، با آرم، ملودی و عکس نيز کا ر می کند . اين تلفن دارای سه بازی از پيش نصب شده است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...